• varningsljus

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-05-25 21:41:47 följande:

Hej

Ja mår just nu skit, du kan läsa vad jag skrivit ovan, jag ser framemot resan men innan dess blir det en jobbig begravning. Imorgon ska jag spolas 08:30, just nu är jag inte alls orolig, har haft tankarna på andra håll....

Hur är det med dig?

Nu ska jag víla efter en jobbig dag, har huvudvärk =(

Ha en bra kväll, kramar i massor

Hör av mig imorgon om hur det gått, kramar

Hej!! Men usch, jag läste! Beklagar verkligen sorgen. Livet är så orättvist! Hoppas du är OK och att du har människor runt omkring dig som kan stötta och trösta.

Skönt att spolningen gick bra. Nu har ni ju verkligen alla förutsättningar för att få er lilla bebis!

Jag mår bra, förutom min PMS. Ska ha mens i dagarna.

Skickar massor med varma kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-27 08:32:20 följande:

Ja, nu har jag mist två unga kusiner i den åldern plus en vän för många år sedan, de har inte ens blivit 30 =(

Nu måste jag vara stark för mina närmaste som sörjer mest, går runt med en klump i magen hela tiden, det är personer som alltid stöttat mig genom livet, men hur tröstar man någon som mist sin bror, son och barnbarn!!? =(

Skönt att allt är över med fertilitetsutredningen i alla fall, nu vet jag att det ordnar sig till slut och tiden får avgöra när vi blir gravida igen. Nu ska jag och sambon njuta av en underbar semester.

Hur är det med dig?  PMS är inge vidare.

Denna månaden kommer vi skydda oss och inte bli gravida, dels nu innan vi resor och jag orkar inte oroa mig över en graviditet när jag är på semester, nu de senaste månaderna har jag varit livrädd över att jag inte blir gravid men sen när jag väl är gravid kommer jag vara livrädd över missfall.

När vi kommer hem från semester kommer vi ändå få hjälp och det är jag

tacksam för.

Nu ska jag jobba, ha en bra dag. kramar

Hej! Det var ett tag sen jag var inne här... hur mår du nu?

Usch vsd tråkigt att höra om det du har i bagaget. Man dskska verkligen inte ta livet för givet... men tänk vad ofta man gör det. Det är ofta först när något tragiskt händer, nära inpå en som man får sig en tankeställare.

hur har din helg varit?

Jag fick min mens häromdagen, är väl på sluttampen nu. Det enda positiva med det är att det äntligen verkar som att den börjar bli hyfsat regelbunden. Har haft cyklar på 30-31 dagar de tre senaste månaderna. Skönt! Åt ingen pergotime förra cykeln och kommer inte att göra det denna heller då min sambo ändå är bortrest.

hur går det för dig med allt?

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-01 08:06:52 följande:
    Hej

Nu mår jag bättre, men allt är så sorgligt..tänker på alla nära och kära som sörjer. Tänder ljus varje dag för min kusin och hoppas han har det bra upp i himlen, nästa vecka väntas en jobbig begravning...
    Har börjat få lite magproblem men det är nog all stress och oro, har aldrig magproblem annars, min syster är lite nedstämt nu efter förlossningen så nu mår jag dåligt för hennes skull också, är otroligt empatisk och har svårt att se andra må dåligt. Nu ska jag snart iväg och ta en promenad med hennes hund så jag får annat på tankarna.

Min helg har varit bra, mest jobbat men där får man annat på tankarna.
    Sambon överraskade mig med tvårätters i helgen, så gulligt eftersom han vet hur jag mår.
    Han serverade mig hela kvällen jag behövde inte göra något, sånt uppskattas när man inte mår så bra.
    Nu när min kusin fick beskedet åkte jag direkt upp till henne med mat både till henne och hennes barn.

Hur är det med dig? Vad har du gjort i helgen? Hjärta

Nej inget denna månaden heller? Vad jobbigt för er, vilken jobbig väntan? Hur blir det nu i sommar under semestertiderna?
    Jag har varit och blivit spolad nu, allt så bra ut och nu är det konstaterat att det inte finns några fel på någon av oss, så läkaren tyckte att vi skulle sätta igång med pergotime i augusti, vilket jag tycker känns bra. Funkar inte pergotime sätts vi i IVF kö, men läkaren sa att vi har goda chanser att lyckas på naturlig väg.
    Hur många kurer pergotime kommer du få?

