Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

oOOo oOOo skrev 2017-05-18 13:09:39 följande:
    Låter ju kanon. Då inväntar vi TV4 jounalisten Christoffer Eriksson reaktion på att din FL kompis slarvade med sin identitet på internet. Får se om det blir lika för lika smile2.gif

Dina uppfattningar lyckas som vanligt hålla sig på behörigt avstånd från verkligheten smile2.gif

Du gör dig skyldig till ett mycket vanligt tankefel, du tillämpar din egen moral och dina egna referensramar på mig.

Jag, är väl metveten om ryggradsreflexen att ständigt ropa "men titta på dom då". Då kan det naturligtvis vara relevant att ursäkta något oursäktligt med att det finns andra som gör likadant.

Men det finns en värld utanför skrikhögern också. Där försvarar man inte rasism med att det finns och har funnits värre rasister, man försvarar inte ett mord med att det finns mer bestialiska mord, man försvarar inte hoten från högerextremister med att det finns andra som hotar.

Jimmie Åkesson har inte sig själv att skylla. Han kan rimligen inte rå för att det finns busungar som roar sig med att kasta ägg på villorna i hans område.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-18 13:36:48 följande:
    Tja, han står ju inte FÖR tokfeminismen....
    Helt korrekt.

Men han fungerade som profet för ett gäng antifeminister med förstånd så klena att det inte borde ha varit möjligt.

Mest sönderklemad skrikhöger efter vad jag minns.
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-19 07:53:28 följande:
    Så man är antifeminist för att man är för total jämställdhet men emot tok-feminism?

Han hade nog större delen av både det manliga och kvinnliga släktet på sin sida vad jag minns i media efteråt...
    Nja, inte nödvändigtvis.

Men i så fall bör man kunna definiera vad man menar med tokfeminism.

Jag skulle gissa att det var promille eller kanske en enstaka procent av oss svenskar som kände till Pär Ström och hans blogg Genusnytt.

Om du tittar på kommentarerna så kommer du att finna att de som häckade där i hög utsträckning hade behov att bekräfta och imponera på varandra och att de  var minst lika lättkränkta och koleriska som USA:s nuvarande president Donald Trump smile2.gif

Alltså lättkränkta posörer, snara till tjuvnyp och skvaller om andra, men oerhört måna om att den egna värdigheten inte kränks.

Alltså den ganska betydande falangen posörhöger inom skrikhögern  smile2.gif

Ström hittar du om du googlar på Genusnytt och kommentarerna till hans predikningar finns också bevarade.

Jag gissar att man hittar åtskilliga näthatare bland dem som kommenterat på Genusnytt.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2017-05-20 17:50:03 följande:
    Säpo: Inga extremistkopplingar i attacken mot Åkessons hus

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/b0rAq/s...

Enligt uppgift blev flera av Åkessons grannar utsatta för samma hyss. Tydligen handlar det om niondeklassare som har utmanat varandra i äggkastning, raketskjutning och banka på väggar och fönster..
    Vilka busungar

Jag tycker att de borde få till straff att lyssna på klagolåten från skrikhögern om Svenska Institutets  twitterkonto, ett straff som borde avskräcka även de allra värsta busungarna från att i fortsättningen kasta ägg på hus. Jag menar, gnället har ju en sådan styrka, att få lär stå ut med att lyssna mer än en kort stund.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-23 00:27:49 följande:
    Stefan Löfven försökte störa guldfirandet på Sergels Torg idag men buades då ut ordentligt av publiken Glad
    Inte så farligt efter vad jag kunde höra. Någon ropade visst "Sossesvin" och spridda delar av åskådarna buade.

Skrikhögern har ju tränat skrikreflexen sedan barnsben och är ju också något av det gnälligaste vi har.

Står lite om händelsen i en del av de "blaskor" skrikhögern gillar - som Avpixlat och Nordfont, Nya Tider med mera.Skrattande
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-23 08:11:33 följande:
    Tänk att det bara var "skrikhögern" som var där för att fira våra hjältar!

Inte så farligt??? Hahaha ta du och titta och lyssna om det finns kvar på TV4 play....
    Nja, så illa var det väl inte. Det var ju bara vissa delar av de 10.000 som buade.

