Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

Anton Chigurh skrev 2019-05-18 10:28:44 följande:

Det är underbart att skåda hur löjligt ni beter er när ni blir påkomna med uppenbara, lögnaktiga påståenden, FD....

Och du är lika lögnaktig. Närapå iaf.

Eller förresten, det är förmodligen läsförståelsen som inte riktigt hänger med i ditt fall. Det har du visat åtskilliga gånger vid det här laget.

Men jag är på extra gott humör idag. Så du ska få en hint.

"kan befaras"

Vad tror du det betyder...!

Du ska få den på nytt.

Jag misstänker starkt att det är nödvändigt...

"kan.....befaras"

Vad innebär det. Är det....fakta. ovedersäglig.

FD. Kan vara en förkortning för...Före detta.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-21 16:13:54 följande:

Mm, men stundtals kan självklarheter behöva upprepas samtidigt som man kan behöva lätta lite på trycket i en luftballong så att passageraren åter får kontakt med jorden.

Ja, KD är precis som de själva förklarar ett kristet parti.

Man kan ju tänka tanken  om det fanns ett parti i riksdagen som deklarerade ""Vårt partinamn berättar vad vi står för - en demokrati byggd på Islams människosyn och värdegrund".

Herregud, vilket liv det skulle bli på FL:s vurmare då.

Men nu får vi försöka leva med ett högerkristet teapartyparti i riksdagen.

Eller tror du möjligen att gud hör bön - att man kan be hen om att se till att månglarna kastas ut ur riksdagstemplet

Jobbigt för dig, FD, att inte hänga med i Digestives.....innehållsrika, inlägg. Var detta verkligen det bästa du kunde åstadkomma här?!

Jaja, bättre lycka nästa gång. Det kan knappast bli sämre.

Anser du att islam/koranen står för demokrati och sunda värderingar?

Bara undrar. Med tanke på din text...
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-24 19:14:56 följande:

Spännande - nu är både C och MP större än det kristna partiet enligt senaste Sifo.

Tack Adaktussonhttps://www.svd.se/svd-sifo-c-spurtar--kd-tappar-efter-avslojandet

Jättespännande...!

Störst vinnare är Sverigedemokraterna

? Störst vinnare i SKOP:s EU-barometer är Sverigedemokraterna (17,1 procent), upp 7,4

procentenheter sedan 2014. Partiets framgång följer samma mönster som i svensk rikspolitik.

Även Kristdemokraterna, Centerpartiet och Moderaterna ökar

? Kristdemokraterna (10,3 procent) är den näst största vinnaren jämfört med 2014 års EU-val,

upp 4,4 procentenheter. Även den uppgången följer samma trend som i svensk rikspolitik.

Centerpartiet: 9,2 9,6. 7,6. 6,5

6,5 är från....2014

9,2 är senaste prognosen. Allt enligt SKOP

Jättespännande. Eller nåt.
  • Anton Chigurh

Frågetecknen..... Ja.

Inget nytt under solen.

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-25 11:56:40 följande:

Jag hjälper dig med en länk till Skops barometer.

Det skadar inte att ha tillgång  till en undersökning när man kommenterar den

Inga större avvikelser från Sifos senaste väljarundersökning, men om man jämför så kan man bland annat konstatera att Sifo presenterar en möjlighet att bedöma trender medan Skop bara tillhandahåller jämförelser med resultet från 2014.

1, 2, 3, 4 och fem - så många år sen är det till 2014

Överlag tycks förmågan att göra relevanta jämförelser vara en smula outvecklad bland högerpopulister. Jag skulle vilja påstå att det är där man egentligen borde börja när man väljer parti - om man anser att det rationella har ett stort värde. Utifrån detta med avseende på förtroende för regeringen eller enskilda partier så anser jag att följande partier inte lever upp till rationalitetskravet: V, MP, KD och SD.

Kvar blir då M, S, L och C. Tre av dessa ingår i regeringsunderlaget.

Det inger förtroende!

Just ja, jag petar dit länken så du kan läsa undersökningen. 

Hoppas du får en synnerligen behaglig lördag och låt den inte bli som i sagan om Mäster skräddare - om den sagan är bekanthttps://skop.se/main/wp-content/uploads/2019/05/SKOPs-EU-barometer-25-maj-2019.pdf

Herregud.... Dina påhopp ter sig alltmer desperata. Prova att läsa din egen länk så ska du se hur inåt helvete dåligt påläst du är här. Det är rena ynkedomen.

Och är någon intresserad av SKOP's barometer. Så letar dom alla gånger upp den.

Vilket du ju....gjorde

Och ja. Min jämförelse är oerhört relevant. Det är ditt sjukliga driv efter att leverera påhopp som gör att allt annat inte spelar någon roll.

Helt otroligt hur du kunde missa detta.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-25 15:41:06 följande:

Äsch, du är så känslig bara - inte ska du se det faktum att jag kompletterde med en länk till den väljarbarometer du refererade till som ett påhopp.

Men du är inte ensam om att ha potential att ta illa vid dig av minsta lilla bagatell och att dessutom - åtminstone stundtals - vara oförmögen att skilja sak från person.

