• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-07-13 19:32:19 följande:

Hej igen =)

Saknar redan USA, vill tillbaka och bara njuta. Imorgon börjar jag jobba igen, första gången efter semester som jag inte känner för att jobba, kanske känns bättre när jag väl är där imorgon.

Skönt att du går på semester, vad ska du då hitta på för roligt under alla dina veckor?

Vad konstigt, tar du stickor eller digitala ältest? Normalt kan man ju få en sådan blödning under ägglossning men då borde ju testerna visa positivt, kanske en vanlig mellanblödning som kan hända då och då. Antingen har du kanske missat ägglossningen denna månaden eller så är den extra sen denna gången, håller tummarna för att det snart händer något.

Ryggen är något bättre men inte helt, sambon ska ringa en vän till honom som är naprapat, får se om det kan hjälpa mig. Känner mig stel i ländryggen och det hugger till varje gång jag rör mig, särskilt när jag ska resa mig upp i sittande eller liggande position. Var med syrran på hennes gym idag och körde lite lättare träning med stretching, kändes något bättre efter det. 

Nu ska jag föröka se en film utan att somna =)

Ha nu en fin kväll, många kramar.

Hoppasdet känns bättre när du väl är på jobbet! Det brukar vara så tycker jag.

Jag tar dititala test, det enda som funkat för mig förut. Jag blev knäpp på stickorna när jag körde med såna...

men denna månaden blir jag inte klok på det.

Okej. Ja jag googlade det och såg att man kan få såna under äl. Jag tror aldrig att jag haft det förut. Får vänta och se vad som händer. Hoopad inte cykeln börjar strula nu igen bara. Jag som haft så regelbunden och bra mens de senaste 4-5 månaderna.

Vi kommer vara hemms ett osr veckor, sen har vi ett bröllop att se framemot (och ytterligare två senare i sommar). Sen ska vi vara i blekinge någon vecka. Mysa runt och ta dagarna lite som de kommer. Vi funderade ju på att ta en resa men vi väntar nog och sparar den till i vinter/vår :)

Trist med ryggen men hoppas naprapaten kan hjälpa dig. De brukar ju kunna göra underverk!

Ska tänka på dig imorgon på första jobbdagen eftrr sem. Hoppas den blir bra :)

Ha en mysig kväll!

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-14 08:02:02 följande:

Nu kom jag på att jag fick en mellanblödning de första dagarna i San Francisco och det var exakt en vecka efter min mens, vet inte alls vad det kan bero på.

Det upphörde i alla fall efter några dagar sen tänkte jag inte mer på det, tror bara att det kan bli så ibland, tror inte heller att det var ägglossning eftersom jag aldrig haft ägglossning en vecka efter mens men men kroppen är allt märklig ibland :P

Låter som en mysig semester, ibland behöver man bara vara. =)

Jag har fler semesterdagar att ta ut sen, får se om det blir till hösten eller till våren.

Vad har du annars för spännande planer i veckan? Själv ska det tvättas efter semestern och sen ska jag försöka komma iväg och simma med sambon, han jobbar som simtränare, sen ska vi spela minigolf på torsdag med syrran och våra respektive, till helgen ska vi nog grilla hemma hos föräldrarna, så mellan jobb händer spännande saker. =)

Nu börjar jag mitt första pass om två timmar, känns helt okej. Tror som du säger att det känns bättre när man väl är där. Lovar att återkomma med svar sen. =)

Ha en fin dag, kramar i massor.

Hej!

Hur har det gått på jobbet i veckan? Känns det ok att vara tillbaka?

Okej.. där ser man. Nu då för bara några veckor sen?

Mina beunda flytningar är fortfarande kvar och så har jag sett lite, lite klarrött blod. Jag blir inte klok på det! Känns som cykeln är rubbad... får se när mensen behagar dyka upp eftersom det är oklart när jag hade eller om jag ens haft äl.

I veckan är det fullt upp med jobb. Sista dagen innan semestern imorgon så mycket som måste slutföras och en del jag behöver lämna över till kollegor.

