Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2017-06-06 09:23:12 följande:
    Ja och är det inte olagligt hoppas jag att det blir olagligt.
    .Det gör inte jag.

Jag har själv barn som är lite väl aktiva på nätet. Kan de få tips av någon kompis om något äckel man kan blocka så är jag och de bara tacksamma.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-06-06 09:55:59 följande:
    Jag håller med dig Tom, men ser du !!! Här på FAMILJELIV så har det signifikant betydelse VEM som har betet sig illa, eller, begått ett eventuellt brott.

En chimpans har visst intelligens i klass med en fyraåring, såvitt jag vet åtminstone, tänk dig att den stackarn dessutom har en gravt alkoholskadad sk hjärna. Då skulle apjäveln ÄNDÅ se det patetiska beteende som uppvisas här gällande "försvaret" mot åsiktsregristrering...

Patetiskt, därför att det beror till 100% på "vilken sida" som är anmäld till JO.
    Fast det där har du fått om bakspegeln.

Visst, du har skränat om att det skulle låta helt annorlunda om det varit andra som hade blockerats från det utlånade twitterkontot.

Men det vet du ju inget om, skilj på dina fantasier och verkligheten.

Visserligen är det numer en trend inom skrikhögern att göra fantasier till verklighetsbeskrivningar, vi har ju även USA:s president Donald Trump som ett exempel på fenomenet.

Fördelen med alkoholiserade schimpansser är att de vid en jämförelse med vissa andra förefaller vara oerhört nykta.

Ha nu en synnerligen trevlig nationaldag. Idag hyllar vi vårt fina land, världens bästa enligt mitt förmenandeSolig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-06 09:51:32 följande:
    Precis så!
    Ja, och ärligt talat - möjligheten för människor att kunna skydda sig mot hot och hat eller sexuella trakasserier väger oerhört mycket tyngre än prinsarna på ärtens eventuella obehag av att bli blockade.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-06 11:39:29 följande:
    Skäms du inte över att dra paralleller mellan Sverige och Nordkorea? Kan du inte ens hålla tillbaka ditt sverigehat på nationaldagen?
    Den enda kopplingen som finns mellan Sverige och Nordkorea är att en skandalomsusad bank känd för att ränna till staten när de spekulerat bort kundernas kapital med en enkel parentes kan få ett mer passande namn - Nord(kor)ea..
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-06-06 12:23:28 följande:
    I Nordkorea toppar de alla listor smile2.gif  Sverige är i gott sällskap smile2.gif
    Fast Nordkorea påminner väl mer om skrikhögerns syn på sin egen förmåga. Det vill säga att man bildligt talat säger "Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast/bäst i världen är. Och så kommer svaret som ett eko från den egna narcissistiska föreställningen.

Sverige däremot har bedömts som varande ett av världens främsta länder av organisationer som är oberoende av Sverige.

Tänk dig USA:s president Donald Trump t ex, när han twittrar är det om hur smart han är.

Typiskt Skrikhöger smile2.gif
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-06-06 13:03:17 följande:
    Haha, precis så är det. Och nordkoreanerna får precis samma svar som du, anaxo och de andra listbitarna smile2.gif  
    Nja, jag tror att den där alkoholiserade schimpansen som någon har värvat för att bygga upp skrikhögerns intellektuella förmåga och muskulära styrka  kan förklara skillnaden mellan att stå och kräma sig framför spegeln och pyssla med egenberöm jämfört med att Sverige placerar sig i topp i ett stort antal oberoende undersökningar.

Missförstå mig rätt - påfåglar kan vara gulliga men rätt tröttsamma i längden, så jag uppskattar värvningen av en schimpans till sällskapet  smile2.gif

I övrigt är det nog som KillBill skrev, lite trist att skrikhögern har så svårt att tycka om det land de bor i.

Påminner lite om min gamla mormor som brukade säga att man inte ska kacka i eget bo- Men sådant skiter skrikhögern i - men det gör inte jag.

Hurra för vårt fina landSolig
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-06 21:01:55 följande:
    Kanske är det de som anser sig behöva skydda sig mot hot, hat och sexuella trakasserier som är prinsar och prinsessor på ärten och de som blir blockerade som upplever verkligt hat.
    Så tänker inte jag.

Ta t ex den skymf den som har för vana att kalla kvinnliga bloggare för horor som bode straffknullas känner när någon bloggare tipsar andra om att man kan blockera honom, den skymfen är enligt min uppfattning en skitsak jämfört med känslan av att få veta vilket straff som är lämpligt att man utsätts för ur den här individens synvinkel.

