FDFMGA skrev 2020-01-06 13:22:47 följande:
Ja, det är ju en klassiker att acceptansen för intoleransen är farligare än intoleransen i sig. Lite av en paradox iofs, i och med att intoleransen då breder ut sig.
Det är heller inte särskilt svårt att förstå avsikten med en agenda där man ständigt ropar ut hur kränkt man blir samtidigt som man kräver att majoritetssamhället ska anpassa sig till ens egen subkultur.
Själv ser jag mig och andra skribenter som gäster eller nästintill invandrare här på Familjeliv. Vi har att anpassa oss till de skrivna eller oskrivna regler som gäller här. Ur det perspektivet kan det ständiga gnället på modereringen roa mig, i synnerhet då från den person som under 10 års tid mer än någon annan rasat om att invandrarna måste anpassa sig.
Kultur börjar med att man tvättar fötterna, skrev Björnstjerne Björnson. Jag är övertygad om att han syftade på de egna fötetrna, inte andras
Precis. Man ska inte acceptera. Inte acceptera rasism, inte acceptera nazism och inte acceptera mobbare som hängivet ägnar sig åt att diskutera/meddela mig sin åsikt om min intelligens.
Om inte folk vill tvätta sina fötter så står inte min balja till deras förfogande. Över ett decennium med samma konto här så uppenbarligen tillräckligt anpassad.
Däremot trött på personangrepp och andra påhopp så jag fräser ifrån direkt och ignore om det fortsätter. Man får ju ge folk en chans men sedan kommer man till en punkt där det handlar om brända broar.