I helgen blir det nog mest lugnt med sambon och på söndagen ska vi på hundutställning :)

Låter som du haft en mysig vecka. Vad härligt att ha föräldrarna så nära och bara kunna käka middag ihop en kväll sådär. Det saknar jag! Nu ses vi ett pse gånger om året typ i och med avståndet.

Hoppas du får en mysig kväll!

Massa kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-14 00:09:50 följande:

Ja.. Känns ju på nått sätt som om vi äntligen har nån chans nu i alla fall. 

Okej.. Vad lustigt.. Kan det vara lite blödning pga äl? eller nidis, om ägglossningen kommit tidigare än beräknat? Dålig på mellanblödningar, har aldrig haft det heller.. 

Enda skillnaden är väl att det ena e sprutor, andra tabletter. Min läkare sa att sprutorna är bättre, men jag vet inte ja. Smidigare med tabletter i allafall. Om jag får sprutor ska jag ta på mig själv varje dag i x antal dagar o sen när äggblåsan utvecklats få en annan spruta så den släpper.. 

Ja. Ska göra det så fort de öppnar! 

Men vad lustigt. Jag har hela tiden trott att spolning är rutin vid utredningar, pga att det kan vara stopp osv. Har du fått veta varför du inte fått göra nån spolning? 

Okej! Minns inte datum men nån gång första eller andra veckan i augusti. Har skrivit upp i kalendern iallafall så jag inte ska glömma att ringa =) 

Nu är jag iallafall på cykeldag 27, och ÄL+6 så fr.om onsdag kan jag börja testa. Köpt på mig 40 billiga graviditetsstickor, så gör inget om jag slösar... :p Känner mig positiv i kroppen, vilket jag inte gjort förut. Trots att jag inte tror jag är gravid så har jag en positiv känsla jag inte riktigt kan förklara... Har ju iallafall senaste sex, sju månaderna känt mig negativ... 

Men det visar sig.. Vill så gärna få berätta för sambons mamma att hon ska bli farmor, som lite tidig bröllopspresent till henne! Men hoppas inte för mycket... 

stor kram

Hej!

Här fortsätter mellanblödningen.. så himla konstigt. Känns som att hela cykeln är rubbad på något vis.

Hur mår du idag?

Okej.. jag har ju kört pergo en månad, i april tror jag det var men sen hsde jag uppehåll två månader så min sambo var bortrest och nu denna månaden eftersom kliniken är stängd.

Det där med spolning verkar vara individuellt från klinik till klinik. Min läkare såg ingen anledning då det inte var något som direkt tyder på att det är stopp i äggledarna. Jag vet inte. Ska ta upp det med henne vid nästa besök.

Skönt att du känner så!! Bra att vara positiv. Jag tror det hjälper en på vägen. Jag har varit positiv och negativ i perioder. Men någon gång tror jag ändå att det löser sig på ett eller annat vis.

åh jag förstår precis hur du känner. Man vill så gärna komma med det där posiyiva beskedet.

ska du och din sambo gifta er? :)

Kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-16 19:26:33 följande:

Hej! 

okej. lustigt! :O

idag är jag trött. Lyckades bara sova en timme när jag kom hem från jobbet. Väcktes av åska (åskrädd) och så regnade/åskade det så mycket att det var omöjligt o sova. Negativt idag med men fortsatta symtom. Får se hur det slutar! Inatt tyckte jag även att blodådrorna på brösten blivit tydligare, men kanske var inbillning. Brösten har iallafall blivit större och är fortsatt ömma, nu la även sambon märke till att de var större. Men det händer också varje gång innan mensen kommer.. Hmm. 

okej! Så ni kör igång med pergo igen om det inte tagit sig i augusti/september? =) 

Okej. Rätt lustigt. Det går ju inte o se på annat sätt, o även om man har ägglossning så vet man ju inte om ägget hamnar i livmodern eller inte.. Det tycker jag låter som en bra ide! 

