Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2020-01-03 11:27:08 följande:
    tragiskt... det är såklart omöjligt för dig att veta, men hade det kanske kunnat sluta på annat vis om de hade sluppit bli stämplade som kriminella?
    Intressant resonemang. Funderat på att applicera det på invandrare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-03 13:21:02 följande:
    Hmm, för mig också denna gång.

Man och nöjds sejour på FL i hens senaste inkarnation från idag blev så kort att jag aldrig hann fråga hen om det är okej att posta hens exempel i en särskild mattetråd.

Men jag kan ju fråga nästa gångSkrattande
    Människan fattar ju inte att han pratar med Suffering. Han tror ju på allvar att det är en ung flicka, en småbarnsmamma, en äldre dam osv osv osv och när hen inte uppträder i cyberdrag  - en högerextremistiskt man.

Man behöver ju inte vara någon större människokännare eller språkvetare för att se igenom maskeraden. Och det slutar ju dessutom allt som oftast med samma rabiata explosioner. Snart ett decennium av ett evigt långt spår av svarta nick och för vissa är detta ett evigt långt mysterium

Man kanske skulle rita en bild för att förklara
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-05 15:54:54 följande:
    Ja, undrar hur många nick hen har haft här på FL under de år jag läst här.

Själv tycker jag att hen har anpassat sig väl till den politiska avvecklingen i Sverige, förr var hens mest effektsökande inlägg någon kopia av en Flashbacktext om "negerns egenskaper" medan hen idag föredrar att vara motståndare till SD men anse att det är odemokratiskt att inte samarbeta med dem.

Sett till reaktionerna på hens inlägg så är det väl bara att konstatera att får inte nödvändigtvis förstår när de blir vallade.Skrattande

Minns du när hen var så arg på de enligt hen sionistiska moderatorerna på FL?
    Det känns väl gott att dunka FLs största rasist i ryggen år efter år eller så är det så klent ställt att man inte märker elefanten i rummet

Javisst och även sionister vallas av sionisthataren. Alla är ju inte så picky när det gäller umgänget bara man får lite låtsasmedhåll ibland.

Det är klent ställt med det källkritiska förhållningssättet och klent ställt med omdömet när man inte avvisar personer som kallar sitt politiska motstånd för "förståndshandikappad".
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-06 08:51:14 följande:
    Efter att ha tagit del av den månadslånga diskussionen där så gott som samtliga av nyhögerns representanter på FL bejakade hens matematik och hens semantik häpnar jag fortfarrande över den uppvisning okunnighetens styrka gav prov på.
    Mobbare som klagar på hur de behandlas känner jag ingen sympati för och som därtill visar en omdömeslöshet som gör att man grupperar sig med rasister och rena nazister som diskuterar "negerns ursprung". Och sedan försvara sitt handlande, nej, till och med attackerar personer som har vett att ta avstånd. Du fattar varför jag tar fullständigt avstånd från sådana element oavsett hur det är ställt med räkneförmågan.

Det finns en moralisk slapphet som breder ut sig i vårt jämlika samhälle där man inte längre verkar förstå var man ska dra gränsen gällande vad man tolererar att personer med en extremistisk syn ska få uttrycka. De som orsakar mest skada är inte extremisterna själva utan de som låter dem hållas eller rentav bekräftar dem av någon slags missriktad tro om att yttrandefriheten skulle kräva det, och som inte fattar att det är ett lagbrott att kalla personer med afroafrikanskt ursprung för "neger" och tilldela dem fördummande egenskaper samt att kalla statsministern för "förståndshandikappad".
  • nihka

Jag vill påminna om att jag inte diskuterar med mobbare.

• nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-06 13:22:47 följande:
    Ja, det är ju en klassiker att acceptansen för intoleransen är farligare än intoleransen i sig. Lite av en paradox iofs, i och med att intoleransen då breder ut sig.

Det är heller inte särskilt svårt att förstå avsikten med en agenda där man ständigt ropar ut hur kränkt man blir samtidigt som man kräver att majoritetssamhället ska anpassa sig till ens egen subkultur.

Själv ser jag mig och andra skribenter som gäster eller nästintill invandrare här på Familjeliv. Vi har att anpassa oss till de skrivna eller oskrivna regler som gäller här. Ur det perspektivet kan det ständiga gnället på modereringen roa mig, i synnerhet då från den person som under 10 års tid mer än någon annan rasat om att invandrarna måste anpassa sig.

Kultur börjar med att man tvättar fötterna, skrev Björnstjerne Björnson. Jag är övertygad om att han syftade på de egna fötetrna, inte andrasSkrattande
    Precis. Man ska inte acceptera. Inte acceptera rasism, inte acceptera nazism och inte acceptera mobbare som hängivet ägnar sig åt att diskutera/meddela mig sin åsikt om min intelligens.

Om inte folk vill tvätta sina fötter så står inte min balja till deras förfogande. Över ett decennium med samma konto här så uppenbarligen tillräckligt anpassad.

Däremot trött på personangrepp och andra påhopp så jag fräser ifrån direkt och ignore om det fortsätter. Man får ju ge folk en chans men sedan kommer man till en punkt där det handlar om brända broar.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-06 14:48:48 följande:
    Jag tror att man inte ska tillåta sig att påverkas i någon större utsträckning, men det är ju lätt för mig att säga som sluppit bli centralgestalt för den här figurens våldtäktsfantasier. i synnerhet inte eftersom de små novellerna var rätt kläggiga och dessutom applåderades av några av hens följare här på FL.
    Ja det är klent ställt med omdöme även där.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-06 14:48:48 följande:
    Jag tror att man inte ska tillåta sig att påverkas i någon större utsträckning, men det är ju lätt för mig att säga som sluppit bli centralgestalt för den här figurens våldtäktsfantasier. i synnerhet inte eftersom de små novellerna var rätt kläggiga och dessutom applåderades av några av hens följare här på FL.
    Detta är förstås inte avslutat utan högst pågående om än i nya innovativa trakasseringsformer.

Jag gör en koppling till den här tråden:

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80141370-mans-hat-mot-kvinnor-ett-vaxande-terrorhot-vad-tycker-ni-om-att-polisens-resurser-nu-maste-laggas-pa-incels/23#m232

Det är förstås regeringens ansvar att svara mot det här växande hotet.

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-06 19:19:44 följande:
    Det blir ju mycket roligare om man inte låtsas om att andra länder också annekterat områden. Bara Ryssland och Israel låter mycket tuffare, eller nåt. Utelämna att det i Israels fall skett i försvarskrig är också en bra idé.
    Ungefär som när man utelämnar alla fall av israelisk terrorism.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?