Har du förtroende för regeringen?
Så du skriver att du inte vet vad det handlar om, att du inte vet vad resultatet blir (längre fram - det verkar rimligt) men att det är ett hot mot rikets säkerhet.. ja du...
Jo, jag är missnöjde med att MJ har lyckats sätta det civila flygets säkerehtskontroller ur spel i halva Europa och riskera rikenas säkerhet
Vilka säkerhetsrisker tänker du på - risken att få stå i kö så att rikets säkerhet riskeras? Eller säkerhetsriskerna med att de företags som vunnit upphandligen av den civila säkerhetskontrollen på flygplatser inte har hittat personal att anställa. Myndigehternas tider för genomförande av säkerhetskontroller för anställda är sedan en tid tillbaks tillbaks på normala handlägningstider.
Möjligen skulle de bolag som sköter säkerhetskontrollerna tillsammans med svedavia ha utarbetat en plan för att möjliggöra en tidiagarelagd anställningsprocess där bolaget fick betalt för sin nyanställda personal öven innan resandestoemen satte igång - men jag vet inte hur atalen ser ut. Helt säkert är den delen av verksamheten ingenting som en justirieminister har någonting mycket att göra med, denne är säkerlige ninte inblanad i det operativa arbetet utan ska se till at det finns pengar och regleringsbrev till myndigheterna denne ansvarar för.
Det är häpnadsväckande hur missriktad kritiken blir då kritikerna inte begriper hur förvaltnigen av riket och myndigheterna går till. Det är beklämmande att läsa hur kritikerna anser att det är rätt att kritisera regeringen eller i detta fall en minister för saker som egentligen inte är deras bort, för att det är effektivare att kritiserra regeringen som en av SDs försvarare och spridare av TASS kremlpropaganada sa i en tråd nyligen.
Det är lika beklämmande att just det i avsaknad av källkritik och kunskap ökar radikaliseringen bland andra skribenter.
Jag citerar mig själv:
Jag menar att säkerheten på myndigheter och flygplatser är en fråga om rikets säkerhet. Du behöver inte hålla med, det var dock vad larmet berörde i början av året.
I övrigt ser jag inget behov av att spekulera.
Någon som inte förstår ordet objektivt bör ta det lugnt med att bedöma grader av radikalisering.