KN75 skrev 2021-12-29 18:09:07 följande:
Du Padirac ljuger igen och igen.
Du borde ge dig någon gång!
Aldrig någonsin har jag använt ordet bättre när jag pratat om nazism.
Antingen ljuger du eller så visar du med citat att jag någon enda gång skulle ha skrivit ordet bättre i samband med nazism.
Tills du har visa det med citat så är det du som ljuger och det är SHAME ON YOU!
Jag har fördömer nazism och det ord jag brukar använda är vidrigt. Och ännu vidrigare är kommunism som har mördat ännu många fler miljoner människor.
Kan du Padirac klara av att se och förstå skillnaden mellan orden "vidrigare än" och "bättre än"?
Jag är rätt övertygad att alla andra medlemmar i tråden klarar av att se en betydande skillnad mellan dessa ord.
Du borde ju också kunna klara det?
Jodå... det har du visst - "
den allra vidrigaste ideologin kommunism medan du i stället ständigt väljer att endast framhålla den andra, den näst vidrigaste?"
Här förminskar du nazismen.
Sluta ljug om andra och svälj den förnedring du kanske känner för det du själv skriver och förminskar nazismen
KN75 skrev 2021-12-29 09:27:27 följande:
Shame on me?
Varför du gör ditt val att ständigt "glömma", och att ständigt dölja och bortförklara den allra vidrigaste ideologin kommunism medan du i stället ständigt väljer att endast framhålla den andra, den näst vidrigaste?
Shame on me??
För mig är det självfallet helt orimligt att välja ut och förfasa mig bara över de miljoner som dött av nazism och samtidigt försöka dölja och förneka alla de fler miljoner människor som förföljts och mördats av kommunism.
Shame on me???
Jag fördömer alltid både nazism och kommunism.
Det må vara upp till dig och dina kamrater att ständigt bara fördöma den ena ideologin och samtidigt sträva efter att "glömma", dölja och förneka den andra ännu värre ideologin kommunismen som har förföljt och mördat många fler miljoner människor och som än i denna dag begår mord och förföljelse och som enligt internationellt vedertagna rapporter betraktas som ett hot mot mänskligheten.
Är det jag som försöker flytta fokus?
Har du hört den om elefant i glasbutik?
Du verkar fullständigt ha missat att trådens ämne/rubrik är:
Har du förtroende för regeringen?
Nej, jag har inte förtroende för regeringen. Representanterna för den sittande regeringen agerar lika som du och som dina kamrater här i tråden.
Fördömer ständigt den näst värsta ideologin medan de, du och ni ständigt "råkar glömma" den allra värsta ideologin.
Du anklagar mig för att flytta fokus medan du själv ständigt och helt medvetet väljer att avvika från trådens ämne.
Det inger tyvärr inte något vidare förtroende.