Digestive skrev 2020-01-05 18:36:17 följande:
Ja, som sagt så tänkte jag föreslå att tvättkrigarna allra främst röstar på S...
...du verkar dock missa ironin i att det - i sådant fall - även gäller folket som inte respekterar din tvättid.
Man kan helt enkelt landa i att S samt en betydande del av gräsrötterna, inte har så god koll på tvättstugorna. ;P
Ja, tvättstugekrig, om du så vill.
Ja, vi sossar utgår från våra och andras rättigheter och skyldigheter och står upp för dem.
Jag tror att Sverige skulle må bra om det fanns mer av den så att säga raka varan.
Tyvärr så har ju nyhögern haft ett visst inflytande så det har blivit mer av ryggkrafsande alternativt de lättkränktas skvallriga gnäll.
Efter vad jag har förstått av en av nyhögerns främsta matematiker och språkkännare här på FL så ägnar nyhögern 75 procent av sin tid till ömsesidig egoputsning och 50 procent på att gnälla över att "de som har hand om det" inget gör, och däremellan står det till 150 procent helt still.
Eller rent konkret, nedplockat till en tvättstuga. Det är sossarna som ser till att allt inte förfaller medan nyhögern sätter upp arga lappar typ. "Du som stal min pudelfrissa från centrifugen. Du blev iakttagen och kommer att polisanmälas".
Eller som det arabiska talesättet påstås lyda: Hundarna skäller men sossekaravanen går vidare