Hoppas allt är bra med dig och jag hoppas vi hörs snart igen =)
    Massor av kramar till dig
    Hej!

Usch.. det är så ledsamt. Skickar massor med kramar <3

Stackars magen då.. det är säkert stress som du säger. Lättare sagt än gjort att bara varva ner
    Men vad tråkigt med din syster också. Är det någon typ av förlossningsdepression som hon fått?

Mysigt att bli uppassad på! Vad bjöd han på för något gott?
    Det där är guldvärt när man inte är på topp.

Helgen var ganska lugn. Min sambo överraskade med att bjuda ut mig på brunch på lördagen på ett jättemysigt värdshus söder om stan. Fantastisk mat! Vi höll på att äta ihjäl oss ;) 
    Min kusin var över på middag på fredagen också. Helgerna går så fort!

Nej inte denna månaden heller men det var väntat. Min sambo var inte hemma alls vid mina fertila dagar. Det kommer han inte vara denna månaden heller men i juli hoppas jag på att vi kan få vara med varandra vid "rätt" tid, då tror jag att jag kör en pergotimekur igen. Har bara ätit en kur änsålänge. Min läkare har inte sagt något maxantal kurer, utan det är upp till oss om lite om och isåfall när vi vill sättas i kö till IVF. Jag drar mig lite för det, hoppas så att vi ska lyckas på egen väg. Hur känner ni?

Åh vad skönt att allt har gått bra för er. Jag tror att ni kommer att lyckas snart! <3

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-04 19:36:08 följande:

Hej !

Ja det verkar som om att syrran har fått en liten depression men allt går i vågor verkar det som, nu är det ju en liten som styr all hennes tid och man kan kanske inte göra allt som man gjorde innan, allt får ta sin lilla tid och till slut får man nog rätt på alla rutiner och bebisens rytm.

Mannen bjöd på en god oxbit, potatismos och en smarrig sås, till efterrätt bjöd han på chokladdoppade jordgubbar. Mums =)

Har du också en kille som överraskar med god mat? Mysigt att han bjöd ut dig det blir man också super glad av. =)

Jag känner nog som dig faktiskt, drar mig lite för IVF. Jag vill också att vi lyckas gravida på naturlig väg, slipper man all den pressen som IVF innebär.

Läkaren tyckte först att vi skulle gå direkt på IVF men jag lyckades övertala honom om ägglossningsstimulerande istället. Vi hade ju pratat om det från början och det var det jag hade ställt in mig på.

Jag tänker nog att vi kör några kurer pergotime och funkar inte det får vi bli satta i IVF kö men jag hoppas verkligen att vi blir gravida innan.

Vad händer annars i helgen för din del?

Nu ska jag mysa i soffan, har varit en jobbig dag med besök hos moster och mormor, moster kan fortfarande inte fatta att hennes son är borta, usch detta är så hemskt.

Trevlig helg och massa kramar.

Hej!

Sorry att mitt svar dröjt. Familjeliv strular så för mig när jag ska skriva så jag brukar ledsna :(

Hur mår du nu? Hur är det med familjen? Jag har tänkt på er...

I helgen var vi på bröllop, helt fantastisk var det! Så mycket kärlek och glädje. Hur har din helg varit?

Nu är min sambo bortrest igen och jag kommer nog ha äl i dagarna, då typiskt!

När är det som ni åker iväg?

Många kramar ????
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-09 22:56:21 följande:

Hej!

Vad tråkigt att det strular, brukar det göra för mig också, typiskt när man skrivit ett helt inlägg sen försvinner allt, hehe.

Jag är stabil, imorgon är det begravning, lär nog inte sova allt ikväll känns det som. =(

Är mest orolig för mina nära och kära, min vi får finnas och stöta varandra så gott det går imorgon. Fattar knappt att han är borta ens. så sorgligt.

Annars var min helg bra, studentfest och grillparty med goda vänner så jag fick verkligen annat på tankarna.

Vi åker på måndagen direkt efter midsommarhelgen, längtar så att komma bort.

Däremot längtar jag inte efter att flyga, har tänkt sådana katastroftankar nu efter kusinens olycka.

Hur är det med dig? Nej men nää inte igen? Vilken otur ni verkar ha med äl och resor, förstår att det måste kännas frustrerande, jag tycker att varje månad känns som en evighet mellan mens, äl och mens igen, nu har vi valt att skydda oss denna månaden så vi är inte gravida, men jag har ägglossning igen under resan, så det blir kanske en highway1 bebis, hehe...vi brukar skämta om det :P

Hoppas vi hörs snart igen, massa goa kramar från mig...

