Har du förtroende för regeringen?
Nog är det så. Det går ju dessutom inte att tycka likadant som USA. Vad skulle väljarna säga då?
Nog är det så. Det går ju dessutom inte att tycka likadant som USA. Vad skulle väljarna säga då?
Margot Wallström har ju argumenterat för självständighet och oberoende, att inte låta sig påverkas av yttre krafter i sitt ställningstagande, nationellt och internationellt. Anar jag stinkande hyckleri i luften...?
Vems ärenden går utrikesminister Margot Wallström? Idag fredag kl 16 svensk tid har FN:s säkerhetsråd (där just nu Sverige ingår) ett krismöte med anledning av dödsskjutningarna av demokratidemonstranter - men Margot Wallström har motsatt sig att säkerhetsrådsmötet skulle hållas. USA vill ha krismötet, men inte Ryssland, och Margot Wallström backar upp Ryssland. Oacceptabelt, Margot Wallström!
www.expressen.se/nyheter/svenska-iraniernas-krav-pa-wallstrom/
"Vi kräver ett fritt Iran. Det viktigaste budskapet vi vill förmedla är att Margot Wallström tydligt och klart ska stödja människorna i Iran, som reser sig mot en terrorregim. Sverige måste medverka och hjälpa till att resolutionen går igenom i Säkerhetsrådet i FN. Iranier förväntar sig att Sverige agerar väldigt kraftfullt."
En länk/källa/citat på Wallströms fördömande hade varit på sin plats
Väljer att citera Margot från samma artikel:
..."ett 20-tal har fått sätta livet till. Men det finns också hopp om framtiden"..."de protesterar mot det de upplever är orättvis politik"
Undrar hur det låtit om USA eller Israel mördat demonstranter.
Jag tycker inte det uttalandet är speciellt starkt. Trump får hårdare kritik för en tweet.
Varför skulle jag vara upprörd? Detta är ingen ny hållning. från Sveriges sida. Sverige är mycket kritisk mot den iranska regimens våld mot demonstranterna men har i likhet med alla andra EU länder reserverar sig mot att frågan hanteras i säkerhetsrådet och vill fortsätta dialogen med Iran.
Regeringens samordningsminister säger nu vad vi många har sagt i många år...
Positivt kan man tycka, men varför är man så tröga i att förstå vad de flesta kunde räkna ut redan på förhand eftersom det är logiskt?
Snälla berätta hur du tycker asylmottagningen fungerat hittills. Finns det spår av lyckad integration numera?