Har du förtroende för regeringen?
Att de klarade av saken bättre på andra flygplatser gör inte att en potentiell säkerhetsrisk slutar existera.
Sverige har allvarliga problem med kriminella nätverk samt tillhörande narkotika- och vapensmuggling och i grunden beror det väl på att fel folk på fel positioner gör precis som du gör - bara skrattar åt saker som dessa.
Frågan är om de problem med rekrytering hos som utför säkerhetskontrollerna på arlanda flygplats är en politisk fråga eller någon annan sorts fråga?
Är det säkerheten som är problemet eller är det kötid, missade flyg, en ersättninsgfråga? Upprätthålls inte säkerheten i genomförandet, eller vad kritiseras ministern för? Hade inte du sett någonting p åDiTV som belyste detta?
Vi lever i en exceptionell tid med först pandemin och nu kriget i Ukraina - det påverkar stora delar av samhället och fler olika branscher p åfler olika sätt. Så vitt jag kan förstå så är säkerheten inte bristande, det är rekryteringen och därefter säkerhetskontrollerna - som behövs för att upprätthålla säkerheten som föäljer samma regelverk och procedurer som före pandemin - som inte hinner med den kraftigt ökade tillströmningen av resenärer efter att det varit mycket lite resenärer tidigare.
Just upprätthållandet av säkerhetsutbildningen och godkännandet syftar till att upprätthålla säkerheten på flygplanen som lämnar arlanda,
Jag är helt övertygad om att säkerhetskontrollerna - för avgående flyg - som tar lång tid pga personalbrist _inte_ bidrar till att kriminella ligor kan smuggla in vapen, nakotika.
Jag har förresten aldrig uppfattat dig som en kriminell liga som smuggar in vapen och nakotika till Sverige genom säkerhetskontollen för avgående flyg på Arlanda.
Vilka peroner på fel positioner du menar skattar åt narkotika och vapensmuggling får du gärna precisera - om du har någonting mer än tomt prat om det. Så, vilka peroner på fel positioner du menar skattar åt narkotika och vapensmuggling?