Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Frau Babelino skrev 2018-01-13 20:34:48 följande:

Kan du garantera att inte ett öre av biståndet går till terrorister?

Det är lika svårt som att garantera att personer som blir blockerade på FL inte dyker upp under ny skepnad.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 21:43:04 följande:

Jag skrev inte att det var fegt. Eller Hur?

Däremot tycker jag att det var idiotiskt.

Du kallade Sverige för pissfegt. Vad menade du med det?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 21:44:48 följande:

USA har dragit in pengar motsvarande andelen som går till att betala judemördare. Danmark och Norge har dragit in viss finansiering.

Nja USA (Donald Trump) hotar att dra in biståndet till Palestina men beslutet är inte fattar.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 23:31:12 följande:

Inte ha ryggrad att ta ställning för Irans folk.

Sverige har fördömt våldet mot demonstranterna. Faktum är att Sverige mer än de flersta andra EU länder har fördömt detta våld.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:27:30 följande:
    Det tog lång tid och massiv kritik innan det skedde.

Sverige var väl i princip först ut av de europeiska utrikesministrarna?

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:27:09 följande:
    Om förslaget går igenom så betalar väl gärna Margot Wallström USA's indragna bistånd.

Jag rekommenderar dig att vänta och se. USA kanske fortsätter att ge bistånd till Palestina och i så fall ska du inte vara arg på Margot Wallström för detta.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:52:50 följande:
    www.nationalreview.com/article/455332/trump-threatens-end-american-foreign-aid-palestinians

Skulle inte tro att USA fortsätter med kravlöst bistånd till judemördare. Det är förbehållet svenska socialdemokrater. Höjden av hyckleri kommer den 27 när statsministern ska hålla tal i synagogan i Stockholm. Jag tänkte åkt dit men blir illamående av tanken på Löfvén med Kippa.

Det blir Malmö istället, om nu inte någon annan judemördarvän ska hyckla där.

Kravlöst bistånd till judemördare är förbehållet svenska socialdemokrater?

Jag tycker att du är oförskämd och om du håller en sådan stil och ton i debatten vill jag inte längre diskutera med dig.

/KB

• KillBill

De flesta av EUs medlemsstater ger bistånd till Palestina och USA har gett bistånd till den palestinska staten tom idag (eventuellt kommer USA att fortsätta att ge bistånd till Palestina). Att beskylla stora delar av världens länder för att finansiera judemord tycker jag är mycket magstarkt och om någon insinuerar att bara socialdemokrater skulle ge bistånd till Palestina så kan detta liknas med att sprida fake news för detta stämmer definitivt inte med verkligheten. För den som inte känner till det så ökade den förra Alliansledda regeringen med Carl Bildt i spetsen biståndet till den palestinska myndigheten.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 21:41:41 följande:

Det är inte fel att ge bistånd, inte ens till PA. Det gör vi (Israel) också! Men biståndet kan inte delas ut helt villkorslöst, som Sverige gör. Flera länder har villkorat biståndet, eller dragit in pengar till biståndsprojekt som inneburit glorifierande av terrorister m.m. Sverige ger mest bistånd/capita till PA. Mellan en tredjedel och hälften av allt bistånd PA erhåller delas i princip ut till mördare och terrorister. Ju fler mördade judar, desto högre "lön". Detta är fakta, KillBill har fått frågan flera gånger hur han ställer sig till detta bistånd, men svaret har ständigt uteblivit. Kanske måste rätt åsikt inväntas från partikansliet?

Ge mig ett exempel att svenskt bistånd till Palestina betalas ut villkorslöst. Du kommer inte lyckas. Allt svenskt bistånd kan komma att omprövas när som helst.

Sedan förstår jag inte varför du vill koppla det svenska biståndet till den palestinska staten till just socialdemokraterna. Den förra Alliansregeringen med Carl Bildt i spetsen ökade biståndet till den palestinska staten. Hur ser du på det bistånd på flera miljarder som alliansen betalade till den palestinska staten, handlade även det om att finansiera judemördare? Var även alliansens bistånd till den palestinska staten villkorslöst eller?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 22:32:06 följande:
    Om nu Sverige har koll på vart biståndet går är det ännu värre!

www.b.dk/globalt/danmark-strammer-betingelserne-for-bistand-til-palaestinenserne

Danmark kommer i fortsättningen ställa krav på de palestinska organisationer som erhåller bistånd från Danmark.

Bakom beslutet ligger bl a att den palestinska myndigheten (PA) och organisationen WTAC döpte ett kulturcenter i byn Burqa efter terroristen Dalal al-Mughrabi som 1978 deltog i ett terrorangrepp som kostade 38 israeler livet, varav 13 barn.

Andra länder, bl a Norge, har tidigare fattat liknande beslut.

Danmark avslutar också samarbetet med Sverige och Nederländerna gällande finansieringen av palestinska organisationer via det så kallade sekretariatet.

När kommer Sverige att göra motsvarande?

Socialdemokraterna och MP ÖKADE biståndet med det dubbla. Vad jag tycker om Carl Bildt orkar jag inte upprepa.

Sverige beslutade att upphöra med stödet till den aktuella organisationen i november i fjol. tollsammans med bl.a. Danmark.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article26443896.ab

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?