Har du förtroende för regeringen?
Föräldrar som saknar omvårdnadsförmåga, är de oönskade samhällselement!
Det är intressant att se hur KD har gått från att vara ett parti för de närmast sörjande och enstaka allmänborgerliga stödröstare till att skrämma det största regeringspartiet så till den milda grad att KD nu har kvalificerat sig till att bli måltavla för en smutskastningskampanj. Ett finare bevis för att KD ses som ett hot mot regeringsmakten går inte få.
Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.
Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.
Av ren nyfikenhet: du råkar inte ha någon slags länk till de aktuella förslagen som det har röstats om?
Jag menar, så att vi kan resonera kring det hela på ett informerat sätt och inte bara reagera på medias påståenden och eventuella fake news och halmgubbar.
Han nämner till exempel hur Adaktusson röstade i fördömandet av Paraguay. Landet hade nekat en tioårig flicka, som blivit våldtagen av sin styvfar, att genomföra abort. - Även om man har uppfattningen att abortfrågan inte hör hemma på EU-nivå så är det så att varje ställningstagande som görs måste ses i ett sammanhang. Något av det jag har läst har gett ett konstigt intryck. Jag hade inte röstat på motsvarande om jag hade varit i hans parlamentarikerkläder, säger Hägglund. Hur skulle han ha röstat i stället, för att markera att frågan ska ligga på nationell nivå? - I flera av de omröstningar jag har kunnat läsa om så hade det varit bättre att lägga ner rösten"