Jag har slutat skämmas, förr brukade jag skämmas å slöddrets vägnar, men som sagt...

Senare på kvällen när jag gick hem hörde jag ropen Sieg Heil, AIK på avstånd.
  • FDFMGA

Att regeringen, åtminstone hittills, inte har gett efter för Nord(kor)eas krav på att slippa göra rätt för sig innebär att mitt förtroende för regeringen stärkts.

Det är inte så länge sedan vi skattebetalare tvingades rädda Nord(kor)ea och mot bakgrund av den usla moralen hos den banken så vore det inte så illa om Nord(kor9ea flyttar till Finland eller Danmark.

Det räcker gott och väl med att de andra storbankerna har sina huvudkontor i Sverige. Överhuvudtaget är det snuskigt hur bankerna skor sig på en ständigt ökande bolånemarginal.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-25 19:15:55 följande:
    Du är patetiskt inkonsekvent i ditt resonemang kring ministerstyre, myndigheters ansvar och vad som är relevant för tråden. Det du tar upp om Posten bryter mot alla egenheter som du velat framhäva som orsaker till att göra fallet om SI's twitterkonto till en ickefråga i tråden....men det går visst bra när du själv tar upp ett exempel...
    Det vore mig främmande att jämföra modern svensk politisk historias största katastrof med Carl Bildt.

Maud Olofssons vanstyre kan nog bara jämföras med alliansens systematiska dränering av landstingets ekonomi i Stockholm, nu senast blir en byggräkning 100 miljoner kronor dyrare än beräknat på grund av politisk inkompetens.

Jag är inte säker på att det ens var möjligt för Carl Bildt att ingripa mot twitterkontot.

Jag har förstått att skrikhögern vill lägga ansvaret på nuvarande regering, men Svenska institutets beslut att upprätta ett twitterkonto som lånades ut till enskilda medborgare en vecka i sänder och där medborgarna också gavs möjlighet att se till att eventuella hatsvansar fick sämre möjlighet att vifta fattades under förra regeringen.

Själv betvivlar jag att Carl Bildt hade haft möjlighet att ingripa även om han ifrågasatt besutet. Ministerstyre innebär att ministrar inte ska gå in och peta i bagateller.

Men det är klart - det är ju fullt möjligt att kalla Carl Bildt till KU.
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-26 10:06:20 följande:
    Förlusten av skatteintäkter från Nordea beräkna bli lika hög som MP:s hela budget för skolan läste jag ekonomer skrev i GP i början av veckan....
    Bra jobbat regeringen! smile4.gif
    Jaha. Är det verkligen så lite regeringen satsar på skolan, visserligen är ju främst en kommunal angelägenhet, men iallafall.

Det har daltats alldeles för mycket med bankerna och då i synnerhet med Nord(kor)ea.

Visst försvinner det några skattekronor när vissa ledningsfunktioner flyttas utomlands, men det är en mycket billig försäkringspremie för att vi skattebetalare ska slippa finansiera Nord(kor)eas vidlyftiga affärer nästa gång de skulle ha kommit rännande till regeringen och begärt att staten ska ta hand om oredan de skapat.

Jag hoppas verkligen att det inte bara handlar om tomma hot från Nord(kor)ea utan att de verkligen flyttar.

"Riskerna i Sveriges finanssektor skulle nästan halveras om Nordea flyttar. Enligt banklobbyn undanröjs då motivet för att ha extra höga krav på svenska banker.

Sänkta krav kan i sin tur ge lägre boräntor och prispress på alla finansiella tjänster."

www.svd.se/nordeaflytt-kan-pressa-borantorna/om/nordeas-flyttplaner
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-27 23:03:47 följande:
    Nu kommer regeringssamarbetet gå ännu kärvare. Fridolin och Lövin tycker att afghaner som fått avslag på asylansökan ändå ska få permanent uppehållstillstånd. Det beslutades idag på MP:s kongress:

www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-ska-mp-kompromi...

Löfven tuggade fradga när han fick höra talas om beslutet.
    Tuggade Löfven fradga. Den scenen måste du ha tagit in nör du högerrattade folieparabolen.

Såvitt mig bekant var beslutet på kongressen till intet förpliktande.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?