Rataxes skrev 2019-12-18 23:19:55 följande:
Det är inget att bry sig om, allt går tillbaks till för ett par år sedan, när jag hade fräckheten att ha synpunkter på polisens prioriteringar. Bekanta i Västsverige, vars tonåringar fått sina epatraktorer beslagtagna under oklara omständigheter samtidigt som gängen härjade fritt i bla Götet. Påminner om när polis i kravallhjälmar och automatvapen med lasersikten stormade ett hus där en nyvaken kvinna och småbarn fanns, mannen i huset var redan anhållen för ett påstått jaktbrott som skulle ha inträffat ett halvår tidigare.
Det är lätt att vara våldsmonopol när man är säker på att inte möta något motstånd. Lite intressant att det framkommit uppgifter nu i vinter om polisens "pinnjakt" såhär i slutet av året, för att bättra på statistiken. Minsta motståndets lag du vet.
Ja just det jag kom av mig lite, vederbörande förvanskade det där med epatraktorer till något annat, resten av entouraget hängde naturligtvis på, som den fårskock de är.
Du har förresten fått svar i boxen.
Snicksnack. Du var bara ute efter att svartmåla. Denna gång var polisen din måltavla. Klaga, klaga, klaga. Vem som helst fattar att man kan ägna sig åt att bekämpa flera olika typer av lagöverträdelser/brottslighet i olika delar av landet samtidigt.
Ja, eller nästan vem som helst.