Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-12-15 21:44:54 följande:
    Ja, eller sorgligt att det ska vara så svårt att förstå mellanstadiematematik.

Men kanske man kan få till ett nytt begrepp för att blanda äpplen med päron eller för att travestera Hamlet: Att digestivera eller inte digestivera -.det är fråganSkrattande

Men det var intressant att notera att stora delar av den nyauktoritära skaran på FL redan är frånsprungna av en vanlig sjuårig tjej i fråga om matteförståelse.
    Ännu roligare att tänka sig att dessa tre rader behöver ytterligare flera meter med text och formler för att förklara vad man EGENTLIGEN menade.

Verkligen prov på god kommunikationsförmåga
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-15 20:09:39 följande:
    Mm, tillsammans med den olustiga viskningen, norskan som inte förstod att typ ett kilo smör vägde lika mycket som ett kilo mjölk, ANOFs bästa trådar och SD-tjejen vars pappa skulle få nobelpris i tåg, definitivt på min topplista över de mest skrattframkallande episoderna på FL genom åren.

Fast ANOF tror jag trollade medvetet, men i så fall oerhört skickligt.
    Hahahaha! Kommer ihåg den. Nobelpris i tåg. Det gick nog som på räls för den låtsaspappan
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-18 20:00:20 följande:
    Padirac skrev 2019-12-18 18:50:14 följande:
    Drömmer
    Jag har sett hur ni trackar Rataxes om epatraktorer av någon anledning, sen gnäller ni om debattklimatet.

Ni är helt otroliga!

Rataxes har ingen debattteknik. Hen bara klagar på olika saker med så många krusidulliga ord som möjligt. En gång var det att polisen inte gjorde något mer än att jaga epatraktorförare - vilket naturligtvis inte är sant.

Nästan inget hen säger är sant för det blir inte lika bra klagomål på sådant som är sant.
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-12-18 23:19:55 följande:
    Det är inget att bry sig om, allt går tillbaks till för ett par år sedan, när jag hade fräckheten att ha synpunkter på polisens prioriteringar. Bekanta i Västsverige, vars tonåringar fått sina epatraktorer beslagtagna under oklara omständigheter samtidigt som gängen härjade fritt i bla Götet. Påminner om när polis i kravallhjälmar och automatvapen med lasersikten stormade ett hus där en nyvaken kvinna och småbarn fanns, mannen i huset var redan anhållen för ett påstått jaktbrott som skulle ha inträffat ett halvår tidigare.

Det är lätt att vara våldsmonopol när man är säker på att inte möta något motstånd. Lite intressant att det framkommit uppgifter nu i vinter om polisens "pinnjakt" såhär i slutet av året, för att bättra på statistiken. Minsta motståndets lag du vet.

Ja just det jag kom av mig lite, vederbörande förvanskade det där med epatraktorer till något annat, resten av entouraget hängde naturligtvis på, som den fårskock de är.

Du har förresten fått svar i boxen.
    Snicksnack. Du var bara ute efter att svartmåla. Denna gång var polisen din måltavla. Klaga, klaga, klaga. Vem som helst fattar att man kan ägna sig åt att bekämpa flera olika typer av lagöverträdelser/brottslighet i olika delar av landet samtidigt.

Ja, eller nästan vem som helst.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-12-26 23:17:51 följande:
    Det är ju bra att du till slut rättat till dina påståenden så kanske vi kan slippa denna långrandiga pseudodebatt framöver. 

Så utomordentligt roligt att du uppskattar den intellektuella stimulans du får av dina script som räknar på hastighet beroende på däckdimensioner, däckprofiler och säkerligen däcktryck och annat som spelar roll för stabiliseringssystem, bromssystem och hastighetsmätare mm beroende på utväxling och motorvarv Solig

Den här har du säkert sett - https://www.abswheels.se/dackomvandlare/ -  det är inga särskilt komplicerade beräkningar som behövs för att räkna ut detta, men det vet du säkert mer om än de flesta
    Undrar hur många däck det är på den bilen
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-12-26 23:41:29 följande:
    I ditt och ni andra 5 västertomtars fall så sitter det förmodligen 5 hjul med tanke på ert sätt att räkna....
    Skyll inte på mig för att ditt kommunistiska sätt att räkna innebär att det finns sex fingrar på varje hand
  • nihka
    Padirac skrev 2019-12-26 23:42:04 följande:
    Det finns ett enkelt skript som bygger på en beprövad ekvationFörvånad

75% av däcken har inte dimension 225x55/17
    25% av däcken har dimension 245x45/18
    däremellan finns 50% av däcken som inte har någon av dessa dimensioner 

Jag skulle utifrån ekvationen skriptet bygger på säga att det finns 5 (eller 6 däck) på den bilen
    Det hade varit mycket bättre om hen bara sagt: "Hoppsan, det blev visst lite fel i koordinationen mellan hjärna och fingrar på tangentbordet" för typ en månad sen, men stoltheten förbjuder visst det.
  • nihka

Har någon lust att påminna D om att jag inte diskuterar med mobbare?

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-03 11:09:43 följande:
    Jag har periodvis hittat mycket stöd och fått hjälp i delforum på Flashback, känt mig bekväm med att diskutera svåra personliga saker med vetskapen att ingen tillåts håna eller nedvärdera. När jag sökt liknande i delforum här så har jag blivit mörkrädd, aldrig att jag skulle kunna skriva liknande saker här.

Däremot håller jag mig ifrån vissa Flashbacks delforum, smutsen som sprids där gär mig illamående. Men det är såklart ett eget val att delta eller avstå.
    Vad bra. Då kunde du utöka vänligheten du anser du ser där hit där du hånar och nedvärderar och kallar andra människor "shit for *".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-03 11:09:43 följande:
    Jag har periodvis hittat mycket stöd och fått hjälp i delforum på Flashback, känt mig bekväm med att diskutera svåra personliga saker med vetskapen att ingen tillåts håna eller nedvärdera. När jag sökt liknande i delforum här så har jag blivit mörkrädd, aldrig att jag skulle kunna skriva liknande saker här.

Däremot håller jag mig ifrån vissa Flashbacks delforum, smutsen som sprids där gär mig illamående. Men det är såklart ett eget val att delta eller avstå.
    Vad bra. Då kunde du utöka vänligheten du anser du ser där hit där du hånar och nedvärderar och kallar andra människor "shit for *".
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?