Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Borgaren skrev 2017-07-07 15:49:20 följande:
    Skymf? , nonsens.

Du får väl försöka följa med i vad som händer nu, ex. förslaget om inskränkningar i tryckfiheten, folk som avskedas för sina åsikter osv.  Det händer nu lilla du, just nu .  2017, du tycks leva kvar i en fantasi från sossarnas 1980 tal.
    Nej, du är så sönderdaltad att du anser dig leva under större ofrihet än vad man gjorde i kommunistländerna.

Ja herregudTomte
    Borgaren skrev 2017-07-07 15:05:09 följande:
    Inte i min vildaste fantasi kunde  man tro att de gamla öststaterna numera överglänser Sverige i frihet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

"jag är så glad att jag är svensk" kan man tänka när man jämför olika länder.

I Sverige plaskas det vilt i skrikhögern ankdamm när ett utlånat twitterkonto där privatpersoner skriver får blockeringar mot spam, hat och gnäll.

I USA blockas medborgare från presidentes officiella twitetrkonto.

www.dn.se/nyheter/varlden/trump-stams-for-att-ha-blockerat-foljare-pa-twitter/

• FDFMGA
    KillBill skrev 2017-07-12 10:59:41 följande:

Haha det ska bli kul att se vad han får för straff.

Man får förmoda att moderaten och riksdagsmannen Jan Ericsson är mycket upprörd på Donald Trump och förmodligen anmäler honom till Internationella brottmålsdomstolen i Haag för brott mot mänskligheten.  smile2.gif

Något säger mig att att upprördheten kommer att vara ytterst marginell i ankdammen.

Jämförelsen mellan en amerikansk presidents officiella konto och ett svensk myndighets till privatpersoner utlånade konto är roande, om än inte i ankdammen.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-13 20:32:26 följande:
    Jag har inte källgranskat den här artikeln, men ligger det ett uns av sanning i den så är det mycket allvarligt.

Ekonomi, Internationell politik

Löfvens Global Deal avslöjar att vår statsminister inte förstår vad som sker i världen

https://anthropocene.live/2016/09/16/lofvens-globa l-deal-avslojar-att-var-statsminister-inte-forstar -vad-som-sker-i-varlden/
    Jag kollade var det är för sajt du hamnade på.

Man kan t ex läsa hyllningsartiklar till Ryssland och till Trump, men framförallt är den anti-globalistisk.

Så här skriver man om moderaten Gunnar Hökmark: "Moderaten Gunnar Hökmark är en av frontfigurerna i den svenska hatpropagandan mot Ryssland som förgiftar Sveriges relationer med vårt viktigaste grannland".

Den enda anledningen som jag själv ser med att Sverige ska statsa ytterligare på försvaret är just hotet från detta grannland.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-14 09:13:37 följande:
    Jovisst, men det innebär inte att det inte kan ligga något i det. Det beskrivna förhållandet skulle förklara det stora intresset för stora flyktingflöden till Sverige och EU från högerhåll.
    Jämför gärna med den nazistiska konspirationsteorin om det ondskefulla judiska globalistiska angreppet på västvärldens arbetande befolkning. Det här är en tvilling där man väl bara utelämnat att det är judarna som är fienden.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-14 20:22:45 följande:
    Du pratar om sionism och den ska inte likställas med att vara jude. Man kan vara sionist utan att vara jude och man kan vara jude och/eller Israel utan att vara sionist.
    ...
    Men visst fan undrar man hur Lööf kan nå så stora framgångar och varför hon bjuds in till Bilderbergsmöte...
    Nej, sionism är något helt annat. Här handlade det i stället om konspirationsteorin att den finns en internationell globalistisk sammansvärjning. Som KillBill påpekade anses Soros i artikeln ligga bakom flyktingströmmarna till Europa. Han är tydligen jude, så det var inte ens en variant på den gamla nazistisk konspirationsteorin utan en kopia.

Sionismen gör inte anspråk på judiskt världsherravälde bara på att Israel ska vara en judisk stat.

Att Lööf bjöds in till Bilderberg berodde väl förmodligen på att hon är den tongivande oppositionspolitikern i Sverige.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-14 21:39:50 följande:
    Jag fick en dålig smak i munnen av den där sidan...
    massor av artiklasr i stil med "Är globalismen en judisk konspiration" och liknande.

Era kommentarer om sionism lämnar jag utan kommentar, det brukar vara som att öppna en burk med ormar när jag skriver vad jag tycker.

Eller som att öppna Pandoras ask Skrattande

Jag tyckte min beskrivning visserligen var mycket kortfattad men inte desto mindre neutral.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-16 19:37:45 följande:
    Jo den var neutral.

Tänkte på uttrycket "can of worms"
    Mm, försöker vara det gentemot dig och dina åsikter.

Det är liksom en smula omvälvande att notera hur mycket av dina åsikter som präglas av att du är judinna och sen ta ett litet steg till och fundera på hur mycket av mina åsikter som präglats av min bakgrund.

Det är så lätt att tro att man själv är mänsklighetens mittpunktGlad
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-07-19 19:20:09 följande:
    Nä, det är ett påstående från dig att de har infört "försämringar".Det är ingen ovedersäglig sanning.

De har gjort förändringar. Så mycket vet vi.

Sedan är det din subjektiva uppfattning att detta skulle vara "försämringar".

Men jag tvivlar på att du känner till detaljer i förlagen och därför bara tar ditt tyckande om saken från det du läst i svensk press.

Folken i dessa länder står i alla fall bakom de regeringar som infört dessa förändringar och deras åsikt väger tyngre än din.
    Det är naturligtvis bara en åsikt att länder som Polen och Ungern är på väg bort från demokratin. Svensk skrikhöger som i mångt och mycket har gemensamma åsikter med regimerna i Ungern och  Polen framhåller inte sällan dessa länder som goda exempel.

Men det innebär ju inte att dessa länder ingår i  den västerländska demokratiska värdegemenskapen. Det gör ju heller inte skrikhögern.

www.svd.se/eu-hotar-polens-regering-med-atombomb/i/senaste
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?