Har du förtroende för regeringen?
Intressant tråd. Personer med en antisemitisk agenda anklagar SD för att vara eller ha samröre med nazister. Eller som Orwells skulle sagt "antisemitism bra, nazism dåligt".
Intressant tråd. Personer med en antisemitisk agenda anklagar SD för att vara eller ha samröre med nazister. Eller som Orwells skulle sagt "antisemitism bra, nazism dåligt".
Hur tänker du nu? 1938, när de stämplade passen infördes, regerades Sverige av S och centerpartiet (Bondeförbundet som partiet hette då). Kristdemokraterna har suttit i samma regering som centerpartiet under flera mandatperioder både under 1990 och 2000talet. Det går nog inte att samarbeta närmare ett annat politiskt parti än att sitta i en gemensam regering.
Jag vet inte vem som har försökt att släta över J stämplarna i passen. Är det KD som slätat över det hela genom att sätta sig i regeringsställning med Centerpartiet (som var med och beslutade om stämplarna) eller vart vill du komma?
Sedan undrar jag hur du ser på det faktum att Högerpartiet (som bytt namn till Moderaterna) var en av initiativtagarna till det rasbiologiska institutet. Jag undrar också hur du ser på att Högerpartiet röstade emot kvinnlig rösträtt och det faktum att Moderaterna var motståndare till den svenska antiapartheidpolitiken (som efteråt har visat sig ha bytt enormt mycket för att de svarta i Sydafrika fick sin frihet). Tycker du att det är ok att rösta på moderaterna trots deras smutsiga förflutna?