Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Ni kan ju läsa den här också

Länsstyrelsen på Gotland söker bilda naturreservat på Cementas brytningsområde. Men länsstyrelsen agerar enbart på uppdrag av ..

*tada!*

... Regeringen!

twitter.com/KristerThelin/status/1452555183498608645

Det är regeringen. Lst handlar inte på eget bevåg utan avstämning med reg. Länsstyrelsen är som bekant varken mer eller mindre än regeringens regionala arm
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Vilket parti i regeringen har ett intresse av att hindra kalkbrytningen och en cementfabrik?

Hmm ... ?

• Flash Gordon

Och vilket parti i regeringen låter detta parti hållas?

Hmm ... ?

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-26 08:26:49 följande:
    Nu är du lite orättvis, man har ju faktiskt fått till en familjevecka och bestämt att man ska räkna katter smile2.gif
    Jo, de vill beskatta stallkatten nu också ...
  • Flash Gordon

Alla covidtrådar till trots, den här passar här också:

www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/senfardigt-och-undermaligt-ett-hart-slag-for-regeringen/

Undermåligt och senfärdigt.

Corona-komisonens omdöme om regeingens hantering av pandemin.

"Det hann exempelvis gå 'sex förlorade veckor', som kommissionen beskriver det, mellan att regeringen klassade covid-19 som en samhällsfarlig sjukdom och att man gav Socialstyrelsen i uppdrag att försöka panikköpa den skyddsutrustning som landet saknade. "

Man bara undrar, vad funderade regering på under dessa sex veckor som men medvetet lät bli att beordra Socialstyrelsen att agera?

Ett är säkert. Socialdemokraterna kan inte längre påstå att "de kan regera landet" och att de därför är garanten för lugn och stabilitet.

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-30 20:06:30 följande:
    Miljöpartister vill ha klimatnyheter, SD vill inte ha gangsterrap. Skulle det inte vara enklare att bara lägga ner public service? Läste att politiskt neutrala och absolut inte vänstervridna SVT, hade Mikael Wiehe som gäst i Gokväll, som satt och skröt över sig själv.
    Och minister Ygeman kallar radions spelade av gangsterrapp för "problematiskt" och "farligt".

Wiehe ... ja jisses. Den där världen är så liten. "Hej Mikael, kul att se dig igen! Tack för senast förresten. Sätt dig i sminket så börjar vi snart."

8,5 miljard om året av våra skattepengar går till detta.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-11-01 07:58:14 följande:
    Ynkligheten personifierad i (S)(V)T 's Agenda:

"Jag accepterar inte beskrivningen att S har misslyckats med löftet om EU's lägsta arbetslöshet "

Sverige är alltså det enda landet i EU med ökad arbetslöshet sedan 2014. Det enda.

Glöm inte heller bort att det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk är socialdemokraterna.
    Och lite lätt arg blev han också när reportern hade mage att fråga om saken.

Det fann nämligen en massa "om" och "men" som Löfven menade också måste ha uppfyllts för att hans löfte skulle gälla.
  • Flash Gordon

Wiehe och Kuba ...

Det är bara tragiskt.

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-11-01 22:26:53 följande:
    Fast visst vore det illa om SR inte skulle få spela viss musik. Hur skulle det gå om de till exempel inte fick spela odödliga klassiker som "Führer Führer"...
    Det lustiga är att den punken Oi! var dåtidens motsvarighet till dagens gangstarap

Våld, kamratskap, hata polisen ...

Oi!

Skinhead, skinhead, putting on the boots
    Looking for a streetfight, looking for a route
    Skinhead, skinhead, running through the fights
    Skinhead, skinhead, stompin' on your face!

When the coppers see us, at first they pull the gun

But when they see us come towards, then they start to run
    When we wear our badges it make us feel proud
    Skinhead, skinhead, shout it out loud!

Gangstarap

Jag har Hitlers favorit i min väska, hey
    Du förvandlas till ett lik om du testar, hey
    Sig Sauern skickar bly, du blir träffad, ey
    Jag japp kallen från en bil, det den bästa, ey
    Eyo, vart är alla vänner? Vart är alla bröder?
    Alla vänner vände, de är kukar hela högen
    Tuggar runt bland gränder, söderut om söder
    Säg mig hur du känner, vill du träffa döden?
    Aina, de är skit, län, det klart de håller koll
    Men de har inte bevisen, så de ligger på noll

• Flash Gordon

Man kan ju undra vad Anders Carlberg skulle säga om gangsterrap?

På 80- och 90-talet mötte han upp skinheadsen och deras punk på Fryshuset. Är dagens gangsterrapare mottagliga för interaktion på samma sätt? Tveksamt

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?