• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-08-16 10:15:03 följande:

Hej tjejen

Nu börjar jag på pergotime idag och jag tänkte fråga dig vilken tid du tar tabletten? =)

Jag mår bra, känner både ett sug i magen nu inför pergotime men samtidigt känns det spännande. Hur mår du själv? Usch ja, jag minns hur det kändes min första jobbdag efter semestern men jag hade samtidigt jetlag efter USA resan, hehe men det kommer säkert kännas bra när du väl är där. =)

Jag är lite kluven till om jag ska ta ägglossningstest, ser man tydligt när man kommer ha äl på vul? Våra upplägg ser lika ut, börjar pillan på dag 5 till dag 9, sen vul på dag 12 och framåt. Hur många gånger har du varit på vul innan ägglossning från den dagen du började gå? Blir det varje dag?

Denna helgen har varit den bästa på länge, besökte ett nöjesfält i Danmark med kusinens barn, åkte en massa karuseller och mot kvällen var jag helt spyfärdig, haha. Hoppas kräftskivan blev lyckad. =)

Händer annars i veckan? Håller tummarna för ett plus för dig denna månaden.

Massa kramar

Hej tjejen!

Vad spännande!! Det kommer bli jättebra. Jag har inte tagit tabletten någon speciell tid. Någon dag tog jag den på fm och nån dag på kvällen. Kanske dumt och bäst att ta den samma tid på dygnet men jag tänkte inte så långt. Får skylla på semestermode ;) men satsa på att ta den antingen morgon eller kväll tycker jag! Ska du också köra Enkelkur? Jag tyckte att jag mådde illa denna gången när jag tog pergotime. Men nu har det släppt. Sen reflekterade jag själv över hurmörsvägningar under pergotime och strax efter men jag vet inteom jag överanalyserade det. Min sambo tyckte iofs också att jag var sur. Surare än vanligt, hehe!

Jag har tagit pergotime en cykel tidigare, det var i april. Då var jag på vul dag 12, inga fler dagar. Det min läkare gjorde var att räkna ut på ett ungefär när äl borde ske. Jag har för mig att hon räknade med att äggblåsan växte 1-2 cm per dag. Sen fick jag hålla kolla med älflytningar/ältest. Sist jag åt pergotime tror jag att jag hade äl på dag 18.

Så du ska gå på vul varje dag fram till äl? Vilken lyx!! :) då borde du ju inte behöva ta ältester. Din läkare kommer säga till dig ungefär när ägget beräknas släppas.

Ni har grymna förutsättningar för att lyckas tror jag!

Det låter ju du har haft en toppenhelg! Kräftskivan var väldigt lyckad men Igår var det segt, trots att jag var nykter. Landade hemma i sängen klockan 04.30!!

Hoppas du får en härlig dag.

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-16 13:30:05 följande:

Hej igen =)

Hehe, jag tog min tablett på morgonen och ska försöka tänka på att ta den på morgonen innan jobb. Ok, jag trodde man fick gå på ultraljud för att se att man inte släpper för många ägg eftersom risken finns att det blir fler? =)

Min läkaren berätta att en kvinna nyligen hade tagit pergotime (köpt från utlandet tydligen) och inte kollat upp innan och nu väntade hon trillingar. hehe...

Jag vet inte alls hur jag ska göra, men kommer ringa mottagningen imorgon och höra, söndag nästa vecka är jag på dag 12 men kan kanske få en tid på måndag redan, hoppas det i alla fall.

När du beräknad mens?

Sista du tog pergotime fick du mensen sen som en klocka eller den kan bli oregelbunden? Hoppas nu att vi får plus denna månaden, man börjar bli lite smått galen över detta, ibland i alla fall...

Tur har jag syrrans bebis som jag får ta hand om och mysa med, igår när jag åkte karuseller med kusinens barn gick tankarna hela tiden om jag i framtiden kommer få åka karuseller med mina egna barn, så härligt det skulle bli. Jag blir barn på nytt själv när jag besöker sådana platser. =)

Några roliga planer i veckan? kramar

Hwj igen!

