Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Lena1979 skrev 2019-11-13 15:44:57 följande:

nihka, på förekommen anledning gör jag ett förtydligande bara för dig:

Det jag skrivit i de senaste inläggen är inget som jag har hittat på.
    Det är SVT:s Mats Knutsson som har sagt detta.

Hoppas du kan förstå mitt förtydligande?
    Säg gärna till om det verkar för komplicerat för dig se vad jag har sagt respektive vad Mats Knutsson har sagt,
    så lovar jag försöka finna fler vägar att förklara för dig.

OBS: Mats Knutsson har inte sagt detta riktat direkt till dig!
    Du behöver inte känna dig anklagad av honom och du behöver inte börja kasta ur dig en massa hemska ord riktade till honom.
    Som upplysning särskilt till dig informerar jag dig om att det handlar om en öppen och allmängiltig artikel på SVT Nyheter, öppen för alla och alltså INTE direkt riktad till DIG.

På förekommen anledning upplyser jag dig om att varken Mats Knutsson eller någon annan är ansvariga för att DU kallar människor som inte har begått något brott för BROTTSLINGAR och varken Mats Knutsson eller någon annan har skrivit inlägg #13619 och #13625 utan det är DU.

Säg till om det verkar för komplicerat för dig att se vad DU har skrivit så lovar jag att försöka finna fler vägar att förklara för dig vad DU har skrivit:

"Om man ser till att verkställa de på juridisk grund redan beslutade utvisningarna av dessa brottslingar så pekar allt på att man har skyddat potentiella brottsoffer och man har avskilt brottslingar.

Försök inte inbilla mig, eller dig själv, att du inte tror att få bort 80 000 brottslingar har stor betydelse för kriminaliteten i vårt samhälle!"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:26:21 följande:
    Du far med lögn.
    Jag har aldrig anklagat dig för att använda droger!

Vänd dig till någon annan med ditt nosens och ditt struntprat.
    Ska du skylla på att det är Mats Knutsson igen eller kanske din tygtiger som för dina fingrar över tangentbordet:

"Ooops, var det någon som slumrade till? Med hjälp av någon kemikalisk substans? I vart fall var det någon som i drömmarnas värld helt och hållet missade det viktigaste."
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-14 09:27:12 följande:
    Jag frågade OM någon slumrade till, med ett tydligt frågetecken (?)
    Och frågade OM någon slumrade till med hjälp av en kemikalisk substans (?)

Jag har absolut inte inte anklagat någon, utan jag frågade bara. OBS: Jag frågade bara OM NÅGON.

Men snälla lilla nihka, var står det att detta var riktat till dig?

Vad är det som gör att du är så känslig för att man ställer öppna frågor riktade till någon?
    Fanns det skäl för dig att personligen ta åt dig? Är det din bekräftelse på något, har du kommit ut nu med något personlig problem, eller vad?
    Eller är det du som är denna någon som alla så ofta pratar om men som ingen vet vem det är? Har du själv utsett dig till att vara Någon?

För att försöka hålla oss åtminstone någorlunda till ämnet så svarar jag på trådrubriken, NEJ, jag har inte förtroende för regeringen.
    Försök du också nihka att hålla dig åtminstone något lite till ämnet.
    Du kan fortsätta på det inslagna spåret här:

https://www.flashback.org/t1820754
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-11-23 14:28:32 följande:

Åh, lite ryggdunk hos dumvänstern. Vad förvånad jag inte blev.

Åh, du är tillbaka och kallar folk dumma igen. Vad förvånad jag inte blev
  • nihka
    storpappan skrev 2019-11-24 12:29:58 följande:
    Hur mycket finns det kvar av socialdemokratisk politik i dag mer än bara slipsen? Hur många eftergifter är att vänta framöver bara för att klamra sig kvar vid makten?
    Hur mycket SD politik finns det kvar kan man undra. Nu har ju SD på sina landsdagar beslutat att radera "nedärvd essens", backa i abortfrågan och tona ner sin retorik kring public service - om man nu lyckas stävja sina pitbulls.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-11-28 07:14:18 följande:
    Flört Ser att du fortfarande klarar av att hålla humöret uppe trots att du brottas med de som sitter på Shirehästarna...
    Ser att du fortfarande stöttar vad skit som helst som sagts bara det sagts av någon som stryker dig medhårs i din Israelpropaganda.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-11-28 20:26:57 följande:
    Det var ju din 'viskning' om vad som var märkligt och olustigt som tog avsats i SDnära medias och SDmedias propaganda.

Din 'viskning' i betydelse att du inte gärna vill att andra skulle veta var du plockat upp propagandan och sen anklagade du andra för att sprida det du försökt dölja..

Så när du frågar om jag räknar alla viskningar i riksdagen SDpropaganda eller om det enbart gäller MJs viskning så ställer du en fråga liknande denna:

Digestive: Har du slutat slå din sambo?

Både frågorna innehåller premisser och påståenden som avser att förminska den tillfrågades person och tillskriva den tillfrågade handlingar, åsikter eller egenskaper som det i dessa fall saknas belägg för.

Tillvägagångssättet är ett sätt att bedriva ohederlig argumentation.

Så nu har din argumentation gått från att okritiskt sprida SDpropaganda till att ohederligt tillskriva andra personer åsikter som inte uttryckts.

Jag föreslår att du kommer tillbaks till debatten och argumenterar för DIN sak istället för att ägna dig åt svansviftande. 
    Det är ju fullständigt uppenbart att det tagits från brun media för ingen annan har ens nämnt några viskningar och att de skulle ha något att göra med synen på mord och våldtäkter.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-11-28 20:26:57 följande:
    Det var ju din 'viskning' om vad som var märkligt och olustigt som tog avsats i SDnära medias och SDmedias propaganda.

Din 'viskning' i betydelse att du inte gärna vill att andra skulle veta var du plockat upp propagandan och sen anklagade du andra för att sprida det du försökt dölja..

Så när du frågar om jag räknar alla viskningar i riksdagen SDpropaganda eller om det enbart gäller MJs viskning så ställer du en fråga liknande denna:

Digestive: Har du slutat slå din sambo?

Både frågorna innehåller premisser och påståenden som avser att förminska den tillfrågades person och tillskriva den tillfrågade handlingar, åsikter eller egenskaper som det i dessa fall saknas belägg för.

Tillvägagångssättet är ett sätt att bedriva ohederlig argumentation.

Så nu har din argumentation gått från att okritiskt sprida SDpropaganda till att ohederligt tillskriva andra personer åsikter som inte uttryckts.

Jag föreslår att du kommer tillbaks till debatten och argumenterar för DIN sak istället för att ägna dig åt svansviftande. 
    Det är ju fullständigt uppenbart att det tagits från brun media för ingen annan har ens nämnt några viskningar och att de skulle ha något att göra med synen på mord och våldtäkter.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-11-28 21:21:28 följande:
    Jag kan inte annat än att hålla med, det är dessutom inte första och heller inte sista gången - det stämmer dessutom med den syn skribenten tidigare gett uttryck för.

Case closed as I see it.
    Det här är ju så lågt att ingen utanför det bruna lägret har tagit i det ens med tång.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-11-28 21:35:40 följande:
    Testa att googla på Morgan Johansson och viskningTomte
    Har gjort.

Brunt, brunt, ljusbrunt, brunt och mörkbrunt. Och någon som rapporterar om brun rapportering utan att kommentera. Sedan i kommentarsfältet brunt, brunt, ljusbrunt, brunt och mörkbrunt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?