• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 13:02:56 följande:
    FDFMGA skrev 2020-01-03 13:00:11 följande:

Inte alls.

Jag har inget till övers för drogliberalism, inte heller för personangrepp med ett bildspråk som är hämtat från narkotikmissbrukarnas värld.Det blev en snabb vända den här gången. Jag hann inte ens fråga om det är okej att jag postar ditt exempel 

Haha, varför svarar du inte på den då? :D Aja, skit samma... det rör sig för trögt.
    Jag är ingen vän av daltande.

Jag är inte ens någon vän av bildspråk hämtade från missbrukarvärlden.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 13:02:56 följande:
    FDFMGA skrev 2020-01-03 13:00:11 följande:

Inte alls.

Jag har inget till övers för drogliberalism, inte heller för personangrepp med ett bildspråk som är hämtat från narkotikmissbrukarnas värld.Det blev en snabb vända den här gången. Jag hann inte ens fråga om det är okej att jag postar ditt exempel 

Haha, varför svarar du inte på den då? :D Aja, skit samma... det rör sig för trögt.
    Hmm, för mig också denna gång.

Man och nöjds sejour på FL i hens senaste inkarnation från idag blev så kort att jag aldrig hann fråga hen om det är okej att posta hens exempel i en särskild mattetråd.

Men jag kan ju fråga nästa gångSkrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 13:11:09 följande:

Jag är ingen vän av daltande.

Jag är inte ens någon vän av bildspråk hämtade från missbrukarvärlden.

Det ena har ju ingenting med det andra att göra. Men, men... att påstå att man daltar med missbrukare om man inte bemöter dem med en nedvärderande attityd är väl bara en av dina fantastiska sidor.

Tvivlar dock på att du kan tillskriva >>sossar<< en sådan inställning i stort.

Nedvärdera människor i sjukdomstillstånd, haha... det är skön solidaritet det. :)
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 13:21:02 följande:

Hmm, för mig också denna gång.

Man och nöjds sejour på FL i hens senaste inkarnation från idag blev så kort att jag aldrig hann fråga hen om det är okej att posta hens exempel i en särskild mattetråd.

Men jag kan ju fråga nästa gång

Gört.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-03 13:32:18 följande:
    Det ena har ju ingenting med det andra att göra. Men, men... att påstå att man daltar med missbrukare om man inte bemöter dem med en nedvärderande attityd är väl bara en av dina fantastiska sidor.

Nedvärdera människor i sjukdomstillstånd, haha... det är skön solidaritet det. :)
    Nej, det är faktiskt inget typsiskt för socialdemokrater, jag har faktiskt (!) träffat många som är empatiska och kan visa verklig medkänsla med människor med missbruksproblematik. Vill snarre påstå att det som visas i tråden är ett undantag.
    Stolt Sionist.
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-03 13:37:31 följande:

Nej, det är faktiskt inget typsiskt för socialdemokrater, jag har faktiskt (!) träffat många som är empatiska och kan visa verklig medkänsla med människor med missbruksproblematik. Vill snarre påstå att det som visas i tråden är ett undantag.

Förmodligen.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 13:32:18 följande:

Det finns en tråd där Man och nöjd går till storms mot en journalist som har skrivit om män som våldtar. Ska se om jag hittar den.

Språkförståelse är inte precis nyhögerns främsta gren.

Fundera gärna på om det finns någon möjlig betydelseskillnad mellan påståenden "Jag har inget till övers för snorungar i alla åldrar som knarkar" och "Jag har inget till övers för knarkare".

Här är tråden där det tokar till sig för delar av nyhögern med språkförståelsenSkrattande

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80114117-svenska-man-ar-ondskan
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 14:35:21 följande:

Det finns en tråd där Man och nöjd går till storms mot en journalist som har skrivit om män som våldtar. Ska se om jag hittar den.

Språkförståelse är inte precis nyhögerns främsta gren.

Fundera gärna på om det finns någon möjlig betydelseskillnad mellan påståenden "Jag har inget till övers för snorungar i alla åldrar som knarkar" och "Jag har inget till övers för knarkare".

Här är tråden där det tokar till sig för delar av nyhögern med språkförståelsenhttps://www.familjeliv.se/forum/thread/80114117-svenska-man-ar-ondskan

Menar du att folk läser in >>ALLA män<< när det skanderas >>Hata män!<< och dylikt? Specificera gärna... men i sådant fall är det en klassiker i allmänhet. :)

Annars så är det givetvis en skillnad på de olika påståendena här: det första påståendet innehåller ett glåpord och det andra påståendet innehåller ett annat glåpord.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 15:22:52 följande:
    Menar du att folk läser in >>ALLA män<< när det skanderas >>Hata män!<< och dylikt? Specificera gärna... men i sådant fall är det en klassiker i allmänhet. :)

Annars så är det givetvis en skillnad på de olika påståendena här: det första påståendet innehåller ett glåpord och det andra påståendet innehåller ett annat glåpord.
    Här skulle du möjligen kunna ha hjälp av dina cirklar för att förstå.

Testa att rita en cirkel som innehåller mängden snorungar. En annan som innehåller mängden narkomaner och så låter du dem delvid gå in i varandra.

Det är liksom lite märkligt att du cirkulerar när det inte behövs, som i Man och nöjds exempel, men inte använder dina cirklar när du skulle kunna ha hjälp av dem.

Lycka till!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 15:44:25 följande:

Här skulle du möjligen kunna ha hjälp av dina cirklar för att förstå.

Testa att rita en cirkel som innehåller mängden snorungar. En annan som innehåller mängden narkomaner och så låter du dem delvid gå in i varandra.

Det är liksom lite märkligt att du cirkulerar när det inte behövs, som i Man och nöjds exempel, men inte använder dina cirklar när du skulle kunna ha hjälp av dem.

Lycka till!

Haha...

...du har alltså allt till övers för dem som knarkar men som inte är snorungar i alla åldrar? ;D
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?