Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

man och nöjd skrev 2017-07-24 22:49:16 följande:
    Hmmmm,

När regeringen äntligen öppnar munnen så kan man inte kalla detta förhastat. Försenat och yrvaket är bättrepassande ord.

Det vi sett idag är drama och illa dolda agendor. Så lär det fortsätta.
    Eftersom du inte bara är otrevlig och pepprar dina inlägg med personangrepp så de försvinner utan är fullständigt faktaresistent har jag inget intresse av att diskutera något med dig.

Fortsätt att inbilla dig att undersökningar som ligger ute på Göteborgs Universitet med länkar till undersökarnas professionella bloggar där de diskuterar sina undersökningsresultat är lögn. Jag vill inte befinna mig ens i närheten av din paranoida föreställningsvärld.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-07-25 08:48:32 följande:
    Vad du tycker om mig kan du väl ta i ett PMistället så slipper alla andra läsa. Eller kanske en fika på stan?
    Jag tycker ingenting om dig. Du är fullständigt ointressant.

Vad tycker du om att sluta förfölja mig och kalla mig för kommunist och begåvningshandikappad så slipper ALLA läsa det? 
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-07-25 12:13:44 följande:
    Ingen fika på stan alltså?

Jag förföljer naturligtvis ingen, men jag kommenterar det jag finner intressant.

Dina påståenden om vad jag skulle ha skrivit lämnar jag därhän då de är felaktiga. Jag har inte använt ordet "begåvningshandikappad" t.ex.

Ha en trevlig dag.
    Jo, absolut! Fika på stan! När du ränner efter mig och tjatar får du så klart alltid som du vill. Då kan du få fördjupa dig mer exakt i mitt intressanta begåvningshandikapp utifrån dina kommentarer om IQ fiskmås och hur retarderade människor brukar förstå saker jag enligt dig är oförmögen att förstå. HUR kan du tro att någon kvinna skulle tacka nej till ett så INTRESSANT erbjudande om en så TREVLIG dag?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-07-25 13:15:33 följande:
    Om du påstår att Säpo varande för denna specifika upphandling år 2014 så får du visa på det.  

Annars fake new och påhitt.

Att Säpo samma år i allmänna ordalag uppmande myndigheter att vara försiktiga vid outsourcing är inte en specifik varning för exempelvis en minister att reagera på.

Har du någon rimlig förklaring till att Ygeman, Hultqvist etc struntade i varnignarna när de kom?

Eller till att Löfven har förtroende för ministrar som sägs ha dolt detta i ett år för honom.?
    Så ministrar ska inte reagera på SÄPOs varningar och rekommendationer?

Varför ska de då komma med dem? Papperspynt?

Det är som med svensk lag - du är oskyldig till bevisats skyldig. Man har förtroende tills utredning visar att förtroendet bör dras tillbaka.
  • nihka
    Gert II skrev 2017-07-25 16:24:39 följande:
    Nä men vilken överraskning. Samma gamla tjafs ser jag. Så fort sosseregeringen gör någon skandal försvaras dom av sin fanklubb här på forumet. Visst är även förra regeringen skyldig till IT-skandalen. Det enda parti som är oskyldig är SD i vanlig ordning, men ändå får dom ta all skit. Fortsätt er sandlådenivå. Tomte
    Jo, men så är det. Eftersom SD är helt utan inflytande på hela den politiska banan är de inte skyldiga till något utan kan bara stå och gasta utanför plan.
  • nihka

Regeringsombildning. Löfvens beslut är välgenomtänkt. Jag är imponerad över att han orkar hålla kursen när det stormar och inte låtit sig hetsats in i uttalanden hit och dit om missförtroendeförklaringarna innan han har något konkret att presentera.

Alliansen kom ut med sin misstroendeförklaring alldeles för tidigt med ett för tunt underlag utan konstitutionsutskottets granskning.

• nihka
    absalon skrev 2017-07-27 11:33:53 följande:
    Instämmer! Är inte sosse utan liberal borgare, men tycker likväl att statsminister Löfvén hanterat den uppkomna situationen omdömesgillt och skickligt. Varken regeringspartierna eller alliansen har glädje av ett extraval nu, när föga mer än ett år återstår till det ordinarie valet.
    Bra av Löfvén att behålla försvarsminister Hultkvist. Han är en bra försvarsminister och en tillgång för landet.Cool

Jag utgår från att en stor del av de senaste 24 timmarna har gått åt till att sätta sig in i det finstilta gällande försvarsministerpostens formella ansvar i frågan och funnit att det inte håller för en misstroendeförklaring.

Inväntar med spänning konstitutionsutskottets granskning. När den är klar och omröstningen genomförd kan det hända att Hutkvist inte bara får behålla sin post utan får en stärkt position plus att han blir än mer av ett namn i folkmun.

Alliansen förhastade sig, men var åtminstone så behärskade att de gemensamt tryckte på att de inte försökte fälla regeringen - att missförtroendeförklaringen inte var riktad mot Löfven. De höll sig till frågan. Fast egentligen märkligt då statsministern faktiskt är ytterst ansvarig och det är hans jobb att styra upp ministrarna han tillsatt och framför allt koordinera dem. Hela informationsfrågan ministrarna emellan och till statsministern är ju ytterst statsministerns ansvar.
  • nihka
    De ansvariga ska naturligtvis ställas till ansvar. Även om statsministern alltid är ytterst ansvarig blir det ju svårt om denne ska hållas direkt ansvarig för alla inom partiet. Jag menar hur många gånger skulle inte Jimmie Åkesson ha behövt avgå om det vore så?
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-08 11:32:57 följande:
    Nej KillBill,
    här är en "debattartikel" i aftonbladet, bara det får en att börja småle.
    Det är precis som KillBill säger en ledare. Står klart och tydligt i det vänstra övre hörnet: Ledare.

Och även högst upp i mitten: Ledare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?