Padirac skrev 2019-11-20 18:08:55 följande:
Vad menar du själv att MJs viskning var för händelse och vad den relaterade till?
Jag menar att den som sprider SDmedias och SD-nära medias bild av verkligheten hör till SDsvansen eller möjligen löper SDs ärenden utan att vara medveten om att så är fallet och i stället tror att det är de egna intressena som värnas. Detta beteende har använts av bland annat underrättelsetjänster genom att utnyttja övertygelsen hos godtrogna "idealister" eller personer starkt knutna till en politisk lära eller konformism för att sprida propaganda, falska rykten, samla in information, med mera.
sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Se ovan. Den spekulationen håller jag som troligast.
Låt mig tvivla på din förmåga att avgöra vad som ger vatten på SD:s kvarn - när betraktelsen av en händelse kvalar in för din del.
Att dölja verkligheten för att den skulle kunna ge ett parti medvind känns som en sisådär smart väg att gå på. Ingenting för mig, verkligen ingenting för mig, men jag vet exempel där till och med polisen helgar sådana medel i samma syfte.
Observera även att ingen som inte hade sökt sig vidare på saken och bortom mitt inlägg, hade vetat om händelsens mediala ursprung - medan bland annat du såg till att det torgfördes.
Känn dig/er nyttiga.