Digestive skrev 2022-06-08 22:03:07 följande:
Att acceptera dom och straff är att vara lika inför lagen. Dina resonemang är helt stolliga.
Det är den som uppehåller sig i Sverige utan uppehållstillstånd eller rent utav med ett utvisningsbesked. Självklart ska de inte uppehålla sig i Sverige om ingenting motiverar deras uppehåll här.
Det är vad h*n berättar genom säga vi msåte ha hårdare lagar på internetförtal, sen begår just detta brottet och sen säger detta när h*n själv begår just detta brott "Jag har skrivit på ett strafföreläggande och erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till, säger....".
Det är lugnt, jag förstår detta är pinsamt, men visst är inte lika inför lagen en definition av flera för fascism, och ökar denna röda tråd mot nu, så kanske vi kommer till punkt det inte längre råder en tvekan.
Men detta är tveklöst mot fascism och detta skeendet, och sen all omdömeslöshet med tvisten på detta som är moraliskt förkastlig.
Och det skulle vara sjukt intressant vem som smög omkring buskarna och droppa brevet med att ombudet hade varit inblandad i en rättstvist i en annan del.
Och vad skulle den berätta om ett husköp, ingenting om svaret var svårt att hitta.
Men som sagt vad, fortsätter denna omdömeslöshet och "Inte lika inför lagen(Och när jag bestämmer)" och andra liknande, så kommer vi senare cementera att de är så långt till höger att man kan kalla det för fascism.
Än mer komisk är det åt andra hållet, när de kalla ALLA som inte håller med för vänsterblivna och ANTIFA, OCH DETTA NÄR ANTIFA ÄR EN PARENTES I SAMMANHANGET OCH PRAKTISKT TAGET HELT OSYNLIGA.(oops, caps, men orkade inte skriva om, så ignorera caps).
Och kanske ni vill ha att man ger verkningseld in i folkmassor med oskyldiga och att sina ledare aldrig kan begå brott, utan att kalla sig för oskyldiga fast de erkänt, detta är ingen vän av Sveriges rättsväsende som säger sånt, och dom vet vi vart de finns i politiken i övriga världen.
Och kuriosan, extremhögern sade samma om putin och där hade vi alla som lyfte detta rätt i flera decennier innan facit kom.
Men kanske h*n för en uppenbarelse och agerar sakligt, men ne, känns inte som det ens kommer snuddas att hända någonsin.
Men jag förstår dock att du inte vill se denna pinsamhet och vill det ska florera att det är något som faktiskt sagt och gjort.
Och hade skon suttit på andra foten, hahaha, vad det hade ropats om detta, medans vi sakliga som inte är fast i svår populism alltid vill att lagen ska gälla alla "Jag har skrivit på ett strafföreläggande och erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till, säger....".