Fertilitetsutredning
Låter ju som att det verkar bra iallafall. O bra att de kollar igen mtp att det är flera äggblåsor =) Håller tummarna att det går bra på måndag!
kramar
Hur har det gått med din äl?
Kramar
Låter ju som att det verkar bra iallafall. O bra att de kollar igen mtp att det är flera äggblåsor =) Håller tummarna att det går bra på måndag!
kramar
Lycka till imorgon,håller tummarna för dig att allt se bra ut.
Haft en bra helg annars? Själv mår jag sådär, känner mig sjukt skum i humöret, känner knappt igen mig själv, stackars min sambo, hehe.
Har även ont i äggstockarna, har du också haft det denna gången?
Hoppas ni inte att jag blir överstimulerad. Kram
Hej fina
Vad kul att höra att allt fick bra för dig, ser ju lovande ut. Förstår ditt tänkande.
Jag kan nog lite önska mig två samtidigt eftersom jag vet hur underbart det känns att ha en tvilling, vet inte hur det skulle kännas utan henne men hon gör mig hel på något sätt och att dela den känslan med någon är fantastiskt.
Visst vi kanske inte var så lätta att ha och göra med i tonåren, haha men så är det nog för alla tonårstjejer. *blink*
Nu har jag tagit sista tabletten, har lite ont i äggstockarna, bara jag inte blivit överstimulerad denna gången, det får vi se på torsdag.
Känner mig allmänt seg, trött och deppig. Ska snart börja på middagen. orkar det knappt. hehe.
Kände du dig också allmänt nere under kurerna med pergotime?
Kommer du ta ägglossningstest nu förresten? Jag funderar på att göra det inför denna ägglossningen faktiskt. Vi kommer bara köra varannan dag nu också, från och med idag, hehe....
onsdag, fredag, söndag och tisdag...tror jag ska ha ägglossning början på nästa vecka men det kan kanske doktorn se nu på ultraljudet. =)
Ha en fin dag, nu måste jag börja på maten...kram
Hej fina
Idag är jag på dag 10, dag 12 på torsdag när det är dags för ultraljud. Jag tycker det är svårt att förklara, känns som en dov molande värk på sidorna i ryggen.
Precis som jag har känt tiden det är dags för ägglossnings så jag tror det är äggstockarna.
Dina smärtor kan ju säkert bero på att din ägglossning är på väg, det kan jag känna 1 - 2 dagar innan skulle jag tro.
Nej jag har heller aldrig förstått mig på stickorna, känns tryggare med digitala på något sätt, fast att de är sjukt dyra. =)
Förstår man sig på stickorna är det bättre och billigare alternativ.
Ja jag brukar faktiskt kolla in hennes blogg, hon har väldigt snabba och enkla recept. Igår lagade jag fläskfilé med kall tzatziki, ugnsrostade rotsaker och massa grönsaker (lovely).
Denna veckan kommer bli bra, imorgon ska jag och syrran ut och springa med barnvagn och vovve och besöka en hundgård där hunden kan springa fritt.
På fredag ska jag passa syrrans bebis för första gången själv. längtar och är lite nervös haha. På lördag blir det fest här hemma hos mig. =)
Vad har du för spännande planer? Nu ska jag snart jobba igen, hoppas du får en bra dag. kramar
Hej fina
Idag är jag på dag 10, dag 12 på torsdag när det är dags för ultraljud. Jag tycker det är svårt att förklara, känns som en dov molande värk på sidorna i ryggen.
Precis som jag har känt tiden det är dags för ägglossnings så jag tror det är äggstockarna.
Dina smärtor kan ju säkert bero på att din ägglossning är på väg, det kan jag känna 1 - 2 dagar innan skulle jag tro.
Nej jag har heller aldrig förstått mig på stickorna, känns tryggare med digitala på något sätt, fast att de är sjukt dyra. =)
Förstår man sig på stickorna är det bättre och billigare alternativ.
Ja jag brukar faktiskt kolla in hennes blogg, hon har väldigt snabba och enkla recept. Igår lagade jag fläskfilé med kall tzatziki, ugnsrostade rotsaker och massa grönsaker (lovely).
Denna veckan kommer bli bra, imorgon ska jag och syrran ut och springa med barnvagn och vovve och besöka en hundgård där hunden kan springa fritt.
På fredag ska jag passa syrrans bebis för första gången själv. längtar och är lite nervös haha. På lördag blir det fest här hemma hos mig. =)
Vad har du för spännande planer? Nu ska jag snart jobba igen, hoppas du får en bra dag. kramar
Hej
Idag mår jag lite bättre men är något orolig för vårt läkarbesök på torsdag, är så rädd att vi får sexförbud och återigen en månad med besvikelser.
Känner inte lika mycket aktivitet i äggstockarna idag, mer igår.
Jag har väldigt mycket värmevallningar, såg att det var en biverkning i följesedeln. Kände du det?
Vi brukar springa ett par km, sen springer vi i trappor och tränar lite styrka. Mitt i skogen har dom byggt upp lite träningsredskap, med stockar som man kan lyfta och lite annat. Bra att springa med hunden, han hjälper till lite på traven, hihi.
Vad skoj med hundaktiviteter i helgen, lycka till med allt. Hur går ett mentaltest till förresten?
Nu kom sambon hem så vi ska mysa lite, kramar i massor
hoppar in lite. Graviditetskollens lh verkar inge bra. Fick aldrig helt positivt med dem, men kände av äl och fick mens 14 dagar senare... Hade inget o jämföra med, men den här omgången använde jag andra stickor som visade positivt dagen innan jag fick ont och troligen hade äl... Knäppt att det ska va så olika!
Håller tummarna =)
hur är det med dig?
kram
Hej alla tjejer...
Har försökt skriva några inlägg tidigare men det har varit så segt att jag gett upp.
Idag var jag hos läkaren, jag har tydligen svarat bra på behandlingen, nästan för bra. Jag hade 5 äggblåsor, varav 3 kunde släppa denna gången, de andra 2 var alldeles för små. Finns alltså en risk för trillingar, jag vet inte alls hur vi ska göra denna månaden? Trillingar är kanske inget man föredrar men jag föredrar nog det än inga barn alls, om man säger. Läkaren tyckte vi skulle köra på men hon var ändå tvungen att informera om riskerna.
Förra månaden hade vi 2 mogna äggblåsor men blev inte gravid i alla fall, men jag är väldigt kluven.....hur hade ni gjort???
Kram
Åh dumma familjeliv, sjukt segt att skriva... =(
Ja jag försöker tänka att det kanske skulle öka chansen till att någon av äggen blir befruktade...men som alltid så finns det alltid risker, äggblåsan som var stört var ju störst chans de andra 2 var 1 dag efter vad jag förstod det som.
Jag hade en slemhinna på nästan 6mm, vilket borde vara bra? Den var tre skickad eller något, vad menas med det egentligen?
Allt bra med dig? Kramar i massor
Såhär aåg det ut igår. Anade något. Men idag verkar det va helt blankt så var nog bara spökis...