Jo men det var ju det jag gjorde dag 12. Då ser man på vul om flera ägg är på G att mogna samtidigt... men jag har inte hört om att man går varje dag fram till äl utan en kontroll runt cd 12. Jag kommer gå på kontroll dag 14 denna gången, alltså på tisdag. Min läkare skojade om att VIP-personer får hembesök för VUL varje dag men så funkar det inte med oss vanliga dödliga, hehe. Så förra gången jag tog pergotime hade vi sexförbud fram till vul just för att de ej får uppmuntra till flerbörd. Dock har jag hört om andra kliniker som bara ger vul första gången med pergotime, sen på de kommande kurerna har de ej något vul. Det verkar väldigt olika!

Förra gången kom mensen regelbundet, men nu har ju min cykel börjat strula lite igen så vi får se. Men pergotime ska ju göra mensen regelbunden.

Ja nu håller vi verkligen tummarna!! Tänk om vi skulle plussa samtidigt? :) vore så häftigt!

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-16 13:30:05 följande:

Hej igen =)

Hehe, jag tog min tablett på morgonen och ska försöka tänka på att ta den på morgonen innan jobb. Ok, jag trodde man fick gå på ultraljud för att se att man inte släpper för många ägg eftersom risken finns att det blir fler? =)

Min läkaren berätta att en kvinna nyligen hade tagit pergotime (köpt från utlandet tydligen) och inte kollat upp innan och nu väntade hon trillingar. hehe...

Jag vet inte alls hur jag ska göra, men kommer ringa mottagningen imorgon och höra, söndag nästa vecka är jag på dag 12 men kan kanske få en tid på måndag redan, hoppas det i alla fall.

När du beräknad mens?

Sista du tog pergotime fick du mensen sen som en klocka eller den kan bli oregelbunden? Hoppas nu att vi får plus denna månaden, man börjar bli lite smått galen över detta, ibland i alla fall...

Tur har jag syrrans bebis som jag får ta hand om och mysa med, igår när jag åkte karuseller med kusinens barn gick tankarna hela tiden om jag i framtiden kommer få åka karuseller med mina egna barn, så härligt det skulle bli. Jag blir barn på nytt själv när jag besöker sådana platser. =)

Några roliga planer i veckan? kramar

Hej igen!

Missade visst delar av ditt inlägg, hehe.

Jag har beräknad mens den 7e sept enligt min app men det vetitusan om den äe att lita på nu när min mens var lite knas senaste cykeln. Du då?

Till veckan blir det jobb som sagt och annars inga direkta planer fören till helgen. Då bär det södeut (igen) för min bästa vän ska gifta sig på lördag. Du då?

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-16 17:50:30 följande:

Hej =)

Haha, jasså man ser det redan på dag 12, då ska jag säkert bara gå en gång jag också, haha vilken rolig läkare sådana behövs det fler av.

Vilken dag fick du biverkningar av pergotime denna gången? Hur mår du nu? Känner du något särskilt i kroppen? =)

Nu ska jag njuta av en lugn och härlig kväll, blir lite choklad och gott te tänkte jag. Imorgon är det tid för jobb igen, hoppas du också får en fin kväll. Massa goa kramar och jag hoppas också vi plussar ungefär samtidigt, håller tummarna för oss alla.

God kväll!

Jajamensan. Denna fantastiska teknik. De mäter äggblåsan/äggblåsorna och räknar därefter på ett ungefär när äl bör ske. Ska bli spännande med läkarbesöket på tisdag :)

Jag tyckte jag fick illamående dag 2-3 med pergotime och sen humörsvägningar dagarna efter avslutad kur.

Känner du något ännu?

Nu känner jag mig typ som vanligt i kroppen.

Förstår vad du menar med prestationen. Vi har haft lite samma... så ja, man får försöka ta det lite lugnt också. Det kan ju bli väldigt tokigt.

Bröllop är så fantastiskt att få vara medom. Vi har redan varit på två i år och har ytterligare två till nu under de kommande helgerna. Nästa år funderar vi på att gifta oss ;) spånar för fullt!

Hoppas du får en bra jobbdag imorgon. Nu ska jag försöka sova.

