FDFMGA skrev 2019-10-14 13:35:33 följande:
Tja, jag har fått reda på att jag och KillBill är betalda sossetroll enligt senaste folieparabolnytt som tydligen är uppsatt på åsiktskorridorens anslagstavla.
Annars har jag inte mycket att bjuda på. Jag ser väl idag liksom tidigare på S som det minst dåliga av dåliga alternativ - men i brist på annat och för att partiet trots allt är ett litet ljus i det annars ganska kompakta högerpopulistiska mörkret nationellt och i synnerhet globalt.
Tyvärr är ju priset för att hålla de som vill ge invandringen och feminismen skulden för allt mellan himmel och jord rätt högt - alltså en rejäl portion nyliberalism.
Men så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.
Och så gick det alltså med Syrien och dess kurder att de tvingades söka stöd hos Assadregimen. Blir det krig mellan Syrien och Turkiet kan Natoländerna tvingas ställa upp för sin allierade.
Turkiets sak är vår, kanske Natokramarna här på FL kommer att skandera
Haha, ja, så kan man väl också spinna sina konspirationsteorier.
Tja, känner folk att socialdemokratin i Sverige har misslyckats redan vid kärnverksamheterna så söker de såklart alternativ. Att ha förtroende för socialdemokratin idag säger i princip mer om individen med förtroende än om socialdemokratin per se - man drabbas inte nämnvärt av någon bostadsbrist, av skadegörelsen och/eller våldet som gängen utför, sitter inte fast i någon vårdkö, har en trygg pension et cetera. Fler och fler känner dock att de inte längre har råd att ge socialdemokratin förtroende...
...och visst kan man beskylla individerna i fråga för det. >>Av var och en efter förmåga till var och en efter behov.<< heter det men socialdemokratin har idag övermäktiga behov (påhittade liksom reella) som fler och fler av befolkningen inte har förmågan att ställa upp på.
Lägg till en uppsjö brutna vallöften och förmågornas kapital handlar även om vilja.
Minns min tid på golvet inom detaljhandeln och hur chefen, i stort sett dagligen, påminde oss om en framgångsrik devis som ger fler och fler återkommande kunder - att lova mindre och leverera mer!
Hur tror du det går för företag som gör precis tvärt om?
I övrigt får vi hoppas på att den aktuella konflikten inte blommar ut i sitt fulla olyckliga potential och att de offensiva krafterna drabbas av hårda konsekvenser i världspolitiken.