Xenia skrev 2022-06-05 15:54:27 följande:
Har inte förtroende för någon, varken regeringen eller oppositionen. Vem i hela världen kan man lita på?
Magdalena Andersson talar om om "oansvarighet". Men hur oansvarig är hon själv som säger att hon och hela regeringen avgår om Morgan Johansson blir fälld?
Man kan ta var fråga för sig och sätta sig in i frågan, så kan man sen ställa sig frågan om det får den effekt som man önskar.
Den som klarar av en sådan politk, måste man ju ha förtroende för just dom frågorna.
För om man ser det som svart och vitt och ingen kan någonsin ge förtroende, då polariserar man och annat som förstör politiken.
Men vi har kommit till ett ställe där en del använder Socialdemokrati som ett invektiv, och är man på ett sådant ställe.
Ja, då är man helt ointresserad av politiska sakfrågor och hur man kommer fram till lösningar, idag har vi SD och KD som totalvägrar att diskutera politiska sakfrågor detaljerat.
Kanske du ska börja där och avkräva saklighet, så kanske du en dag kan ta ett beslut som är grundat på fakta.
Vet inte vad du har för politiskt tillhörighet, men de som har SD och KD som tillhörighet, de berättar idag att de inte vill diskutera hur att göra Sverige bättre, för enda de har är slänga ut invandrare och sätta dom i fängelse.(Komiskt nog gäller inte lagen KD har man lärt sig, och KD undrar varför man inte skjuter verkningseld bland folkmassor.)
En röst på SD eller KD, det är idag att ge en röst till ett parti som inte ens berättar vad de vill politiskt och i detalj.
Antar det är samma människor som senare säger vi visste inte, och detta till trots många upprepat samma länge.
RebeckaZ70 skrev 2022-06-06 05:43:23 följande:
För egen del försvann de som seriösa motdebattörer när de började koppla mig till fscism och nazism. de kan sitta på sina höga hästar bäst de vill, få tar dem på allvar längre.
Det är vad som sker när man stödjer ett parti som uppvisar en fascism i sig, som att lagen inte gäller mig eller undra skjuta in i folkmassor med oskyldiga i.
Och det handlar om att ni skäms över att det är såpass tydligt nu, eller vet man inte bättre och det är inte det minsta bättre det inte.
Och det är kontentan av att du blint stödjer en sådan politik, så hamnar du på den punkten.
Jag förstår du tror att det inte syns, men det är svårt att missa faktiskt.
För komiken är om skon hade suttit på andra foten, så hade man blivit helt galen.
Men vänta lite nu, det har ju redan skett med Morgan nu och en förtroendeomröstning, så varför är ni så selektiva?
Jajo, jag är medveten du tror inte det syns, men ledsen det är övertydligt och den större frågan är varför du tror inget ser detta.
Enda andra logiska förklaringar är att du inte förstår riktigt(Bor du ens i Sverige, för där har jag lärt mig att en del konstigheter uppstår och när de inte riktigt förstår vad som sker i Sverige och försöker lägga det på Sverige, och COVID-19 var en sådan, vi var sämst i världen, men visade sig vi hade tredje lägsta dödlighet i Europa.)
Och sen berättar ju SD själva med sina bjudresor till Krim av Kreml att med den kontakten så är de inget vanligt högerparti, utan ett extremhögerparti som bara för nån månades sedan stod och hyllade ryssland, samtidigt många berätta putin vill bara kriga.
Och nu har decennier gått med denna, och de hade alla rätt som antog detta även jag.
Och det är så man vet om att fascism och nazism förekommer i SD och KD, och L har annonserat att de inte längre ska arbeta emot fascism, något som varit en grundvärdering sedan andra världskriget, då vi hade gott om fascister och nazister som ledare för länder.
Ja, lite som nu, men det ska vi låtsas om inte existerar, undra varför, försvarar du dessa menar du?
Eller ska vi bara låtsas om det inte existerar?
Och frågan är hur man göra det och när det är så övertydligt med att brott gäller inte mig och undra varför vi inte gör verkningseld i folkmassor.
nattuw skrev 2022-06-06 00:58:13 följande:
Och för den som är intresserad av Ultima Thule, bandet som började som ett lokalt punkband och blev ett av Sveriges mest kontroversiella band som ruskade om hela det svenska politiska landskapet, så finns dokumentären i tre delar hos SR/P1 dokumentär.
sverigesradio.se/avsnitt/ultima-thule-sa-skap...
Dokumentären är väl värd att lyssna på för den som är intresserad av samtidshistoria.
Jo, vi vet ju att UT är en ikon för fascism och nazism.