Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Mentat skrev 2018-09-30 18:52:13 följande:

Kan jag kanske få litet hjälp att reda ut det som påstås i inlägg #10054, att FDFMGA skulle vara moderator på siten? Om det stämmer eller inte vet jag inte då jag inte hittar någon information om vilka medlemmar som är moderatorer i forumet över huvud taget.

Var kan jag hitta det?

En snabbgoogling ger följande träff:( gamla.familjeliv.se/Forum/moderators.php ). Hur aktuell och tillförlitlig listan är får du själv bedöma. Med tanke på hur modereringen fungerar så skulle det inte förvåna mig om den huvudsakligen sköts av något skript och bara i undantagsfall av handpåläggning.
  • nattuw
    Mentat skrev 2018-09-30 21:31:47 följande:

Det jag inte kunde hitta var en förteckning över vilka som är moderatorer men om de har texten  "Moderator" under sitt nick räcker det för all del för att veta om det är en sådan man diskuterar med.

Givet då att de inte har ett extra nick som de använder till vardags och att de sparar sitt moderatnick till högtidligare tillfällen.
  • nattuw
    Anton Chigurh skrev 2018-10-23 07:11:03 följande:

Det är sjukt att kika in i avdelningen för sk politik här på FAMILJELIV.

Otroligt vilka bortförklaringar som tröskas på med...

Inget, absolut inget(av värde)som har gått fel är Socialdemokraternas fel. Det är alla andra som bär sig illa åt.

Socialdemokraterna har lång erfarenhet av att handskas med skandaler. Att förneka, förminska, tysta ner och skylla på andra sitter i deras ryggmärg. Det handlar om reflexfunktioner som är en del av deras natur och som de därför inte kan kontrollera.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-11-04 18:23:16 följande:
    Rataxes skrev 2018-11-04 16:46:24 följande:
    För 800 miljoner i bistånd fick vi ju iallafall en specialstyrka mot homosexuella.
    Avveckla det statliga biståndet och låt civilsamhället ta över.
    Hur används biståndspengar och till vad används biståndspengarna till? Det är en del pengar som kommer på villovägar pga korruption men annars är pengarna villkorade olika projekt  eller som budgetstöd för demokratiutveckling och motverkande av korruption.
    Det spelar inte så stor roll vad biståndspengarna var tänkt att användas till. Den intressanta frågan är om biståndspengarna frigör andra, icke öronmärkta, pengar som då går använda till mer tvivelaktiga projekt. Om så är fallet innebär det att biståndspengarna i praktiken bidrar till de tvivelaktiga projekt som annars inte skulle blivit av.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-11-04 20:50:53 följande:
    I verkligheten finns inget sådan koppling med ansvar för andras handlande.

Tanzania kommer troligen att bli av med en del av budgetbiståndet pga dessa specialstyrkor.
    Om kopplingen inte finns så finns det inte heller någon anledning att skära ner på biståndet. Om kopplingen däremot finns så kan det finnas skäl att försvåra mottagarens oönskade beteende genom att skära ner biståndet.

Eftersom Tanzania, enligt dig, troligen kommer att förlora en del av biståndet på grund av ett oönskat beteende så är de i praktiken ett erkännande av att biståndet, åtminstone delvis, är ansvarigt för det oönskade beteendet. Alternativt att biståndsgivaren vill straffa de som får nytta av biståndet på grund av vad någon som inte fått nytta av bidraget gjort.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-11-05 20:21:54 följande:
    Kopplingen är att man ger mindre bistånd till de som byter mot demokratiska principer. Det är en principiell fråga som utmynnar i beslut om ekonomiskt budgetbistånd.
    Har de som fått de öronmärkta pengarna brutit mot demokratiska principer? Om inte så innebär din princip i praktiken att en grupp straffas för vad en annan grupp gjort. Alternativet är att det indragna biståndet utgör ett erkännande för att biståndet gjort det möjligt för mottagaren att ägna sig åt icke önskvärda aktiviteter.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-11-06 18:48:43 följande:
    Det var en ojust inställning till biståndsgivaren, att hålla denne ansvarig oavsett om bidragsmottagaren får eller inte får bistånd.
    Det är bara i sagorna världen är svart eller vit. I verkligheten kommer alltid olika intressen att stå emot varandra. Så det du påstår vara en ojust inställning handlar bara om att vara pragmatisk. Både handling och frånvaron av handling får konsekvenser. Frågan är bara vilka konsekvenser som är önskvärda och vilket pris man är beredd att betala.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2018-11-07 17:16:52 följande:
    Nu har jag ju inte läst något av Peterson. Men  blev riktigt nyfiken! Om en så "prominent" person blir så exalterad, måste Peterson ha något riktigt tänk- och läsvärt att bidraga med.
    Jag har läst "12 rules for life" av Peterson. Bokens budskap kan sammanfattas med två ord: "väx upp". Det som gjort honom till ett fenomen är dock inte hans författargärning utan att han vågar stå upp för sina åsikter även när det blåser. Att han, till skillnad från hans belackare, är påläst och framstår som kompetent har också hjälpt till.
  • nattuw
    Anton Chigurh skrev 2018-11-09 10:33:50 följande:

"Det är tio gånger vanligare med dödsskjutningar bland unga män i Sverige än i Tyskland. Det visar en svensk forskningsstudie som jämför Sverige med tolv andra europeiska länder."

"Forskarna hänvisar också till tidigare rapporter som visat att antalet dödliga och icke-dödliga skjutningar i Sverige är bland de högsta i Västeuropa.

Skillnaden i antalet icke-dödliga skjutningar är särskilt hög samtidigt som offren i Sverige är betydligt yngre än i andra länder."

Raderna ovan visar att svenska polis, eller samhället då, har misslyckats kapitalt.

Det är bara en tidsfråga innan någon helt oskyldig stoppar en 9 millimeter HP kula.

Med ett förmodligen mindre önskvärt resultat.

Och medan unga män dör på gatorna är den viktigaste riksdagsfrågan hur SD skall kunna manövreras ut så att SD inte får något inflytande.
  • nattuw
    nihka skrev 2018-11-09 16:55:52 följande:

Den viktigaste frågan är hur man ska kunna bilda en regering som tåls och i en sådan regering ingår inte SD. Det är ju enkom SDs eget fel att ingen vill bilda regering med dem.
    Och som vanlig är det vissa som helt missar poängen.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?