Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-05-02 14:31:09 följande:
    Så det tycker du, att det var något bra och försvarbart!

Föräldrar som saknar omvårdnadsförmåga, är de oönskade samhällselement!
    Det var inte jag som ansåg att det var en bra ide att försvara tvångssteriliseringar med att det bara drabbade fattiga och utstötta som skulle ha svårt att ta hand om sina barn.
  • nattuw
    Padirac skrev 2019-05-02 18:03:56 följande:
    Jag har inte sett någon annan påstå detta förutom ditt tvärsäkra påstående att det är försvarbart. Du har förståss belägg för att det är försvarbart eller menar du att du var ute o trevande i en mörk påse du inte vet innehållet i?
    Det var du som försvarade tvångssterilisering med att det bara drabbade fattiga som inte kunde ta hand om sina egna barn. Om du inte vill stå för vad du skriver utan föredrar att skyla över det med yxskaft-argument så får det vara så.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-05-07 07:55:35 följande:
    Om ett SSUs förstamajtåg i Malmö utgör den för dagen främsta kritiken mot regeringen så har vi anledning att vara nöjda med regeringen.
    De låga förväntningarnas regering. När den för dagen största kritiken bara handlar om lite vanlig antisemitism inom ett av regeringspartiernas ungdomsförbund så kan man vara nöjd.
  • nattuw

Det är intressant att se hur KD har gått från att vara ett parti för de närmast sörjande och enstaka allmänborgerliga stödröstare till att skrämma det största regeringspartiet så till den milda grad att KD nu har kvalificerat sig till att bli måltavla för en smutskastningskampanj. Ett finare bevis för att KD ses som ett hot mot regeringsmakten går inte få.

• nattuw
    Digestive skrev 2019-05-13 12:42:03 följande:
    Det är väl bara den rödgröna propagandamaskinen som kan lyckas ge ett parti som KD rebelstämpeln.

Bara att tacka och ta emot... så kan det fultolkas bäst det vill medan fotfolket här fokuserar på hån och person. Må ingen ha lärt sig nå't.
    Det var länge sedan den svenska socialdemokratin var relevant. Idag har S inga andra vapen att ta till än smutskastningskampanjer. Att dessa smutskastningskampanjer under senare år visat sig vara synnerligen ineffektiva beror på att socialdemokratin inte kan backa upp smutskastningen med egna politiska lösningar. Det spelar alltså ingen roll om de lärt sig nåt eller inte. De har helt enkelt ingenting annat att komma med.
  • nattuw
    K Markatta skrev 2019-05-22 09:35:01 följande:

Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.

Han är inte statsminister riktigt än men efter nästa val så kanske. Och då kommer de som nämner hans namn idag att kunna säga se där det var ju det vi visste.
  • nattuw
    K Markatta skrev 2019-05-22 09:35:01 följande:

Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.

Han är inte statsminister riktigt än men efter nästa val så kanske. Och då kommer de som nämner hans namn idag att kunna säga se där det var ju det vi visste.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 18:30:21 följande:

Av ren nyfikenhet: du råkar inte ha någon slags länk till de aktuella förslagen som det har röstats om? 

Jag menar, så att vi kan resonera kring det hela på ett informerat sätt och inte bara reagera på medias påståenden och eventuella fake news och halmgubbar.

Länk till ett av förslagen (det med flickan från Paraguay):
    ( www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-8-2015-0586_EN.html )
    Länken kommer från ett annat forum och jag vet inte om det även finns översatt till svenska.
  • nattuw
    Digestive skrev 2019-05-23 11:54:48 följande:
    Svensken är ohyggligt trött på den politiska sandlådan liksom den här sociala miljön som skapas däromkring.
    När tillräckligt många i USA blev tillräckligt trött på deras sandlåda blev Trump president. Jag undrar vad vi får.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-05-23 21:52:37 följande:

Han nämner till exempel hur Adaktusson röstade i fördömandet av Paraguay. Landet hade nekat en tioårig flicka, som blivit våldtagen av sin styvfar, att genomföra abort. - Även om man har uppfattningen att abortfrågan inte hör hemma på EU-nivå så är det så att varje ställningstagande som görs måste ses i ett sammanhang. Något av det jag har läst har gett ett konstigt intryck. Jag hade inte röstat på motsvarande om jag hade varit i hans parlamentarikerkläder, säger Hägglund. Hur skulle han ha röstat i stället, för att markera att frågan ska ligga på nationell nivå? - I flera av de omröstningar jag har kunnat läsa om så hade det varit bättre att lägga ner rösten"

Flickan var i 21:a veckan så även i Sverige hade det varit en kantboll om hon fått göra abort eller inte. ( omni.se/10-arig-flicka-valdtogs-av-styvpappa-nekas-abort/a/4e4a7f84-2def-4ef6-85e1-daf36e597e50 ).

I Sverige går gränsen för fri abort vid 18 veckor och efter medgivande av socialstyrelsen vid 22:a veckan ( www.umo.se/kroppen/graviditet/abort/ ). Vilket är en princip som stötts av skribenter på detta forum. Om den svenska lagstiftningen är något som borde fördömas av EU eller inte lämnar jag till andra att bedöma.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?