Inlägg från: Challenger |Visa alla inlägg
  • Challenger

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2021-05-20 23:01:36 följande:
    Skolpengen följer med eleven.
    Exakt så är det, men ändå håller du och KillBill på och säger att friskolorna överkompenseras. Detta trots att de alla får lika mycket pengar. 
  • Challenger

Tycker det är hemskt att vi har en sådan sopregering. Ett flagrant exempel är hanteringen av coronapandemin. Ebba Busch sa att regeringen med berott mod har spridit smittan medvetet. Det hemska är att det är sant, men jag tycker hon är modig som vågar ta bladet från munnen. Inte många som vågar det i dagens Sverige. Ingen tvekan om att hon är Sveriges bästa kvinnliga partiledare. Med marginal dessutom. 

• Challenger
    nihka skrev 2021-05-22 12:21:43 följande:
    Jag förstår inte hur någon kan gå på sådana tramsiga uttalanden eller hur någon kan tycka att en ledare som använder den typen av retorik är något annat än trams.

Själv var hon ju med och festade mitt uppe i en brinnande pandemi. Så mycket bryr hon sig:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vqb6KV/ebba-buschs-nya-festbilder--struntade-i-coronaraden-pa-kandisfest

S
    kulle inte Busch och Åkesson vara ett snyggt par? Tänk vad det skulle göra för hennes popularitet!
    Vadå trams? Det stämmer ju det hon säger. 

Regeringen har medvetet genom sin politik och sitt agerande medvetet tagit livet av folk!
  • Challenger
    KillBill skrev 2021-05-22 13:56:32 följande:
     I ett europeiskt perspektiv är Sverige ett av länderna med lägst överdödlighet under pandemin. Men det klart att det finns delar av Sverige som sticker ut. Dit hör till exempel KD styrda Region Stockholm
    Sverige ligger bland de länder i världen som har högst antal döda i covid19 per capita. 
  • Challenger
    Padirac skrev 2021-05-22 15:14:16 följande:
    Du har rätt - om regeringen bara infört diktatur, tagit kontroll över fristående myndigheter och enskilda företag och personer, upphävt grundlagarna och inte minst upphävt naturlagarna så skulle folk inte dött av eller med covid19.

Dumma regeringen som medvetet och med vilje inte stoppade pandemin i Sverige och världen!! Tomte
    Som de gjort i Norge och Finland menar du? 
    :whoco5:
  • Challenger

75% har inte förtroende för regeringen.

I senaste SIFO-mätningen ligger såväl L som MP under 4% spärren. Ska bli spännande att se vad vi får för regering efter valet, men det lutar ju rätt kraftig åt ett håll...

• Challenger
    nihka skrev 2021-06-04 22:19:21 följande:
    Du har ju allvarliga problem med avkodning av text. Det står ju uttryckligen: "Inrikesminister Mikael Damberg (S) benämner maj 2021 som en ?mörk? månad."
    När röstade du senast på Moderaterna? 
  • Challenger
    KillBill skrev 2021-06-05 16:00:51 följande:
    I senaste Sifo har 40 % förtroende för regering och fler skulle välja en rödgrön regering än en brunblå..
    Betyder då samtidigt att 60% saknar förtroende i en sådan undersökning. Åker MP och L ur riksdagen blir det kanske svårt att få ihop mandat till en rödgrön vänsterliberal regering? Eller tänkte du att bara Centern och Sossarna ska regera tillsammans? Kanske med stöd av Vänsterpartiet? Kan bli intressant samarbete
    :lol:

">

• Challenger
    KillBill skrev 2021-06-05 18:01:40 följande:
    Vi kan konstatera att fler har förtroende för en rödgrön än en brunblå regering. Fundera en stund på vad det innebär..
    Vet inte vad du menar med brunblå regering?

Tänkte du att NMR och L skulle bilda regering? Jo, då kan jag förstå att fler har förtroende för VPK, S och MP. Kanske får C hänga med på ett hörn också?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
  • Challenger
    nihka skrev 2021-06-06 12:57:09 följande:
    Har du också problem med avkodning av text? Jag är inte ämnet för tråden.
    Det står så här under varje inlägg från dig.
    "Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!"

Därför undrar jag när du röstade på Kristersson senast? Han har väl dessutom bara ställt upp i ett val, det år 2018. Röstade du på Kristersson då? Måste varit så. Mig veterligen har han heller aldrig samarbetat med SD så du får gärna förklara hur du tänker där. Hur ska han få "tillbaka" din röst när han aldrig förlorat den?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?