Fertilitetsutredning
Hej tjejen
Nu börjar jag på pergotime idag och jag tänkte fråga dig vilken tid du tar tabletten? =)
Jag mår bra, känner både ett sug i magen nu inför pergotime men samtidigt känns det spännande. Hur mår du själv? Usch ja, jag minns hur det kändes min första jobbdag efter semestern men jag hade samtidigt jetlag efter USA resan, hehe men det kommer säkert kännas bra när du väl är där. =)
Jag är lite kluven till om jag ska ta ägglossningstest, ser man tydligt när man kommer ha äl på vul? Våra upplägg ser lika ut, börjar pillan på dag 5 till dag 9, sen vul på dag 12 och framåt. Hur många gånger har du varit på vul innan ägglossning från den dagen du började gå? Blir det varje dag?
Denna helgen har varit den bästa på länge, besökte ett nöjesfält i Danmark med kusinens barn, åkte en massa karuseller och mot kvällen var jag helt spyfärdig, haha. Hoppas kräftskivan blev lyckad. =)
Händer annars i veckan? Håller tummarna för ett plus för dig denna månaden.
Massa kramar
Vad spännande!! Det kommer bli jättebra. Jag har inte tagit tabletten någon speciell tid. Någon dag tog jag den på fm och nån dag på kvällen. Kanske dumt och bäst att ta den samma tid på dygnet men jag tänkte inte så långt. Får skylla på semestermode ;) men satsa på att ta den antingen morgon eller kväll tycker jag! Ska du också köra Enkelkur? Jag tyckte att jag mådde illa denna gången när jag tog pergotime. Men nu har det släppt. Sen reflekterade jag själv över hurmörsvägningar under pergotime och strax efter men jag vet inteom jag överanalyserade det. Min sambo tyckte iofs också att jag var sur. Surare än vanligt, hehe!
Jag har tagit pergotime en cykel tidigare, det var i april. Då var jag på vul dag 12, inga fler dagar. Det min läkare gjorde var att räkna ut på ett ungefär när äl borde ske. Jag har för mig att hon räknade med att äggblåsan växte 1-2 cm per dag. Sen fick jag hålla kolla med älflytningar/ältest. Sist jag åt pergotime tror jag att jag hade äl på dag 18.
Så du ska gå på vul varje dag fram till äl? Vilken lyx!! :) då borde du ju inte behöva ta ältester. Din läkare kommer säga till dig ungefär när ägget beräknas släppas.
Ni har grymna förutsättningar för att lyckas tror jag!
Det låter ju du har haft en toppenhelg! Kräftskivan var väldigt lyckad men Igår var det segt, trots att jag var nykter. Landade hemma i sängen klockan 04.30!!
Hoppas du får en härlig dag.
Kramar till dig