Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Följt av hejdundrande applåder

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-11-07 18:29:13 följande:
    Finns det någon i hans närhet som kan berätta för honom vilket parti som regerade under hans uppväxt och skapade det samhälle han avskyr?
    Baudin är som han är. Om du tycker Strandhäll är gapig, hysterisk, enögd, känslostyrd och konfrontativ så vänta bara tills Baudin kommer igång ...

Det är talande att det är Strandhäll, Greider, Mats Eriksson och den typen av sossar som jublar över hans utnämning medan Widar Andersson och liknande manar till saklighet från hans sida.

Han kommer att vara en utmärkt krigare för S i den kommande valrörelsen. Helt i stil  med Familjelivs bägge partiarbetare.

Ja, jag har haft en del med Baudin att göra under ett antal år.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-11-07 21:15:39 följande:
    Det var många som jublade när han lämnade Luleå och flyttade till Mordor för att bli högsta kommunalpamp. Jan var illa omtyckt bland många kommunalare däruppe i norr. "Rövslickare" var väl ett av de snällare omdömen han fick.
    Tja, han har ju gjort hela sin karriär inom facket så han har ju hittat sätt att armbåga sig fram till makten. Det är nog en ganska genomgående egenskap hos de som tar sig till toppen.
  • Flash Gordon
    gråfågel skrev 2021-11-08 08:18:44 följande:
    Helt sjukt. Dels krävs redan sysselsättning av tex socialtjänsten om man är arbetsför, i alla fall i den större stad jag bor i, dels om det finns arbeten, varför ska dessa personer då inte få lön för att de arbetar, utan bidrag? 

Om det är försörjningsstöd hon menar så är bara drygt 100 000 av de som får det arbetsföra, och då ingår barn i den siffran, känns som en mycket liten grupp att sparka på.
    Jag är ganska säker på att hon inte var allt för noga med detaljerna i sitt tal men andemening i det som hon sade, och som applåderades av S-kongressen, är att invandrare skall anpassa sin kultur till den svenska kulturen, de skall lära sig svenska och de skall inte få bidrag utan motprestation.

Rena rama SD-snacket.
  • Flash Gordon
    gråfågel skrev 2021-11-08 09:24:04 följande:
    De vill vinna tillbaka sd-väljare, men gör sig av med andra väljare utan att fatta det.
    De vinner inte tillbaka några SD-väljare utan att först visa att de menar allvar.

Samma för Moderaterna.

Snacka går ju men innan M (och KD och S) verkligen gjort slag i saken och visat att de möter upp SD så kommer inte folk att byta tillbaka från SD.

Min förutsägelse.
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-11-08 14:01:51 följande:
    Har Stefan avgått som statsminister ännu som han lovade?

Eller gäller samma sak här som med övriga "löften"?
    Snart så. "Till veckan" har ha sagt.
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-11-08 14:01:51 följande:
    Har Stefan avgått som statsminister ännu som han lovade?

Eller gäller samma sak här som med övriga "löften"?
    En rimlig gissning är att han väntar till det är förhandlat och klart att nästa S-statsminister går genom Riksdagen.

Han sa aldrig vilken vecka han menade.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?