Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Abegayle70 skrev 2018-01-08 10:55:17 följande:
    KillBill skrev 2018-01-07 15:00:18 följande:

Ja Sveriges utrikesminister liksom Amnesty International och Förenta Nationerna krävde att frågan skulle utredas. Förra året dömdes en Israelisk soldat för mord efter vad många anser utomrättsligt dödande av en palestinier.

Israel är en rättsstat. Soldaten hade dömts utan Margot Wallström. Eller ville du ge henne "äran" för att han dömdes?
    Jag har inte påstått att Margot Wallström skulle ha varit involverad  detta på något sätt jag bara konstaterar att soldaten blev dömd.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-01-10 08:47:33 följande:

Mitt förtroende för regeringen ökade med flera hundra % nu när de lyckats förbjuda installation av de miljöförstörande vedspisarna.

http://www.land.se/landkoll/nya-regler-stopp-for-gamla-vedspisar/

Det känns tryggt att våra styrande värnar om oss. Att en vedspis kan vara räddningen för många i glesbygden vid strömavbrott kan man inte ta hänsyn till. Några ihjälfrusna är ett billigt pris för att innerstadspajasarna ska kunna låtsas att de gjort något för miljön.

Jag förstår inte problemet och varför du ironiserar. Förbudet gäller bara nyinstallation. Har du redan installerat en spis så påverkas den inte av lagförändringen. Det är bra att regeringen sätter gränser för utsläpp. De skärpta lagkraven kommer leda till att leverantörer av nya spisar (som ser gamla ut) kommer att utvecklas så att de uppfyller nya och hårdare utsläppskrav. 

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-01-10 11:01:57 följande:
    Tror du verkligen att någon tillverkare kommer att ägna tid och pengar åt en så marginell produkt?

Men du lär ju inte drabbas, så varför bry sig?
    Ja faktum är att tillverkarna redan har släppt godkända produkter på marknaden. 

https://josefdavidssons.se/tips-vid-kop-av-vedspis/#
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 15:25:46 följande:

Jag hade känt mig tryggare inför mitt sverigebesök om man tagit krafttag mot brottsligheten. Fan, läste om antalet handgranater i Sverige, Europarekord.

Handgranaten i Vårby var visst försåtsminerad på samma sätt som palestinska terrorister brukar göra.

Vad har det med regeringen att göra? Ja en justitieminster som verkar handlingdsförlamad inger ju inget förtroende direkt.

Den nuvarande regeringen och dess justitieminister har trots allt agerat väldigt mycket hårdare mot illegala vapen, sprängämnen, handgranater, terrorresor, terrorbrott osv än vad den förra Alliansregeringen och dess justitieminister gjorde (men det säger väl mer om hur usel alliansen var när de regerade).
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 17:27:53 följande:

Det är fler än jag som dragit samma slutsats.

Har ni provat att läsa artikeln långsamt? Om inte, testa det.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 19:51:13 följande:

Nä, Sverige är precis lika pissfega som man alltid varit.

Du får tycka vad du vill.

Att Sverige till skillnad mot exempelvis EU har valt att erkänna staten Palestina pekar snarare på mod från Sveriges sida. Jag är nöjd över att Sveriges linje i Israel/Palestina konflikten står fast trots Trumps konfrontativa politik.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 20:01:08 följande:

Mod?

Att erkänna en stat som styrs av en terrorist?

Som betalar ut hälften av det de får i bistånd till mördare och terrorister?

Det blir bara värre och värre.

Du får som sagt tycka vad du vill men förklara gärna på vilket sätt beslutet skulle vara fegt.
  • KillBill
    Frau Babelino skrev 2018-01-13 20:23:15 följande:

Kan inte du förklara varför det är bra att bistånd går till terrorister?

Jag delar inte uppfattningen att biståndet går till terrorister. EUs medlemstater, USA m.f ger liksom Sverige bistånd till Palestina.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?