Minns du förresten personen som det gullades med från vissa håll här på FL - han som exempelvis brukade tala om var man lämpligen kör upp en glödgad bajonett på feminister.

Jag tycker du är helt fel ute när du vill begränsa möjligheterna för dem som utsätts för hat och hot att värja sig mot detta.
    Tom Araya skrev 2017-06-06 20:58:32 följande:
    Blockering kan vara en del av ett syfte att mobba, hata och trakassera, har du tänkt så långt?

Tja, jag har själv blockerat ett par användare på FL, iofs var det längesen, på den tiden det var vanligt att skriva i såväl gästbok som inbox. Jag berättade också för några andra om den typ av meddelanden de här personerna skickade och att det i förebyggande syfte kunde vara värt att blocka individerna.

Ja, en av dem upplevde att hen blev mobbad i och med att hen blev blockad.

Jag kan inte precis påstå att det störde mig, jag ser inte rätten att få hata andra som okränkbar.
  • FDFMGA
    Moderno skrev 2017-06-06 22:56:14 följande:
    Saxat från cafe.se? Som i sin tur har saxat från world economic forums (WEF) ranking?

En mycket imponerande lista. Dock undrar jag om volvo (och även IKEA) verkligen ska anses vara svenska företag numera (och ericssons konkurrenskraft har väl också försvagats) som WEF anger utifrån Forbes ranking av välkända varumärken?

Dessutom, vad säger ni som hyllar listan om motiveringen till Sveriges goda affärsklimat:

"Over the past two decades the country has undergone a transformation built on deregulation and budget self-restraint with cuts to Swedens welfare state".

Jag förvånades över era applåder, men ska det förstås som att ni förordar denna typ av politik (som väl främst har företrätts av alliansen)?

I vilket fall en högst angenäm läsning såhär på nationaldagen (även om den verkar ha publicerats i januari).
    Ja, den senaste borgerliga regeringen hade på många områden en för Sverige bra politik, men så ansträngde sig ju också De Nya Moderaterna för att ligga så nära sossarna som möjligt i mångt och mycket.

Självklart måste man se det faktum att Sverige är ett så bra land ur ett historiskt perspektiv som sträcker sig långt längre tillbaka i tiden än regeringen Reinfeldt och som också handlar om helt andra omständigheter än vad vi har haft för regering.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-08 08:04:33 följande:
    Nej, jag vill förhindra att sådana här åtgärder missbrukas.

Du vill gärna att det ska förhålla sig så att det bara är hatare och rasister som blockas, men du har inga belägg för det. Det är naivt att tro det skulle förhålla sig så och att möjligheten inte missbrukas när kontroll saknas.
    Missbruk av möjligheten skulle vara kontraproduktivt för det Svenska institutet och @Sweden säger sig stå för.
    Nej, det är precis tvärtom. Jag önskar verkligen att det inte vore så att det finns en relativt stor grupp som ägnar sig åt att hata, hota enskilda personer för deras åsikter, deras kön, utseende eller något annat - att detta delvis också är organiserat gör det än värre och det är ett allvarligt hot mot samhället och enskilda att man försöker skrämma till tystnad.

Den mobbade pojken du beskrev som blockas  från nätsammanhang är mest en konstruktion - det egentliga problemet är i så fall det ensamma barnet som försöker skapa något på nätet och får se detta tillintetgöras av kommentarer som snaskar i hur oduglig och föraktlig barnet är.

Det är alldeles utmärkt att twitter (om det nu var twitter) skapat möjligheter att man kan dela med sig av blockeringslistor.

Rätten att kränka andra ska inte vara okränkbar.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-08 19:31:17 följande:
    Som sagt, du har inga som helst belägg och det är inte ens sannolikt att systemet inte skulle nyttjas för att tysta meningsmotståndare och även nyttjas av hatare och rasister. Det är beklagligt att du inte förstår hur effekten av det går emot det du påstår dig stå för.
    Du skrev i ett tidigare inlägg att du önskar att det blev olagligt att berätta för någon annan vem man har blockerat.

Jag tror inte att du förstår vad detta skulle innebära.

Om du ser blockeringen som en möjlighet att skydda sig och andra att skydda sig mot allsköns avskum så vill du inte ge personer som drabbas av hat, hot, sexuella trakasserier, pedofiler med mera ett sådant vapen efetrsom det finns en möjlighet att det kan missbrukas.

Skulle jag tillämpa ditt resonemang på ditt favoritområde så bör vi förbjuda alla vapen i Sverige, visserligen har polis, militär och jägare behov av dessa men bevisligen kan de missbrukas.

Minns du Mattias Flink - en officer, men ingen gentleman precis.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?