Har du förtroende för regeringen?
Och medan unga män dör på gatorna är den viktigaste riksdagsfrågan hur SD skall kunna manövreras ut så att SD inte får något inflytande.
Och medan unga män dör på gatorna är den viktigaste riksdagsfrågan hur SD skall kunna manövreras ut så att SD inte får något inflytande.
www.svd.se/usa-kritiserade-kina-for-fangslad-svensk--sverige-lat-bli
Sverige teg i FN när USA kritiserade Kina: "Feghet"
Sverige klandras för feghet då man undvek att nämna den fängslade svenske förläggaren när Kina granskades i FN i veckan. I stället tog USA upp fallet.
- Det är chockerande att Sverige inte tog tillfället i akt och krävde Gui Minhais frigivande. Detta var en självklar chans att utöva påtryckningar på Kina. Obegripligt och fegt, säger Sophie Richardson, Asienchef för Human Rights Watch, till SvD.
- Vilka andra möjligheter har svenska regeringen att verka för att Gui Minhai släpps fri? Är det så att Sveriges statsminister eller utrikesminister offentligt kräver hans frigivande under besök i Peking? Nej. Här hade de en chans - och missade den, fortsätter hon.
Tja....snacka om att skriva direkt lögnaktiga påståenden.
Jag har skrivit mer än 35.000 inlägg på FAMILJELIV och jag ser oerhört mycket fram emot att få se citeringen av något enda inlägg där jag skriver att jag eftersträvar/efterfrågar....VILL INFÖRA, det som står i min sidfot.
Att någon ens kan få för sig något dylikt är.....sjukt. Men jag vet ju att jag, trots min sidfot... Hehe, är älskad här på FAMILJELIV... av BÅDE Damerna och mänen. Ja, utom dom män jag har brädat sen tidigare då, dom har liite svårt att tugga i sig att jag är populär hos Damerna
Ja.....jo, en och annan Dam som inte varit nöjd med mina svar på deras inviter är lite purken på mig dom också. Men det får jag leva med.
Och så fortsätter såpan kallad FAMILJELIV, med alla dessa härliga individer
Och nyttiga idioter. Som undantagslöst förgyller mina dagar...
Bättre integration löser tydligen allt. Varför i HELVETE har inte integrationen blivit bättre genom åren. Vi har ju liksom haft möjlighet till att få till en fungerande integration länge. Men det händer alldeles för lite.
Varför....???
Just det.....!
Det är "dom andras" fel.
Fast det är det förstås alltid.
Det är en fördel om du citerar
då blir det lättare för den du påstår kommer med lögnaktiga påståenden att bemöta dig.
Hm, jag kan dessvärre inte hjälpa dig med läsförståelsen. Jag har inte påstått att du vill att din sidfot ska bli en del av grundlagen
Hur skulle det se ut förresten - en lag som föreskriver att det endast är lagen som hindrar människor att skjuta varandra
Personligen ser jag budskap som "att de flesta människor är vid liv därför att det är olagligt att skjuta dem" eller det som någon annan hade som sidfot tidigare "jag köper alltid blandfärs, då kan jag vara säker på att minst två djur slaktats" mot bakgrund av min tid i småskolan då det fanns några gossar som hade liknade budskap. Jag tror inte att de imponerade på några andra än sig själva.
Men, om man ska övergå till det du tog upp - gängskjutningarna. Där handlar det initialt säkert om att få bort de här gossarna från gatorna, de tillhör nog i stor utsträckning en förlorad generation. Det handlar om att stoppa nyrekryteringen till gängen, att få tokskallarna som löser konflikter med vapen att framstå i all sin ynkedom, inte som förebilder och hjältar, och att få folk att känna att man bryr sig om, att människor är vid liv och mår bra för att vi bryr oss om varandra.
Det blir nog bra det där ska du se.
Jag beklagar att egoforumet har somnat in, jag tror att du bättre kom till din rätt där.
Här diskuterar man politik, inte dina känslostormar - utom möjligen de få gånger de har implikationer för det politiska ämnet.
Hoppas du får en angenäm söndag
Ny miljonrullning i Migrationsverkets verksamhet:
www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-migrationsverket-struntade-i-att-kontrollera-miljonnotor-trots-krav-i-avtal
Migrationsverket struntade i att kontrollera miljonnotor - trots krav i avtal
Migrationsverket har under flera år inte kontrollerat miljonfakturor från asylboendet Pite Havsbad på det sätt som stadgas i hyresavtalet.
Myndighetens ansvarige chef uppger först att rutinerna följts - men i verkligheten kommer kontrollerna att starta först nu, efter SVT:s frågor.
Klart som fan att det är Israel som är roten till, om inte allt....så i vart fall nästan allt, elände i mellanöstern.
Vem annars....!
Det få förstår är att regeringen är full av vänsterextremister.
Helt makalöst att rena säkerhetsrisker får möjlighet att i värsta fall skapa terrorattacker mot svenska folket.