Ja. Det är otroligt skönt i jämförelse med negativiteten jag känt senaste 6-7 månaderna!! =) Ja. Det gör ju det tillslut =) 

Jaaa. haha. längtar mest efter att få berätta för svärmor och för min farmor :P 

Nej.. eller alltså. Nån gång haha! Det är sambons mamma som gifter sig i augusti =) Sambon tycker han är för ung (22) än sålänge ;) men nån gång kommer vi gifta oss =) Jag har alltid varit "emot" att gifta mig, aldrig velat. Så träffade jag min sambo och ändrade åsikt totalt :P

är ni gifta/ska gifta er? =) 

kramar

Hej tjejen!

Jag har varit lite frånvarande nu några dagar. Har precis börjat min semester och det är så skönt! Lessnar lite på familjeliv också för det strular ofta när jag ska skicka. Hela sidan är så seg liksom!

Jag scrollade igenom tråden och såg att du testar negativt ännu. Hur mår du och så? Du har bim imorgon om jag förstod det rätt?

Japp nästa cykel blir det pergo om det inte tagit sig denna, vilket jag inte tror. Min blödning/bruna flytning har iallafall slutat sedan ett antal dagar. Skönt! Men jag undrar just när min ägglossning var denna månaden, om jag ens haft någon eftersom jag aldrig fick något utslag på älstaven.

Hur är det annars? Har du semester eller ska du/har haft?

Vi är förlovade sen två år tillbaka och planerar väl så smått att gifta oss till nästa år, beroende på om lyckas bli gravida eller ej. Förut var jag helt bestämd på att absolut inte gifta mig som gravid men nu kan jag ändå tänka mig det. Det är ju så vackert! Dock vill jag inte vara i slutskedet av graviditeten eller precis nyförlöst. Vi får se! :)

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-17 08:25:18 följande:

Hej =)

Jo det känns bättre nu, har inte samma olustkänsla mer men det kan ju ha varit lite PMS som spökat också. Mensen börjar gå mot sitt slut nu och jag börjar bli mig själv igen, skönt känsla det där. =)

Vad konstigt att du fortfarande har blödning, vilken dag i cykeln är du nu på?

Har kanske frågat innan och ber i så fall om ursäkt.

Åh vad skönt med semester, det är du värd. Har ni något inplanerat i sommar?

Igår var en mysig kväll med halva släkten, både syrran med bebis, kusinerna med alla barnen och moster med sambo, tror vi behövde denna mysiga kväll efter begravning och allt skit som hänt. Jag förlorade som vanligt, minigolf är nog inte min grej, hehe..

Nu är det snart dags för jobb igen, hoppas att du får en sista bra dag på jobb och njut nu av en underbar semester. Massa goa kramar

Hej fina!

Jag har varit lite frånvarande här de senaste dagarna... less på att sidan alltid strular men vill ju samtidigt inte sluta skriva mer dig/er härinne!

Hur mår du nu? Hur känns ryggen? Scrollade igenom tråden och såg att du skulle till en naprarpat, var du där idag? Kunde han göra underverk med ryggen? Hoppas det!

Nu har jag äntligen semester och det är så skönt!! Behövde verkligen det efter en heltisk vår på jobbet... jag är relativt ny i min tjänst som utredare så det har varit mycket nytt att lära!och är fortfarande förstås.

Nu har äntligen min blödning/flytning slutat. Är idag på bim-5. Om nu inte cykeln är fullständigt rubbad efter den konstigs blödningen och eftersom jag inte lyckats lokalisera min äl denna månaden.

Börjar du med pergo under din mens som du hade nu? För den är väl över nu?

Vad har du haft för dig idag?

Jag och sambon var ute på en löparrunda i förmiddags med hunden och körde backintervaller. Sjumt jobbigt! Sen har vi handlat och fixat inför en tripp vi ska görs i helgen. Vi dks till en tvådagars hundutställning och bo i stuga med ett gäng kompissr. Ska bli superkul! Har du några planer för helgen?

Många varma kramar till dig
  • varningsljus

Hej tjejer!

