Har du förtroende för regeringen?
Det är trist att se profilerade borgerliga politiker visa sitt förakt för svensk lagstiftning och det svenska rättssystemet.
Den brunblå sidan brukar propagera för att inför att ett utvidgat tjänstemannaansvar. Frågan här är dock hur ska vi behandla kommunpolitiker som med medvetet bryter mot svensk lag. Jag tycker att den typen av politiker
ska förbjudas inneha högre politiska befattningar. Vad tycker ni?
www.dn.se/sverige/staffanstorp-vagrar-ta-emot.../
Det är dessa olika regelböcker jag säger de har, där motpartens regelbok har alla regler, förordningar och lagar att följa, plus vad de hittar på vägen och när de känner sig kränkta av verkligheten.
Och i deras egna regelbok så är sidorna tomma.
Nu är ju inte detta lika vanligt i M, men besvärande att säga lagen ska inte gälla mig.
Vad vi ser istället, det är att ingen av dom där partierna som gnäller där, har något förslag om lösa bidragsfusk.
Lagarna finns redan, så det är knappast problemet.
Det är såhär extrempolitik arbetar och populism, de fokuserar på fel ställe och sen tror sig säga något.
För sakpolitik vet de inte ens hur det går till att diskutera har vi märkt.
Och det är lite intressant måste jag tillstå att säga, och lösa något problem berättar man där man är ointresserad av att göra.
Knappast.
Nonsens, då vi vet att den lågutbildade är någonstans.
Alltid funnit detta med bidrag tokigt det ni säger, då SD egna väljare har mer av dom än andra.
Finner det udda man röstar på ett parti som direkt är skadligt för ens egen ekonomi och dra undan det socialskyddsnätet på detta.
Arbetare röstar på alla partier, så?