Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

ErikaMor skrev 2019-12-04 08:59:03 följande:
    Enligt en artikel ovan så var det 11% av eleverna som inte deltog. Står det verkligen i regler/instruktioner att dessa ska sorteras bort?
    För jämförbarhetens skull är det ju mycket väsentligt känna till om det alltid varit så att Sverige sorterat bort en lika stor andel?

Går det verkligen till så bland alla länder som deltar i undersökningen? Även detta är ju viktigt känna till om det ska vara möjligt jämföra utfallet och om det ska vara möjligt mäta förändring.

Jag tycker det låter helt förskräckligt att vissa elever ska sorteras bort!
    Jepp. Samma regler för alla deltagande länder. Lena och Kristina et al med basrösten fattade inte heller det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    ErikaMor skrev 2019-12-04 08:59:03 följande:
    Enligt en artikel ovan så var det 11% av eleverna som inte deltog. Står det verkligen i regler/instruktioner att dessa ska sorteras bort?
    För jämförbarhetens skull är det ju mycket väsentligt känna till om det alltid varit så att Sverige sorterat bort en lika stor andel?

Går det verkligen till så bland alla länder som deltar i undersökningen? Även detta är ju viktigt känna till om det ska vara möjligt jämföra utfallet och om det ska vara möjligt mäta förändring.

Jag tycker det låter helt förskräckligt att vissa elever ska sorteras bort!
    Jepp. Samma regler för alla deltagande länder. Lena och Kristina et al med basrösten fattade inte heller det.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-04 09:15:40 följande:
    Ja, hen måste nog syssla med att rösta på nätet på halvtid och den andra halvtiden med att samla länkar om brott invandrare begått.

Nu kommer det väl att tillkomma lobbyarbete för att OECD ska ändra reglerna för PisatestetTomte
    Eller ta bort det helt när det inte visar de resultat man är ute efter.
  • nihka
    ErikaMor skrev 2019-12-08 14:54:52 följande:

Tack Digistive, imponerande att du orkar och att du finner lust.

Härligt roande att se när desperationen lyser igenom då den högljudde inte längre finner argument och så tydligt blir ägd. 

Nej, jag har inte förtroende för regeringen vilket också tydligt framgår av rösterna i tråden.
    Vare sig i tråden eller bland befolkningen verkar regeringen något vidare förtroende. Men det verkar några särskilt högljudda individer inte känna till trots att de försöker framställa sig själva som både pålästa, studerade och intelligenta. Hur kan de ha missat detta?
    Resultatet i tråden visar att 92% INTE har förtroende för regeringen!

Hahahahaha! Freudian slip! "Nej, jag har inte förtroende för regeringen vilket också tydligt framgår av rösterna i tråden."

Man ska tänka på vad man säger så man inte säger vad man tänker.

Sedan är det lite spooky att du anser dig kunna höra hur högt folk pratar genom att titta på en skärm. Brukar du höra röster?

• nihka
    storpappan skrev 2019-12-09 18:56:20 följande:
    Trodde inte du var så gammal.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-09 17:11:38 följande:
    Gulligt av dig att alltid ha ett vänligt ord till övers för dina följare.

Har du räkning på hur många gånger du röstat i tråden?

Minns du Suffering som blev så i gasen när RFSL ordnade en öppen omröstning att hen fick SD att bli största parti bland bögar.

Nåja, det var då det. Numer framträder ju hen som allmänborgerlig med tesen att man måste kunna samarbeta med SD annars är det demokraturTomte
    Ja, det var på den tiden SD bara hade 12%, och knappt några kvinnor alls men fick 40% i FL-omröstningstrådarna av de ammande mammorna
  • nihka
    storpappan skrev 2019-12-10 23:52:00 följande:

Varför ens försöka när bidragen ändå strömmar in?

Var står det att hon får bidrag för att vara hemma?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-15 14:03:00 följande:
    Absurt, jag testade att förklara för en sjuåring - som först likt vissa andra började plocka päron i stället för att fokusera på enbart äpplen, men hon förstod ganska snabbt att hon bara behövde räkna äpplen och kunde addera 50 med 75.

Jag tror inte att det här är ett isolerat exempel utan att det är mycket vanligt att man inom nyhögern har förslappats så till den milda grad i tanken att språk och matematik har relativiserats till ett meningslöst ordfyrverkeri.

Dessutom är ingångsvärdena på beräkningen inte bara matematiskt omöjliga utan förmodligen också bort i tok sett till opinionen.

Det finns säkert undersökningar som ger bättre underlag än min gissning - men jag gissar att halva befolkningen anser att SD är ett parti som alla andra, att man kan samarbeta med dem och att det närmast är odemokratiskt att ställa dem utanför partigemensamt samarbete. Den andelen har säkert vuxit kraftigt sen 2006, då det förmodligen bara var kring 10 procent som ansåg att SD är ett samarbetsparti.

Och jag tillhör förstås den andra mängden, de 50 procent som anser att det vore förödande för svensk demokrati och för sammanhållningen i Sverige om det brunblå blocket kom till makten i Sverige.

Om Ulf och Ebba vill praktisera det gamla talesättet "Har man tagit fan i båten får man ro honom i land - så blir det ingen matinéföreställning.
    Jag tror faktiskt att kverulant kan räkna, men så som det stod såg det inte ut som hen kunde det. När man skriver inlägg ska man faktiskt klara av att formulera sig så det framgår vad man menar. Ingen ska behöva skriva spaltmeter eller rita diagram för att förklara vad som menades istället för vad som skrevs.
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-12-15 18:07:37 följande:
    Till och med när du försöker vara lustig misslyckas du.

Men fortsätt du att dyrka din bokstavskombinerade mästare ...
    Humorlöshet är inget någon ska lastas för. Däremot personangrepp.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-15 19:48:22 följande:
    Här kommer det

Ca 75% av befolkningen gillar inte SD,

ca 25% gillar S

Där emellan finns vi övriga dryga 50%
    Lika roligt andra gången!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?