Har du förtroende för regeringen?
Rätt orättvist egentligen, mycket av det minskade förtroendet beror ju på att hon lyssnat på skrikhögerfalangen inom M.
Vår rödgröna regering sköter sig trots allt hyggligt. Oppositionen däremot förefaller svårt splittrad och därför omöjlig att ta riktigt på allvar. Svår ledarskapskris hos både moderater och liberaler.
Vilken politik SD kan - och numera vill - driva är inte lätt att veta. Det förr så extrema och kaxiga partiet försöker på olika sätt närma sig sina kollegor i kammaren. SD ger ett söndrat intryck med många interna strider och uteslutningar.
Ju mer tiden går, desto mer saknar jag Rheinfeldt och hans regering. Han var en bra statsminister och en politisk ledare av rang.
Stefan Löfvén har efterhand utvecklats i ämbetet som statsminister och framstår nu, som landets mest förtroendeingivande politiker. Skulle gärna se en rödgrön regering efter valet, där även Centern ingår
Det är möjligt att jag är paranoid, men jag oroar mig för ett sammanbrott i Sverige. Vi svenskar vet inte vad som menas med samhälleligt sammanbrott och hur det känns ? eller ens ser ut ? för Sverige har inte haft något sammanbrott sedan det karolinska enväldet förintades år 1718.
...
detgodasamhallet.com/2017/09/12/sammanbrott/
Regeringspartiet Miljöpartiet deltar i anti-Aurora-spektaklet trots att de officiellt står bakom att övningen hålls.
Äntligen en regering som har ordning o reda i finanserna så vi får sänkt skatt för pensionärer, bättre studiemedel, bättre sjukvård, bättre försvar, bättre polisskydd, bättre skolor, avbetalning på skatteskulden, fler bostäder, OSV
http://www.familjeliv.se/forum/thread/75043237/reply#