Många varma kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-17 08:32:26 följande:

Godmorgon, hoppas du nu får en bra dag på jobbet efter semestern. =)

Jag vet ej vad jag känner, men har känt mig nere någon dag nu, känner mig irriterad för minsta lilla, vet ej om det är mens eller piller. Mensen har dessutom varit konstigare denna månaden. Kände inte av min PMS denna månaden, hade knappt mens och smärta heller, det ska man förvisso inte klaga på men jag blir frustrerad när jag inte känner igen min kropp.

Vad spännande att ni planerar att gifta er, är det ett kyrkligt bröllop?

Sista bröllopet jag var på ägde rum på en strand, det var väldigt trevligt. Jag skulle nog kunna tänka mig att gifta mig på en strand men sen vill jag även ha det kyrkligt, hehe vi får se hur det blir med det. Jag tror jag vill ha barn först innan jag gifter mig, för jag tänker att mina barn ska vara tärnor.

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen fixa mig inför jobb. kramar

Hej!

Ok. Skumt men det låter ju ändå positivt. Kroppen är bra märklig!

Så då var första jobbdagen snart gjord. Det känns helt ok men solen lyser ute och man vill ju helst bara vara ute! :)

Blir iofs kortvecka för mig, tog semester på fredag så vi kan åka söderut lite tidigare. Många mål för kort tid annars. Blir iallafall en dag längre.

Nu efter jobbet ska jag på ett pass body pump. Tänkte försöka komma igång lite ordentligt nu efter semestern. Tränar du något nu?

Jo vi planerar för ett kyrkligt bröllop. Jag vill gärna gifta mig i kyrkan för kag tycker att det är en så vacker lokal. Gudssnacket skulle jag kunna vara utan.

Förhoppningsvis är jag ju gravid innan dess eller kanske tom mamma *hoppas*. Jag har varit jätteanti att gifta mig gravid förut men jag har ändrat mig lite där. Så vi får se :)

Hoppas du har en bra jobbdag!

Många goa kramar
  • varningsljus
    Missilence skrev 2015-08-16 21:49:31 följande:

Hej allihopa! Vad kul att det fortfarande är liv i tråden!

Jag har vart off en period nu för å fokusera på annat med tanke på att min sambo har nått kromosomfel.. Imorgon däremot ska vi till Sahlgrenska för möte ang vidare undersökning så nu käns det som att vi är på tätt väg igen :D

Hej!

Vad kul att du kikar in :) det är ju tack vare dig som vi har den här fantastiskt trevliga tråd att diskutera i!

Hur gick det för er idag? Tänker på er!
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-17 21:29:51 följande:

Hej =)

Jag tränar på syrran gym, hon äger ett crossfitgym här i staden, känner du till crossfit? =)

Syrran och jag tränar mest själv men ibland är jag på grupp pass och kör crossfit med hela gänget. På onsdag ska jag träna ett yogapass, längtar tills dess faktiskt. Imorgon tänkte jag träna lite med syrran hund, ibland åker vi inlines men imorgon tänkte jag prova springa med honom i skogen. =)

Brukar du träna med dina vovvar? Hur gick bodypasset idag? Det har jag med kört en del i mina träningsdagar. Du lär kanske ha träningsvärk om någon dag. =)

Gudsnacket. haha Jag håller med dig...det skulle jag nog också kunna vara utan faktiskt, men kyrkan är väldigt vacker. Jag var i kyrkan här om dagen och tittade till min kusin vid hans grav, så sorgligt att han inte finns hos oss mer.. min moster lider så att hon aldrig få se sin son mer... =(

Hoppas du haft en bra dag, kramar

Godmorgon!

Ja absolut men jag har aldrig kört det själv. Vet att sambon körde det ett tag, vi har ett crossfitgym i samma kvarter där vi bor men han tyckte inte det var värt pengarna. Det var mer än dubbelt så dyrt som gymkortet på sats.

Men du har ju det säkert betydligt mer förmånligt än så ;)

Jag har precis börjat springa lite smått med hunden. Han är ju bara dryga året ännu och man ska vara försiktig med fysisk belastning till de är åtminstone året fyllda.

