Tom Araya skrev 2017-06-06 21:01:55 följande:
Kanske är det de som anser sig behöva skydda sig mot hot, hat och sexuella trakasserier som är prinsar och prinsessor på ärten och de som blir blockerade som upplever verkligt hat.
Så tänker inte jag.
Ta t ex den skymf den som har för vana att kalla kvinnliga bloggare för horor som bode straffknullas känner när någon bloggare tipsar andra om att man kan blockera honom, den skymfen är enligt min uppfattning en skitsak jämfört med känslan av att få veta vilket straff som är lämpligt att man utsätts för ur den här individens synvinkel.
Minns du förresten personen som det gullades med från vissa håll här på FL - han som exempelvis brukade tala om var man lämpligen kör upp en glödgad bajonett på feminister.
Jag tycker du är helt fel ute när du vill begränsa möjligheterna för dem som utsätts för hat och hot att värja sig mot detta.
Tom Araya skrev 2017-06-06 20:58:32 följande:
Blockering kan vara en del av ett syfte att mobba, hata och trakassera, har du tänkt så långt?
Tja, jag har själv blockerat ett par användare på FL, iofs var det längesen, på den tiden det var vanligt att skriva i såväl gästbok som inbox. Jag berättade också för några andra om den typ av meddelanden de här personerna skickade och att det i förebyggande syfte kunde vara värt att blocka individerna.
Ja, en av dem upplevde att hen blev mobbad i och med att hen blev blockad.
Jag kan inte precis påstå att det störde mig, jag ser inte rätten att få hata andra som okränkbar.