Har du förtroende för regeringen?
FDFMGA skrev 2017-06-12 23:32:11 följande:
Och du kan inte ange de negativa effekter du uppfattar att det system vi har idag innebär.
Med lite tankeverksamhet borde du själv kunna kom fram till relevanta svar på din fråga. Du är väl införstådd med effekterna av hat, hot och trakasserier eller är det en inlärd ståndpunkt du har för att vilja motverka det?
Om du mot förmodan skulle misslyckas med din tankeverksamhet så ger jag upp, det finns gränser för hur mycket idioti jag orkar och kan kämpa mot.
Det är inte olagligt för exempelvis en bloggande 12-åring att tipsa andra bloggare om personer som ägnar sig åt sextrakasserier.
Du anser att detta borde vara olagligt.
Ja och det är inte tipsandet i sig jag vänder mig mot utan
hur det görs.
Det kan vara frågan om förtal att hänga ut någon för exempelvis sextrakasserier utan något underlag för det och förtal är en brottslig handling.
Här på Familjeliv har vi under årens lopp haft ett gäng rätt vidriga existenser som ständigt återkommer under nya nick. Jag såg i en moderatorskommentar att dessa konton raderas utan att kontoinnehavaren upplyses om skälet till att kontot tas bort. Rimligen finns det kunskap om dessa troll som delas moderatorer emellan, enligt din uppfattning åsiktsregistrering, kan jag tro.
Allt hänger på hur det görs och utefter vilka regler. Utan regler och kontroll kan åtgärder vidtas mot personer för att de är feminister, röstar på Liberalerna eller håller på AIK och då börjar det likna åsiktsregistrering. I värsta fall vidtas åtgärder på sådant sätt att andra tror det är betydligt allvarligare skäl till åtgärderna, även objektivt sett.
Jag förstår iofs din synpunkt - men om jag ser till mig själv så skulle det faktum att jag blev blockad som varande ett stenkastande vänstertroll vara som en flugskit i universum jämfört med att att man kan undvika att en ung tjej som prövar sina åsikter får veta att hon förtjänar att gruppvåldtas analt och vaginalt av att gäng araber.
Det sistnämnda är en mycket vanlig synpunkt från vissa så kallade sverigevänner.
Är det dig den unga tjejen behöver skyddas mot har du en poäng, annars är det rätt svag argumentering.
Du förutsätter alltså att det stannar vid att bara bli blockerad?
Men om din chef kallar in dig en dag och meddelar uppsägning p.g.a. att du finns på en lista som delats och chefen i sin tur delar den informationen med andra arbetsgivare...
...och detta för att du tror att åtgärder mot hatare bara har effekt om de får brukas okontrollerat...