• Kixpix

BIM maj 2015

FruGru skrev 2015-05-06 16:35:20 följande:

Grattis Kixpix

Håll tummarna för mig! Tog precis ett testlagret som visar ett ubersvagt pluss. Hoppas inte det är rester från missfallet..fast det bör de inte vara iom de andra testen jag tog efter var helt blanka..

Tack! Ska hålla tummarna. Testet jag tog i måndags var knappt synligt, men min syster sa att det var det och idag fick jag ju det bekräftat. Har du många dagar kvar till BIM?
  • Kixpix
    linnsanbelle skrev 2015-05-06 16:37:54 följande:

Haha! Jag tog ett ÄL-test nu (mitt första någonsin) och det var så negativt så det kändes som om den skrattade och sa "du kommer aldrig någonsin få ett positivt test". haha, det var väldigt svagt men eftersom jag har ÄL i helgen så tänkte jag att lite utslag borde den ju ge smile5.gif Men nu är det väl bara att testa varje dag så ska den väl öka något!
    Har lagt upp en bild om ngn vill se www.mammaprat.blogg.se

ps! Kixpix, supertydligt ju!! :) Hur långt är det till bim nu?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jag testar inte med ÄL stickor, här myser vi varannan dag och detta var första försöket och det tog sig :)

Jag har BIM på söndag/måndag så det är ju BIM -4/5 typ :)
  • Kixpix
    Fronten skrev 2015-05-06 17:56:01 följande:

phpgJt7sZ00129.jpgphpgJt7sZ00129.jpg

Detta är mitt cb plusset. Trixat för att framhäva det gråa strecket. Hur många får dessa streck utan att vara gravida

Har du fått ett svagt svagt streck? Jag tycker mig tyda strecket. Jag fick det i måndags och fattade att jag var gravid. Idag tog jag nytt och det visar ett starkt plus! Så vänta och ta ett test om 2-3 dagar igen.
  • Kixpix
    Fronten skrev 2015-05-06 18:32:25 följande:
    Ja, men strecket är grått ????. Känner mig gravid. Lite väl mycket mensliknande värk och har inte fått mens så här tidigt på flera år. Hade väldigt mycket molvärk i början av förra graviditeten också. Hoppingivande ord från dig tack. Jag väntar nån dag o ser om mensen ändå är på väg annars testar jag ????
    Mitt var också ett grått streck med något inslag av pyttelite blått som knappt gick att se.

De strecket som ska bilda ett plus reagerar enbart på hcg så egentligen är det väl ganska omöjligt för någon som inte är gravid att få ett streck?!
  • Kixpix
    Fronten skrev 2015-05-06 22:06:57 följande:
    Jag har ju tagit två cb plus innan som var tvärbanan åt vilket håll jag än höll dem och oavsett ljus. Men det senast är det ju som sagt ett sträck på. Tack för supporten ????
    Okej. Jag kunde ju tyda mitt plus när det var så svagt oavsett ljus, men idag var det klockrent. Vänta 2-3 dagar och ta ett nytt. Hcg fördubblas varannan dag!
  • Kixpix
    Erica1985 skrev 2015-05-07 12:28:18 följande:
    Då för det bli något av dom, så svårt att veta vad man ska köpa, aldrig testat innan så vill inte lägga hur mkt pengar som helst på det heller
    Jag köpte cb+ 2pack. Tycker dem är bra. Visade svagt plus på BIM-7 och starkt plus på BIM-5
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-07 13:00:08 följande:

Kixpix Vad kul! Grattis igen! smile1.gif Hoppas du får hjälp mot ditt illamående.

"Dra mina favoriter nedåt"? Har du en app eller liknande? smile1.gif

soofa Ja, det är lite dumt. Hade varit skönare att kunna vara lite mer "laid-back". :-P

Ja tack! Det hoppas jag också men idag har det faktiskt hållit sig borta :)

Ja, jag har familjelivs app på telefonen :)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-05-07 15:39:36 följande:

Behöver lite hjälp. Är på BIM+5 eller 6 idag, testat negativt på fyra test från graviditetskollen, det senaste var på BIM+3. Ska jag testa med något annat märke? Har ett RFSU Testa Tidigt hemma, vad är era erfarenheter av dom?

Köp hem cb+
  • Kixpix
    fkh skrev 2015-05-07 15:34:47 följande:
    Jag köpte två cb test idag och tänkte testa imorgon om jag inte fått mens. Att testa på bim dagen borde väl inte vara för tidigt iaf? Första gången jag testar isåfall så är lite nervös att jag gör fel eller nåt haha :)
    Läs bara instruktionerna på pappret.

Jag testa på BIM -7 och det visa plus :)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-05-07 16:07:16 följande:
    Okej. Är dom "bäst" så att säga? :)
    Bäst och bäst, men jag gillar dem och de är lätta att läsa av och lätt att förstå instruktionerna.
Svar på tråden BIM maj 2015