Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-06-23 16:50:28 följande:

Det var precis det som hände.Kan du ge en annan förklaring till att L och C lämnade alliansen (som inte har koppling till SD)?

Det jag undrade, Bill( vilket du så JÄVLA väl begriper....)var om du anser att vi kan lita på allt som våra folkvalda LOVAR....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-06-23 23:06:23 följande:

Du svarar inte på min fråga och fortsätter att tjafsa. Väx upp.

DU......kan ju börja med att svara på min frågeställning. Bill.

Jag tjafsar inte. Jag ställer synnerligen relevanta frågor. Som du bevisligen inte fixar att besvara.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-07-17 14:41:52 följande:

.

Vad svamlar du om?

Jag har hela tiden hävdat att  det är arbetsgivaren som bestämmer vilka arbetsuppgifter som ska utföras på arbetsplatsen och att arbetsgivaren således har rätt att neka personal anställning som inte kan tänka sig att utföra arbetsuppgifter som ingår i arbetet.  Om vårdpersonal inte kan tänka sig att utföra uppgifter som ingår i arbetet på en avdelning för de söka sig till andra delar av vården.

Det är du som anser att arbetstagare av religiösa skäl ska har rätt att vägra utföra vissa arbetsuppgifter som ingår i arbetet. Du vill påskina att detta är en mänsklig rättighet men det stämmer inte. 

Vem som svamlar här, du.....eller Digestive.

DET, framgår med all.....önskvärd.....tydlighet. BILL !!!

Ha en fortsatt skön afton.

Mhv. Broder //Anton
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-07-17 17:51:21 följande:

Återigen ett inlägg där du inte tillför något till den aktuella diskussionen. Har du verkligen inga egna argument att tillföra debatten? 

Massor, tro mig, BILL, massor men eftersom du konsekvent duckar för Digestives frågeställningar och enbart mal på med ditt evinnerliga tjat. Så finner jag det hyfsat ointressant att bidraga med argument och frågor som du ändå kommer skita ett långt stycke.

Ungefär så.

Mhv //Anton.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-09-01 13:39:46 följande:

Hm, öknamn på politiska meningsmotståndare kan väl närmast ses som en sysselsättning med prepubertala förtecken, i syfte att imponera på likasinnade och att få lätta lite på trycket.

Min bestämda uppfattning är att företeelsen är betydligt vanligare bland högern än vänstern. Här på FL har det till och med förekommit särskilda trådar där högeraktivister försökt bräcka varandra med värsta öknamnet.

Själv kallas jag "Gagga" av hen som anser att FL är ett kommunistforum som censurerar hen, FD, för förklaringen "före detta" och bokstavskombinationen av andra

Som jag ser det är personangreppet ett av de få argument vissa skrikhögeraktivister har att tillgå när de känner att deras åsikter inte kammas medhårs.

Ur detta perspektiv är väl groggnäsan som öknamn på Löfven ganska harmlöst och här på FL så finns det ju gränser i form av moderering.

Det kan se betydligt värre ut där ingen sätter gränser.

Och du......du hänfaller ju aldrig åt att använda dig av begreppen: personangrepp, öknamn mm mm mm mm. Det skulle aaaaaaaldig falla dig in. Näädå, inte allas vår FDFMGA.....

Hen vet minsann att hålla sig till takt och ton.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-09-27 14:42:11 följande:

Ja, det är beklagligt. Jag kan ju ha förståelse för att vissa partiledare ansåg att det var viktigare med Bindeleldts födelsedagskalas än en partigemensam överenskommelse om åtgärder mot gängkriminalitet.

Men nog kunde väl ändå Bindefeldt ha sagt till partiledarna på skarpen att de skulle se till att underhuggarna som var kvar i Sverige inte skulle sabba förhandlingarna.

Han hade ju ett hot mer effektivt än kärnvapen - han kunde ha hotat dem med att de annars inte skulle få sola sig i hans glans och att han skulle rätta dem och kalla dem ytliga bekanta i stället för de bästa vänner han någonsin mött

Precis. Hade nu Sabuni och co stannat hemma från krökandet, så hade allt varit frid och fröjd.

Inga strandade förhandlingar här inte. Och gängkrigen ett dunkelt minne blott.

Sicka jävla rövhål som inte begrep bättre...
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-09-27 20:20:48 följande:

Nja, det vore mig främmande att kalla K Markatta för rövhål.

Tror du förresten att hans signatur anspelar på livsmedelsföretaget eller berättelsen om Kung Markatta.

Nåja, det var en utvikning från ubenämningen rövhål. Är inte det ett uttryck som mest används av gossebarn vars blöjor är så högervridna att de inte täcker avsedd kroppsdel

Jag begär heller inte att alla ska förstå vikten av en långsiktig partiövergripande uppgörelse. Emellertid är det inte ovanligt att partierna gör sådana överenskommelser i frågor de anser vara av särskild vikt. Och det verkar ju som åtminstone Kristersson hade vett att skämmas en aning när han kom hem från kändispartyt. Tyvärr tycks hans ställning inom M vara rätt svag, så han blev raskt överkörd.

Vem tror du tar över efter Kristersson - knappast Bali väl?

Själv tippar jag på att Svantesson elelr Forssell är mest troliga.

Samma här, skulle aldrig få för mig att kalla Kung Markatta för rövhål.

Men du är ju en av FL's mest otrevliga medlemmar när det handlar om påhopp i diverse dimensioner så din kommentar är knappast oväntad....

Vad gäller Kristerssons efterträdare så tror jag inte ett skit.

Vem tror du tar Löfvens plats?
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-09-28 08:45:33 följande:

Det verkar som att du har vissa gränser, alltså att det är duktigt av dig att inte kalla Kung Markatta för ett rövhål - och detta oavsett om du syftar på lföretaget som producerar ekologiska livsmedel eller på den gamla kinesiska berättelsen.

Men menar du verkligen att detvar dessa du kallade rövhål. Jag skulle ha gissat på K Markatta, hen som skriver här på FL eller möjligen på de partiledare som föredrog Bindefeldts kändisjippo framför den bistra svenska verkligheten.

Fast om det var de senare. Det är skillnad på fantasilådan och verklighten. Oavsett om man kommer fram till en partigemensam överenskommelse för åtgärdet mot kriminalitet eller inte så är det inte som i fantasilådan - att åtgärderna har omedelbar effekt.

Ha nu en alldeles underbar lördag - men var gärna lite försiktig med användningen av rövhål

Att du har uppenbara problem med läsförståelse är inget nytt under solen, men nu börjar det bli löjligt.

Och vilken klarsynt iakttagelse du kommer med: Politiska överenskommelser/beslut har INTE omedelbar effekt !!!

SHIIIIT vad du kan, FD, du är fanimej genialisk.

Apropå rövhål.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-11-23 14:30:52 följande:

Åh, du är tillbaka och kallar folk dumma igen. Vad förvånad jag inte blev

Och DET.....skall komma från DIG. Av alla.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-12-03 09:37:58 följande:

I dagens stora SCB undersökning rasar KD 6,4 procent. KD har tappat hela 49 procent av rösterna sedan i somras!

Ja....jo, och dina partikamrater får sin sämsta notering.

Någonsin.

BILL...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-12-03 09:37:58 följande:

I dagens stora SCB undersökning rasar KD 6,4 procent. KD har tappat hela 49 procent av rösterna sedan i somras!

Ja....jo, och dina partikamrater får sin sämsta notering.

Någonsin.

BILL...
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-12-30 08:00:30 följande:

Om det från punkt A till punkt B går en järnväg däremellan, är det då samma järnväg som går mellan punkt A och punkt B samt däremellan!

Vad försöker du säga ? Mellan punkt A och punkt B samt däremellan...

Vad tror du däremellan betyder?

Det är TAMEJFAN skrattretande, padi, att skåda dina krumbukter för att slippa svara på Digestives fråga(frågor).

....och dina evinnerliga motfrågor för att inte behöva svara.....!

Det märks TYDLIGT, vem som de fakto besitter de matematiska kunskaper. Väldigt tydligt....

Och jag är ledsen, padi. Men det är inte du. Eller FDFMGA. Eller BILL.

Men ja, livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Gott nytt år.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh

? Det är dina och mina val varenda dag, varenda timme, varenda ögonblick, som nu kommer avgöra hur vi klarar det här.

Apropå reservdelar till bilar. Och gräsklippare. Och rakapparater.

• Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2022-05-29 08:44:43 följande:

När den blå-gula oppositionen föreslår det är det "rashygien" och 30-tal och klassförakt.

.
    När Socialdemokraterna förslår det är det att ta ansvar genom att "... informera kvinnor om konsekvenserna av att skaffa för många barn" och att "... utbilda om familjeplanering ..."

www.expressen.se/nyheter/man-ska-inte-skaffa-fler-barn-an-man-kan-forsorja/

.
    Samma sak men två helt olika namn.

Bill å padi har säkert någon jättebra förklaring till varför det som ena veckan är rashygien, men veckan efter är.....familjeplanering.
    Allt beroende på vem som lägger förslaget. 

Någon patetisk undanflykt lär vi INTE få se. Det vore isf första gången. Typ. Det har aldrig. Någonsin. Förekommit. Tidigare. 

Mvh Anton     
  • Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2022-09-15 09:37:18 följande:
    Vi får nog vara nöjda med den relativt låga profil de har hållit här på FL de senaste dagarna. Taktiken verkar än så länge vara att fortsätta "nazifiera" sina politiska motståndare under den kommande mandatperioden.

Tröttsamma människor.

Bättre lycka med samma taktik i valet om fyra år.
    Jo, visst är det så Flash....för den taktiken har ju visat sig vara oerhört framgångsrik. All smutskastning som överhuvudtaget gick att sänka sig till, den användes (används) ju med väldigt lyckat resultat:
    SD ökade inte med mer än 3 sketna % (tre procentenheter). 
    Och SD har sällan haft större inflytande på eventuella kommande omröstningar i Riksdagen framgent än vad SD har nu. 

Så visst....smutskastningskampanjer från vänster is the shit. Dom verkar verkligen VETA vad som folk lyssnar på. Och tar till sig. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?