Har du förtroende för regeringen?
Då ska man pröva det över berätta massa goja som att man anser sig stå över lagen och att jag inte alls är skyldig.
DÅ h*n BEVISLIGEN ÄR och med en underskrift som bevis för detta.
En omdömeslös och svår attack mot rättssystemet, och på ett brott som h*n ansåg skulle ha hårdare straff, men jag är oskyldig får man svaret då och inte ens prövar det.
Jag förstår det pinsamma i detta och varför det ska låtsas bort.
Men det är vad man får här, och att alla inte ska vara lika inför lagen och sen därefter kommer allt på rulle och de röda tråden som inte heller ska få existera som en röd tråd, fast den är där.
Och intressanta är att det hade gått göra på andra sätt. med samma resultat och helt utan att berätta att nja, den rubriceringen är inget brott för mig och därför anser jag mig oskyldig.
Betyder detta då att det ska vara hårdare straff på internetförtal eller inte, för mig låter det som att vi ska ta bort alla straffen för internetförtal, för alla kan ju anse de är oskyldiga fast de inte är det som nu.
Och detta pga en tvist och kalla ombudet för pedofil, som vad det har för relevans till ombudets arbete i tvisten kan man undra.
En sak blev positivt dock, tvisten fick ett mer kompetent ombud istället, då det tidigare ombudet inte riktigt var för en sådan tvist.
Det är så här extrem populism ser ut.
Resonemanget som inleder sista stycket kan stå som figur för hur genomtänkt ditt case är.