Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM maj 2015

Hoppar också på här, trots att det är i princip omöjligt att förutspå äl och bim med min keffa cykel! Chansar dock på äl kring 21-25/4 och då alltså bim någon gång i början av maj, med tanke på min korta lutealfas. Har dock bokat in ett gynbesök nästa torsdag 16/4, för att se om det finns något att göra på att stabilisera den lille jäkeln på!

• Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-07 11:07:53 följande:

Lite roligt..Tungan ute Om det blir plus nu i maj så blir det troligtvis BF på min dotters födelsedag; den 11 januari! Galet!

Haha. Häftigt! Beroende på hur utdragen min äl blir, kan jag också bli beräknad på min sons födelsedag 24/1!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-09 12:40:09 följande:

Hoppar in här jag med! Äl ca den 29/4.

Tänkte börja tempa mig. Någon som vet om man verkligen måste ha en basaltermomter med 2 decimaler eller om det går bra med 1 decimal?

Sen tänkte jag beställa en progesteronkräm för att se om jag kan få ordning på min alldeles för korta lutealfas. Någon som testat detta?

Gyntid den 8:e maj annars för att träffa en läkare...

Jag har en helt vanlig muntermometer och det funkar hur bra som helst! Huvudsaken är att man tar tempen innan man gått upp ur sängen på morgonen, helst ungefär samma tid varje dag.

Håller tummarna att progesteronkrämen funkar bättre för dig än för mig! Kan uppdatera dig om vad gyn meddelar mig när jag ska dit om en vecka om du vill!
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-10 06:34:24 följande:

Mensen kom igår på em, så den kom på BIM +1 eller +2. Tröttsamt.. Blir lite preliminära datum denna gång då mensen tydligen inte är riktigt regelbunden längre då? :-/

Störigt! Vi verkar ha äl ungefär samtidigt i alla fall.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-04-12 12:09:23 följande:

Hoppar in här med. Mensen kom i morse..4 dagar tidigt.. Vill bara lägga mig under täcket å gråta..känns som att jag ger upp nu..11 mån försök..

Tror inte ens att jag har äl...

Nån som vet nån metod för att stimulera äl?

Testat rosenrot? Vet att många blivit hjälpta av det vid dålig äl.

En bra metod är ju även att tempa för att se när och om man ens har haft äl. Jag gör det, då min cykel är väldigt svajig efter grav, amning och minipiller. Skönt att få en bekräftelse på att äl har skett när tempen stiger.
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-14 07:18:30 följande:

Hm, 20%? Var ju 0.2% som blev gravida med hjälp av det? Det blir väl aldrig 20%? Eller?

Den gör sekretet tjockare? Varför äter då folk Bisolvon för att göra det tunnare?

Tror att man skall ha stenkoll på hur ens slemhinna ser ut innan man börjar med sekretförändrande (uttunnande/förtjockande) medikament. Risken är ju annars att man bara keffar till det ytterligare. Fast det är klart, är man experimentslysten är det väl bara att testa sig fram! Annars kan det ju vara vettigt att få en gynundersökning först.
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-04-14 07:43:13 följande:
    Tack! Ja eller hur. Kommer vi älska barnet mindre? Nej. Kommer vårt barn bli behandlat annorlunda? Nej. Jag tycker själv inte att december är att föredra men att hoppa över när bf skulle bli i januari känns bara dumt. Han lovade att vi skulle prata om det ikväll så vi får väl se...
    Håller med om att det känns ganska trångsynt och känner såklart med dig! Med tanke på att endast ca 1 av 4 ägg är "funktionsdugligt" känns det ju också surt om det nu skulle vara just det här ägget som är det och så då hoppa över den chansen...

Är det första barnet, eller? Isf kan du ju alltid försöka med devisen att majoriteten av förstföderskor går över tiden. Sällan barnet kommer mer än en vecka innan i alla fall!
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-14 07:35:20 följande:

Håller lite med där. När ska man då undersöka sig för att få ett så vettigt svar om möjligt? Under ägglossningen?

Men Rosenrot och bidrottninggele rubbar inget eller?

Tror att man helst skall kolla sig då kring äl, eller strax innan, för att få tydligast svar.

En annan sak man kan gå efter om man inte känner för att göra en gynundersökning är att ha koll på sina flytningar. Är de rikliga behöver man med största sannolikhet inte äta bisolvon (då det är slemlösande), för då är risken att slemhinnan tunnas ut för mycket istället. Har man däremot dåligt med flytningar är bisolvon kanske en idé att testa!

Vad gäller rosenrot påverkar inte det slemhinnan alls, utan stimulerar bara till äl och är dessutom energigivande, vilket ju aldrig är fel.

Bidrottninggelé har jag inte stenkoll på, men tror att det har liknande effekt som rosenrot.
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-14 09:14:20 följande:
    Okej, tack för infon. smile1.gif Det är tur att vi har dig. smile5.gifHjärta
    Så lite så!
  • Symetrical
    isali skrev 2015-04-16 15:30:02 följande:
    Jag gjorde aldrig det, för trodde mensen var på gång. Dessutom vill jag inte höra av mig för tidigt, hon kanske dumförklarar mig eller nå :p haha. För vissa har ju såhär långa cyklar. Men ska jag ringa henne imorgon? Bara därför sätter säkert mensen igång...
    När tog du senast ett gravtest? Du kan inte ha haft äl senare och därmed bim senare..? Eller du kanske vet när äl skedde..?
Svar på tråden BIM maj 2015