Vad härligt att här pågår sådan aktivitet :)

Jag har semester och har tagit en paus från det mesta... började med pergotime kur 2 igår. Mensen dök upp häromdagen, 10 dagar för sent!

Hur mår ni?

Stort grattis till dig Maalon som har plussat, vilken känsla!!! :)

Kram på er

• varningsljus
    chbw skrev 2015-08-10 23:25:49 följande:

Hej =) 

Så härligt med semester! Har du/ni gjort något kul? =) 

Trist att mensen kom :/ blir det kur 3 på en gång eller väntar ni ett tag? =) 

Jag har troligen äl på g. Ska ringa mottagnignen imorgon o se när jag kan få min behandling. Kan inte leva med endometriossmärtorna som det är nu. Tror ÄL kommer kring onsdag, torsdag, men får se när det blir =) 

Godmorgon!

Jag började med min andra kur pergotime nu på cykeldag 5. Senast jag tog pergotime var i april, sen hoppade jag över ett antal månader pga min sambo var bortrest vid flera tillfällen osv.

Nu hoppas jag verkligen att vi kan bli gravida på denna kur. Börjar kännas lite smått hopplöst. Ska ringa kliniken nu på morgonen och boka in vul runt cykeldag 12.

Vi har mest hälsat på våra föräldrar som bor i södra delarna av sverige. Tagit det lugnt, umgåtts med vänner. I fredags hade jag ordnat möhippa för min bästa vän.

Okej men bra att du ringer! Stå på dig. Hur funkar sprutorna, tar man dem vid äl?

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:32:35 följande:

Hej =)

Hur går allt? Nu drar jag också igång med pergotime på söndag, vilken dag är du på? Jag kommer börja på söndag. Hoppas allt är bra med dig?

Massa kramar

Hej tjejen!

Jag mår bra. Lite ångest över att semestern snart är över. Tänk vad 4 veckor går fort! Börjar jobba på måndag... hur mår du?

Ok, så du fick din mens denna månanden också? Nu hoppas vi att pergotime gör underverk för er! Vilken cykeldag börjar du din behandling på?

Jag tog min sista tablett igår. Började på cd 5 och sista tabletter på cd 9. Enkelkur och jag har tid bokad för vul på tisdag, då är jag på cd 14. Sist jag åt pergotime fick jag positivt ältest på dag 18 har jag för mig...

Ska du till kliniken för vul eller hur funkar det hos er? Det verkar ju vara lite olika mellan klinikerna.

Har du några roliga planer för helgen? Ikväll ska vi på kräftskiva. Jag ska göra en räkcheeskake som tillbehör. och sen ska jag bara njuta av sista dagarna på semestern!

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-11 09:49:09 följande:

Godmorgon! =) 

ja okej! Håller tummarna att det går vägen den här gången! 

Åh låter ändå som det varit en skön semester?? =) 

Ja. de ska ringa upp mig nu ca halv elva. Så får vänta med o sova tills dess =) (kom nyss hem från jobbet haha). 

Man ska ta en spruta om dagen i x antal dagar för att framkalla ägglossning. Sen går man på vul o när ägget är moget/tillräckligt stort får man en spruta för o framkalla ägglossning. Hoppas ju verkligen det tar sig utan, med tanke på den smärta jag får med bara mina egna hormoner e jag lite rädd för hur det kommer gå med tillsatta hormoner :O 

kram

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-11 09:49:09 följande:

Godmorgon! =) 

ja okej! Håller tummarna att det går vägen den här gången! 

Åh låter ändå som det varit en skön semester?? =) 

Ja. de ska ringa upp mig nu ca halv elva. Så får vänta med o sova tills dess =) (kom nyss hem från jobbet haha). 

Man ska ta en spruta om dagen i x antal dagar för att framkalla ägglossning. Sen går man på vul o när ägget är moget/tillräckligt stort får man en spruta för o framkalla ägglossning. Hoppas ju verkligen det tar sig utan, med tanke på den smärta jag får med bara mina egna hormoner e jag lite rädd för hur det kommer gå med tillsatta hormoner :O 

kram

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning