Tess1984 skrev 2015-06-01 08:06:52 följande:
Hej
Nu mår jag bättre, men allt är så sorgligt..tänker på alla nära och kära som sörjer. Tänder ljus varje dag för min kusin och hoppas han har det bra upp i himlen, nästa vecka väntas en jobbig begravning...
Har börjat få lite magproblem men det är nog all stress och oro, har aldrig magproblem annars, min syster är lite nedstämt nu efter förlossningen så nu mår jag dåligt för hennes skull också, är otroligt empatisk och har svårt att se andra må dåligt. Nu ska jag snart iväg och ta en promenad med hennes hund så jag får annat på tankarna.
Min helg har varit bra, mest jobbat men där får man annat på tankarna.
Sambon överraskade mig med tvårätters i helgen, så gulligt eftersom han vet hur jag mår.
Han serverade mig hela kvällen jag behövde inte göra något, sånt uppskattas när man inte mår så bra.
Nu när min kusin fick beskedet åkte jag direkt upp till henne med mat både till henne och hennes barn.
Hur är det med dig? Vad har du gjort i helgen?
Nej inget denna månaden heller? Vad jobbigt för er, vilken jobbig väntan? Hur blir det nu i sommar under semestertiderna?
Jag har varit och blivit spolad nu, allt så bra ut och nu är det konstaterat att det inte finns några fel på någon av oss, så läkaren tyckte att vi skulle sätta igång med pergotime i augusti, vilket jag tycker känns bra. Funkar inte pergotime sätts vi i IVF kö, men läkaren sa att vi har goda chanser att lyckas på naturlig väg.
Hur många kurer pergotime kommer du få?
Hoppas allt är bra med dig och jag hoppas vi hörs snart igen =)
Massor av kramar till dig
Hej!
Usch.. det är så ledsamt. Skickar massor med kramar <3
Stackars magen då.. det är säkert stress som du säger. Lättare sagt än gjort att bara varva ner
Men vad tråkigt med din syster också. Är det någon typ av förlossningsdepression som hon fått?
Mysigt att bli uppassad på! Vad bjöd han på för något gott?
Det där är guldvärt när man inte är på topp.
Helgen var ganska lugn. Min sambo överraskade med att bjuda ut mig på brunch på lördagen på ett jättemysigt värdshus söder om stan. Fantastisk mat! Vi höll på att äta ihjäl oss ;)
Min kusin var över på middag på fredagen också. Helgerna går så fort!
Nej inte denna månaden heller men det var väntat. Min sambo var inte hemma alls vid mina fertila dagar. Det kommer han inte vara denna månaden heller men i juli hoppas jag på att vi kan få vara med varandra vid "rätt" tid, då tror jag att jag kör en pergotimekur igen. Har bara ätit en kur änsålänge. Min läkare har inte sagt något maxantal kurer, utan det är upp till oss om lite om och isåfall när vi vill sättas i kö till IVF. Jag drar mig lite för det, hoppas så att vi ska lyckas på egen väg. Hur känner ni?
Åh vad skönt att allt har gått bra för er. Jag tror att ni kommer att lyckas snart! <3
Många kramar