Men tanken är att vi ska bli trogna springkompisar såsmåningom! :)

Ja body pump brukar kännas. Körde ett par förra veckan och hade träningsvärk som släppte lagom till nya passet igår typ, hehe.

Är du ledig idag? Idag ska jag till läkaren efter lunch. Lite pirrig!

Har du pratat med din läkare?

Usch vad hemskt för din moster och resten av familjen. Var det olyckan som skedde i våras?

Önskar dig en härlig dag.

Kramar
  • varningsljus

Hej!

Idag var jag hos gyn för vul-kontroll. Har ätit min andra enkelkur pergotime. Är idag på cd 14 och hon kunde se en "stor fin äggblåsa" på 20,8 mm, och då tror hon att den släpper inom ett dygn. Jag ska prova ta ältest ikväll och så är det väl bara att köra på, hehe ;)

Känns skönt iallafall att jag svarar på pergotimen och att jag inte blivit överstimulerad.

Kram på er! :)

• varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-18 19:50:36 följande:

Hej tjejen.

Vill börja säga att jag är glad du fick underbara besked idag, nu är det bara på det och hoppas på det bästa. =)

Idag har jag varit ledig, har varit i skogen halva dagen med syrran och kört löpträning sen tog vi en mysig lunch vid en trevlig uteservering mitt i skogen, så min dag har varit helt underbar, fick mysa med systerdottern ett tag också och man blir helt glad i själen när man ser hennes leende.

Min läkare ringde faktiskt igår och frågade hur det hade gått för mig, blev jätte glad. Jag sa att jag börjar på pergotime och fick tid till ultraljud på tisdag nästa vecka, känns både spännande och nervöst på samma gång.

Han tyckte vi skulle köra på 3 kurer om vi inte blir gravida, blir vi inte gravida sätter han oss i kö till IVF, men prognoserna ser ganska goda ut säger han, vilket ger mig ännu mer hopp.

Jag har faktiskt börjat känna enormt illamående, trodde nästan jag skulle spy innan, sen har jag ganska mycket lust också, vet ej om det är pergo biverkning?

Psykisk känner jag mig stabil, inga större förändringar där, haha.

Hur mår du nu? Känner du fortfarande av dina biverkningar?

Detta kommer bli en spännande månad känns det som, nu håller vi tummarna.

Ha en trevlig kväll, kramar

Hej tjejen!

Tack för peppen! Idsg känner jag mig lite nere. Vet inte varför. Så less på hela den här karusellen tror jag... igår tog jag två ältest (digitala), negativa. Idag har jag också tagit två, också negativa. Gått och hållt mig från att kissa typ hela dagen, eftersom man ska hålla sig minst 4 timmar innan man tar ältest... vilket typ är omöjligt för mig. Kunde inte hålla mig mer än 3,5 timmar. Undrar om det är därför de är negativa eller att ägget inte släppt ännu?

Det borde ju typ ha släppt eller åtminstone visa positivt ältest, iofs så sa läkaren att ägget kan släppa något senare när man äter pergotime. Aaaah jag blir helt knäpp.

Hur kan det vara så jäkla svårt ska det vara att bli gravid?

Låter som en härlig dag igår! Du och din syster verkar ha en väldigt fin relation. Mysigt att få gosa med din systerdotter! Hur gammal är hon nu?

Vad spännande!!

Skönt med en optimistisk läkare. Det behövs verkligen när man är mitt uppe i allt detta! Kommer din sambo följa med på vul?

Intressant (men så klart jobbigt) med ditt illamåendee. Jag hade ju samma denna kuren pergotime. Berättade det för min lökare igår men hon sa att det inte är någon vanlig biverkning. Men både du och jag har ju haft det nu...

Jag har haft lite ont i magen idag och lite klistriga flytningar. Vilket också borde tyda på äl??! Men ändå neg ältest? Jag blir inte klok!!!!

Hur har din dag varit?

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-18 19:44:54 följande:

Oh så spännande!! :) håller tummarna!

Kram

Tack!!

Hur mår du?

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning