Har du förtroende för regeringen?
Jag anser att en sådan beskrivning av en partiledare är nedlåtande och respektlös.
Att jag inte invänt emot den beror helt enkelt på att jag inte sett den.
Näringsutskottet kritiserar regeringen för att plocka ut astronomiska 2 miljarder ur statliga SJ:
www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagen-kritiserar-sj-miljarduttag
Näringsutskottet föreslår att riksdagen ska göra ett tillkännagivande till regeringen, som företrädare för SJ:s ägare staten, att förvalta SJ mer ansvarsfullt. Att plocka ut så mycket pengar som regeringen gjort anses inte ansvarsfullt.
Regeringspartierna och Vänsterpartiet reserverar sig mot förslaget.
-----------------------------
Bra, då vet vi. S, MP och V anser inte att man ska handskas varsamt och ansvarsfullt med de statliga bolagen utan att man glatt kan roffa åt sig miljardbelopp i utdelning om man har en del hål i sin likaledes oansvariga budget.
"Nästan nio av tio kommuner planerar att göra överskott nästa år. Nästan lika många räknar med att inte behöva höja kommunalskatten"
Enligt en undersökning från Ekot
Svensk ekonomi står stark. Det kan vi sverigevänner konstatera gång på gång.
Man ser i statistiken som Sveriges radio redovisat att andelen kommuner som ska höja skatten och andelen kommuner som har en budget i balans är ungefär lika stora. Man kan väl anta att det till stor del rör sig om samma kommuner i båda grupperna, dvs de har en budget med underskott och de har därför föreslagit skattehöjningar som de anser täcker underskottet och det blir då balans i budgeten.
Orsakerna späs på till att förtroendet minskar...
www.facebook.com/groups/486508174891738/permalink/491059851103237/