Exempel på påhopp i bemärkelsen personangrepp är t ex det du skriver i ditt inlägg: "Det är ditt sjukliga driv efter att leverera påhopp".

Om jag för en gångs skull ska komma med ett gott personligt råd av salutogen karaktär så blir det att man inte ska ta sig själv på så stort allvar, i synnerhet inte på Familjeliv som ju bara är ett internetforum - men kan säkert odla allt, men att syssla med egenodling av kränkthet kan knappast leda till något gott.

Hoppas att du får en fin helg och du försöker undvika att känna dig påhoppad - då blir helgen säkert mycket soligare

Är det verkligen så jobbigt, FD...!

Du, som hela tiden känner dig manad att påpeka hur diverse vurmare inte klarar av att göra ens enkla jämförelser. Och så visar det sig att du SJÄLV har abnorma problem med just den saken.

Ibland är är det tydligen extra jobbigt att vara dig...!

FEM år till 2014.....patetiskt.

För att nämna något.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-25 23:50:13 följande:

Men då 

Du råkade utelämna ett litet "sen" när du tolkade min rad. Bara oss emellan så kan jag väl medge att meningen inte var lika elegant som en påfågel, men särskilt svår att förstå borde den inte vara.

Jag koperar in den så att du kan fundera lite på om "sen" möjligen syftar på det förflutna.

1, 2, 3, 4 och fem - så många år sen är det till 2014

Och så hoppas jag att fortsättningen på din helg inte blir alltför ansträngande. Snart är det vardag igen. Lycka till med dina arbetsuppgifter i veckan som kommer sen. Notera gärna vilket besvärligt ord "sen" är, här syftar det framåt i tiden till skillnad från i 2014-exemplet då det syftade bakåt. Om jag inte missminner mig är den grammatiska benämningen tidsadverbial.

Nåja, det blev en liten semantisk utvikning. Du ska ha en skön söndag sen när det blivit söndag 

Ditt "sen" räddar inte dig FD, du klarar tydligen inte att läsa en enkel jämförande sammanställning. Oavsett dina patetiska försök att komma undan här...

Jag visade 4(fyra)olika siffror som du helt klart tolkade som varandes siffror på stöd från 4 olika år. Vilket var åt helvete.

MEN, varför "tror" jag detta...FD !!!

Jo, väldigt enkelt:

Du skriver också, i samma inlägg, nummer 12082: Citat "Sifo presenterar en möjlighet att bedöma trender medan Skop bara tillhandahåller jämförelser med resultet från 2014." slut citat.

Du fixar tydligen inte ens att läsa det du själv länkar till. Riktigt uselt.....!

SKOP har nämligen med flera stycken tydliga jämförelser. Från 2019.

Och du som ideligen påpekar hur" svårt" andra....än du själv, har för att tolka jämförande tabeller.

Jobbigt att bli påkommen med byxorna nere, FD. Men det är bara att svälja som vanligt, och gå vidare.

Ha en fortsatt fin dag. Jag har utlandstjänstgöring och har en ledig dag med gudomligt väder på en plats som gud tycks ha glömt. Så oroa dig inte för mig. Jag har det precis så bra som jag förtjänar...
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-27 19:02:03 följande:

Nja, Jag gissar att S iofs är gläds åt att regeringsunderlagets partier skulle ha varit större än den samlade oppositionen om detta vore ett riksdagsval. Men särskilt nöjda med det egna resultatet lär de inte vara. 

L kan kanske inte ens glädjas åt det förra utan där får man väl glädjas åt att katastrofen inte blev fullständig.

MP däremot, jämför säkert med de opinionssiffror de har haft och kanske de även jämför med L och konstaterar att det till skillnad från L har vänt för MP.

Ja, jag skulle inte haft något emot det här resultatet i ett riksdagsval

Visst... S är självklart JÄT....TE...NÖJ....DA med......val.....resultatet.

....typ:

"Socialdemokraterna har gjort sitt sämsta valresultat sedan demokratins införande. Se där, en mening som har fått återkomma i varenda valvaka sedan 2006. Göran Persson, Mona Sahlin och nu Stefan Löfven. Alla har de fått vara med om att sätta nya bottenrekord. I går var det dags igen när blygsamma 23,6 procent av väljarna röstade på Socialdemokraterna. Största parti, ja visst. Alla parlamentariker får vara kvar, absolut. Men lika fullt det sämsta valresultat på närmare 100 år."

Ska vi ta det där sesta igjen....

"Men lika fullt det sämsta valresultat på närmare 100 år."

på.....närmare.....hondra.....år.

Ja, det ÄR ju härliga tider.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-06-23 10:08:21 följande:

Eftersom L och C lovat att aldrig göra sig beroende av SD så fanns det inget realistiskt alternativ till Löfvens regering. 

Haha...."C" och "L" har....... LOVAT.

Och då menar du att deras löfte är....bindande. För politiska partier, iaf "C" och "L" dom har minsann aldrig, ALDRIG någonsin svikit ett utställt löfte.

Du är underbar, BILL.

Underbar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?