Hej!

Usch är det idag... :( Ska tänka på dig och jag hoppas att det blir en fin stund. Det är så jobbigt att se anhöriga ledsna. Kan inte ens föreställa mig hur ni och dem känner i den här situationen...

Åh vad härligt att få komma bort wetett tag. Hur länge blir ni borta? Jag har säkert frågat innan men glömt bort.

Vi kolkar rubt på npgonnågon charter till sensommaren, får se om vi kommer iväg.

Ja vi har verkligen osis. Men i juli då jäklar. Tänk om vi skulle lyckas typ samtidigt? :) vvavad coolt det vore. Helt rätt av er att skydda er tycker jsg så att ni kan njuta av semestern.

Många varma kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-11 21:14:42 följande:

Hej

Ja det var ingen rolig dag igår, usch och fy vad hemskt..en av mina värsta dagar någonsin..nu är begravningen över men mina nära och kära kommer sörja länge till.

Vi kommer vara borta nästan tre veckor, så skönt ska det bli. =)

Hehe, ja vi får hoppas att vi lyckas samtidigt i sommar, hur gött hade inte det varit?....för alla i tråden som längtar och kämpar....

Vad händer för spännande i helgen? Själv ska man jobba men idag var jag ute och fiskade hela dagen i havet, det var så himla avkopplande, tyvärr fick jag ingen fisk men bättre lycka nästa gång.

Kramar i massor till dig.

Usch jag förstpr det... hur känner du dig idag?

Har ni fint väder i Skåne idag?

jag har efter en intensiv arbetsdag äntligen landat i soffan med thaimat och fredagschoklad. Jobbiga förhör och stressig dag på jobbet, äntligen helg!

Imorgon kommer min lillebror upp från Blekinge och stannar till midsommar. Han ska hjälpa mig med hunden när min sambo är borta nästa vecka. Ska bli mysigt med besök :)

Ja tänk om... vsd underbart det skulle vara! Jag läste i en tråd här på familjeliv om en metod som verkat framgångsrik för många. Ska se om jag hittar den igen och länka. Hahah bygger i stora drag på mycket mys innan och vid äl ;)

Hoppas du får en lugn jobbhelg!

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-12 22:04:41 följande:

Hej

Idag känns det bättre men så fort jag tänker på det kommer en skvätt tårar, nu har jag PMS också så jag är mycket känslig. Har svinont i brösten denna gången och kunde knappt springa när jag var ute i skogen idag, hehe.

mensen bör dyka upp i helgen...vart är du i din menscykel? =)

Åh vad trevligt med lillebror på besök, skönt att få lite hundhjälp. Imorgon ska jag passa syrrans hund hela kvällen och han ska nog sova över hos mig, hon behöver lite avlastning nu när hon har en liten bebis och jag ställer gärna upp.

Det har varit underbart att bli gravida samtidigt och sen följa varandra hela vägen, tänkt så underbart...hehe den länken skulle jag verkligen vilja läsa man gör ju nästan vad som helst för att få en liten, jag har till och med börjat be till gud om ett litet mirakel...för om det kan hjälpa så är det ju värt försöket, hehe man blir lite smått galen av denna väntan..hehe...

Hoppas du nu får en mysig vecka med lillebror, mys på idag efter en hårdarbetsdag det är du verkligen värd, ät lite choklad för mig med. =)

Kramar i massor till dig...

Skickar massor med kramar till dig!

Och pms också... det är verkligen inte kul. Jag tycker att min pms verkar mer påtaglig nu aedsesedan ett tag tillbaka. Förra månaden vet jag var hemsk!

Jag bör ha äl typ idag, magiska dag 17, hehe! Har haft lite molvärk och ökade flytningar. Men jag har inte brytt mig om att överanalysera det denna månaden då sambon inte ens är hemma... :(

Vad mysigt vad

fint av dig. Det är säkert guldvärt för din syster då :)

Märkligt, jag lyckas inte länka tråden men om du går på "planerar barn" och så heter tråden "en superbra metod jag läst om/vilka vill hänga ned nästa månad". Jag tror tråden ligger sidan tre just nu under "planerar barn". Verkar som att många lyckats där, sen om det beror på just den metodenär ju långt ifrån säkert.

