Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2021-09-30 09:57:35 följande:
    Det primitiva nyttjandet av tillmälen, från forumets vänsterpopulister och från deras Mästare i Partiet, får en att minnas skolgårdens maktlogik. Den som visar sig ogilla ett tillmäle kommer att få höra det hela läsåret.
    Märta Stenevi är visst minister i den här regeringen - på tal om det understrukna

www.expressen.se/debatt/varfor-blir-ebba-busch-sa--krankt-av-ordet-blabruna/

En minister som medvetet vulgäriserar debatten.

Fullkomligt obegripligt att hon inte ser vad hon skapar med detta. 

Än mer obegripligt om hon ser det men men gör det ändå.

Det är precis samma fenomen som alla som 2006 började kalla Sverigedemokraternas och deras väljare för "rasister" och "bönder" och Gud vet vad, allt vad det var.

Det ENDA detta leder till är att man alienerar de andra och samhället och samtalet spricker. För att uttrycka det milt.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-09-30 10:44:49 följande:
    Att forumets narcissister, antisemiter och partiarbetare gör så är bara förväntat. Men en minister...
    Hon känner vinden i ryggen. Protesterna mot hennes förklenande språk är inte särskilt stora.

Det är delvis oppositionens eget fel. De låter sådana som Märta sätta spelreglerna. De visar alldeles för mycket hänsyn. Har allt för stor tillit till att väljarna är rationella.

Det kommer från en minister alltså. Inte från en partimegafon på Aftonbladets ledarsida. 
  • Flash Gordon
    Fiskpinnen i frysboxen skrev 2021-09-30 12:52:51 följande:
    En intressant iaktagelse är att vänstern tror sig bestämma vilka färger alla partier har. De tar sig friheten att tilldela högerepartierna åsikter. Men de accepterar inte att på samma sätt bli tilldelade åsikter.

Tycker man att det är jobbigt att folk blir bombade under sin dygnsvila i sina hem så tilldelas man epitetet "rasist". Trots att man inte ens vet vem som begick bombdådet.

Vilka färger partierna har bestämmer de sjläva och det brukar sedan spegla sig i staplarna när opinionsundersökningar redovisas.

Dagens oppositionen är blå-gul
  • Flash Gordon
    Fiskpinnen i frysboxen skrev 2021-09-30 12:55:43 följande:
    Ja det är helt makalöst vad vek oppositionen är. Dessvärre är man ännu sämre på att hitta vägar att få ut sitt budskap.
    Därför att man, på högerns vis, försöker vara rationella och sakliga. Man tror på förnuftet.

Socialdemokraterna och deras anhängare har aldrig haft för avsikt att spela hederligt. De är maktspelare framförallt.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-01 09:51:27 följande:
    Regimföreträdare (Kalorina Skog) twittrar om De höga bränslepriserna, -skynda på elektrifieringen, bli kvitt utsläpp och oljeberoende osv.
    "Varför köper de inte en batteribil för 500 000"

2020-talets "Varför äter de inte bakelser"

Min fråga - om vi ska elektrifiera, varför lägga ner kärnkraften?
    Karolina Skog med ett grundarvode från Riksdagen på 69000 i månaden.

Hon har råd.
  • Flash Gordon

Tja, tråden handlar ju om regeringen och Stenevi tänker tydligen fortsätta  för söka de-legitimera oppositionen genom att kalla den "blå-brun".

Då är det enda rimliga att oppositionen helt sonika slutar tala med henne.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-04 08:19:49 följande:
    "Oppositionen" är ju för syltryggiga för att ta upp samarbetspartiernas kopplingar till extremism i olika former.
    Fast den krasa verkligheten är att det inte skadar vänstern att MP:s parlamentariker öppet säger sig vilja avskaffa allmänna val eller att Vänsterpartiets ungdomsförbund är öppna kommunister.

Så varför göra som Stenevi och medvetet sabotera samtalsklimatet? Vad gott kommer ur det?

Den enda rimliga reaktionen på Stenevis försöka att förklara oppositionen för illegitim är att vägra ta replik på henne. Tills hon eventuellt kommer på andra tankar.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-04 08:44:51 följande:
    Låter som en bra idé, tror du "oppositionen" är så smart?
    Nä, det tror jag inte.

1) Jag är inte ens säker på att de förstår att de spelar efter vänsterns spelregler.

2) Jag tror att de är för artiga och korrekta för att behandla henne som hon förtjänar att behandlas.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-06 11:49:04 följande:
    Vad hände med att diskutera politik, värderingar, framtiden?
    Endast ett rituellt hatande av påstådda samhällsfienderna, orkestrerat från högsta ort?
    Själlöst och obildat.
    Det åkte all världens väg när SD började bli synliga runt valet år 2006. När de "upplysta" avfärdade folk som "rasister".

En monumental missbedömning. Vi var några som varnade för den redan då.

Nä, folk blir inte vänligt inställda till dig om du envisas med att kalla dem "obildade bönder" och "rasister". Där driver du på skapandet av den spricka som bara blivit allt bredare sedan dess.

När de etablerade, det fina folket, folket med makt gemensamt hånar, och hatar de som inte har mer makt i sina liv än möjligheten att lägga SD:s röstsedel i valurnan.

I grunden ligger förstås det faktum att verkligheten börjar springa ifrån den ... ska vi kalla dem "den liberala eliten"(?) ... som styrt samhället i decennier.

Deras samhällsbygge rämnar nu och de som drabbas först är sådana som "bönderna" i Sverige och "the Deplorables" i USA vilket gör att de röstar på något annat varpå etablisemanget svarar upp för att försöka behålla sin maktposition.

Hånet som ett sammanhållande kitt som bekräftar att ens egen grupp fortfarande äger såväl "moralen" som "rätten".

Det är folk som är på väg att förlora vi talar om. Det är deras sorgearbete det till stor del handlar om.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-11 07:48:01 följande:
    Läste att det hettade till i partiledardebatten mellan Bolund och Åkesson smile2.gif
    Det borde ju vara MP som kallades grönbrunt. Eller grönsvart. MP bjöd ju in en välkänd antisemit att tala i riksdagen. MP som har eu parlamentariker som vill avskaffa allmänna val och vill styra innehållet i nyhetssändningar. Bostadsislamisten som bjöd in antisemiten umgicks även med islamister och turkiska fascister. Denna juvel utnämnde Löfven till minister i sin regering.
    "Blå-brun! Blå-brun! Blå-brun!" är allt Bolund har att säga.

Vänsterns ständiga fokus på Nyamko Sabuni och hennes hudfärg.

Och de kallar sig "anti-rasister" ...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?