Önskar dig en mysig helg också. Chokladkakan är slut nu så jag åt några bitar för dig med ;)

Många varma kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-13 18:29:22 följande:

Hej igen

Nej min PMS är värre nu tycker jag, hoppas för tusen att mensen snart kommer så man slipper lida, känns nästan som om att en annan person försöker ta över min kropp och när väl mensen kommer får jag tillbaka mig själv igen, mitt tankesätt blir helt annorlunda, blir bitter och upprörd för inget.

Tur att jag är hemma själv ikväll så kan jag sitta här och bittra i min ensamhet. hehe. Tack för chokladen förresten, är lite sugen nu också men orkar inte ta mig till affären idag, det regnar dessutom.

Jag märker att jag sover mer dagarna innan också, orkar knappt gå upp på morgonen, är det ett pms-tecken hos dig också? =)

hehe, jag hittade tråden, låter ju helt fantastiskt men det gäller att ligga i ordentligt, hehe men man kanske skulle prova den metoden?

Nu kommer jag ha ägglossning under vår resa, så vi kommer nog ligga mer än vanligt då, hehe...nu hoppas vi på det bästa...snart orkar jag inte längta mer...nu har alla bebisar i min närhet också.... jag vill också ha...

Hoppas du får en trevlig vecka med din lillebror =)

Har ni några andra roliga planer i veckan? snart är det midsommar.

Jag går minsann på semester på tisdag, det såg jag i kalendern idag, hehe blev glatt överraskad..kan behövas nu när man ska packa inför resan.

Krama i massor

Ja men jag känner igen det där.. jag känner knappt igen mig själv när jag har PMS. Hemskt!

har faktiskt inte tänkt på det där med tröttheten och sömnen. Ska försöka tänka på det näst helvetet bryter lös, hehe...

Hoppas du får din mens snart! Själv grämer jag mig en smula över att sambon är bortrest över mina fertila dagar...

Ååååh jag blir mer och mer less på familjelivs hemsida. Antingen försvinner allt jag skriver eller så krånglar stavningen. Den lägger själv till massa bokstäver. Känner du igen det?

Härligt med semester!! Och vad skönt att få komma bort ett tag. Rå om varandra och njuta och ha det gött :) själv fpr jag vänta med semester till mitten av juli.

Vi ska till blekinge över midsommar. Det blir en mysig tripp men en riktig snabbvisit. Vad ska du göra?

Hahaha ja det gäller ayt ligga i med den metoden. Funderar på att ge den en chans men det gäller ju att verkligen ha tid och ork ;)

Sov så gott!

Många kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-21 08:52:10 följande:

Hallå tjejen =)

Hade du en bra midsommar? Min midsommar var ovanligt lugn detta året och det blev en lugn och behaglig midsommarfirande med familjen.

Just nu mår jag sådär, har fått ryggskott och idag ska jag tvätta och packa, imorgon åker vi till USA, detta har jag längtat till länge nu, hoppas bara att ryggvärken försvinner men jag försöker tänka positivt att det kommer gå över så småningom, känns bara sådär att sitta på ett flyg över 12 timmar.

Kramar i massor

Hej tjejen!

Min midsommar var bra. Lugn med familjen i blekinge.

Just nu mår jag sådär. Har så hemskt ont i magen. Inte "mensontimagen" utan en svidande känsla. Ska iofs ha mens i dagarna också... Tror det är stress! Har dsså otroligt mycket på jobbet nu... har svårt att koppla bort jobbet när jag går hem.

Åh nej vad tråkigt med din ryggont. Hur mår du nu?

Är ni framme välbehållna i USA? hoppas ni har det fantastiskt! ?

Massor mwmmed kramar
  • varningsljus
    Iskristall skrev 2015-06-22 18:31:30 följande:

Hej tjejer! Har precis läst igenom tråden Ni verkar ha det så trevligt! Så jag undrar om jag får hänga på?!

Vi är sen nån vecka klara med vår utredning. Inga konstigheter har hittats i våra prover. Blodprover, spermieprov o spolning av äggledarna är utan anmärkning. Jag har pco, men den har blivit bättre med åldern. Pga vår ålder tyckte läkaren att vi skulle starta med ivf direkt. Men väntetiden är ca 5-6 månader. Så vi fortsätter försöka själva över sommaren. Det är vårt första barn. Vi har försökt över ett år. I dag är jag på äl+8 och hoppas på ett litet mirakel om ca en vecka!

Beklagar bortgång av anhörig och tråkiga provresultat till en del av er men håller tummarna att det löser sig i slutändan!

Välkommen till tråden! :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning