• chbw

Fertilitetsutredning

Zazou skrev 2015-10-01 20:34:38 följande:

Vi flyr landet och åker till Norge. Ska hälsa på lite familj. Så det blir kul, jag vet att tiden kommer rusa iväg.

Ja, det gör vi. Har redan hämtat ut det så den ligger här hemma och väntar.

Vilken film ska ni se? Om ni har bestämt. Behöver filmtips! Gillar egentligen allt utom action och barnfilmer men tycker ändå det är svårt att hitta någon som verkar bra.

Åh så härligt :)

Ja okej! :) vilken cykeldag börjar ni på?

Jag o min vän ska se mazerunner och på lördag ska jag o sambon se the martian haha. En riktig biohelg blir det :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-02 08:14:43 följande:

Jäkla familjeliv, försökte skriva igår igen men allt sega.

Vill börja med att sända dig en styrkande kram, känslan när mensen kommer är aldrig rolig. Den dagen är den värsta på hela månaden, fan vad man gråter. =(

Man gråter ofta i sin ensam för det är ingen som förstår på riktigt hur kan man vara ledsen för mens, tur har jag sambon och TUR att jag har er och att vi har varandra.

Nu börjar ni snart med er behandling, håller alla tummarna för er.

Tack och lov finns det så fina möjligheter, snart har vi våra bebisar.

Såg att du ska på bio i helgen, vilken härlig höst aktivitet.

Själv jobbar jag men på lördag är vi hembjudna till ett par goda vänner på lite middag. =)

Nu ska jag snart dra till jobbet. Hoppas du får en bra fredag, massa goa kramar.

Ja fy. Verkligen hemskt. Och nu har endovärken fullt kommit tillbaks. Haft så ont senaste dygnet x( vågar inte ta värktabletter på jobbet dock eftersom jag blir dåsig av dem :/

Ja. Tur att det finns folk som förstår och som man kan prata med <3

Ja. Fick faktiskt tid för vul idag så är påväg dit nu. Om allt ser bra ut borde jag kunna påbörja behandlingen om bara ett par dagar. Tror det är dag tre eller fem man ska börja på. Ja verkligen! Ja snart har vi dem <3

Ja, det ska bli mysigt! Får se om det blir med sambon imorgon dock, han började tydligen känna sig förkyld :o

Åh mysigt med vänner och middag!

Ja, hoppas det går snabbt hos läkaren så jag ka åka hem o sova... :p hoppas du med får en fin dag!

Massor med kramar!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-02 06:16:03 följande:

Börjar på cd 5 med pergon.

Aha mysigt, du får berätta vad du tyckte om filmerna efter helgen!:)

Okej! :)

Det ska jag absolut göra :)

Hoppas ni får en härlig resa! Kram
  • chbw

Snabba puckar...

Vul såg bra ut. Fick hämta ut mediciner på en gång.

Imorgon blrjar jag ta letrozol (tablett) och ska ta en om dagen till och med onsdag. Måndagen efter ska jag på vul igen och där bestämmer de när jag ska ta ovitrelle (sprutan), och den ska jag ta på mig själv hemma...

Lite rädd för hur jag kommer reagera på hormonerna nu. Brukar va så känslig. Känns iallafall lite bättre nu än igår iallafall, när det snart är igång! :)

Kram

• chbw
    Zazou skrev 2015-10-02 11:59:07 följande:

Ååååh vad skönt! Nu är du också igång! Vad gör de olika medicinerna?

Ja superskönt :)

Tabletterna ska stimulera ägget/n att växa och sprutan ska som jag förstår det säkerställa att det lossar :)
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-02 12:51:35 följande:

Härligt tjejen! Nu är du igång på riktigt!

Jag åt ju letrozole denna månaden. Spännande att se hur den fungerar för dig. Själv har jag bim på onsdag men känner inget speciellt alls.

Många kramar

Ja äntligen!

Jaaa det var från dig jag kände igen namnet på tabletterna haha :) kände du av dem något när du åt dem? :)

Oh håller tummarna för bim nu!

Massor med kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-02 20:28:21 följande:

Hej fina, nej men fy vad jobbigt, tycker synd om dig. =(

Hur många dagar brukar du ha så ont under mensen?

Läste att du varit hos gyn, snart drar din behandling igång, spännande och vilken fantastisk möjlighet, nu är bebisarna nära oss.....=)

Hehe, hoppas du får en fin helg, själv ska jag jobba och sen är vi bortbjudna på kvällen, på söndag ska vi hem till våra vänner och träffa deras nyfödda, just nu har det varit babyboom bland mina vänner, både skoj och jobbigt samtidigt, jag vill också ha bebis NUUUU!!!

Hoppas du får en fin kväll. kramar i massor

Hej tjejen :)

Kan vara allt från en dag till alla dagar (3-4).. går lite i vågor över dagen också.

Ja! Redan imorgon (lördag) ska jag ta första tabletten! Får se hur det går nu o hoppas på ingen överstimulering. Ja nu är det fasen vår tur!! :)

Okej :) mysigt o träffa bäbis o samtidigt jobbigt :/ snart är det folk som hälsa på våra bäbisar!! :)

Var på bio nu på kvällen. Sov bara två timmar på dagen, så slocknade en stund under filmen. Haha. Missade ingenting viktigt ändå verkade det som :)

Massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-03 08:12:00 följande:

Hej tjejen =)

Hur var filmen, trots att du somnade stundvis? hehe, vilken såg ni?

Nu ska jag snart iväg och jobba, helgpassen är roliga....det brukar vara fullt ös. =)

Nu får jag snart fixa till mig, vi ska nämligen på middag direkt efter jobbet idag.

Hoppas du får en fin dag, skulle du på bio idag igen? Kramar i massor

Hej fina du :)

Den var väldigt bra faktiskt :) vi såg mazerunner, den senaste :)

Okej, kul när det händer mycket! O justja, ni var bortbjudna! Kul :)

Vi skulle på bio idag egentligen men sambon är förkyld så han orka inte åka haha. O jag är helt slut :p så vi kör hemmamys :)

Hoppas du får en härlig kväll!

Massor med kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-03 14:25:05 följande:

Hej! Nej hag kan inte minnas att jag kände något av dem... bara att jag fick mer älsmärtor än jag nog känt nån gång tidigare :)

Pergotime kände jag mig illamående med...

Har du känt något med letrozole?

Tack det kan behövas!

Kramar

Okej :o oj.. hoppas inge mer älsmärta än den kah redan har haha. Tog första tabletten nyss så känner inget än så länge :p får se om någon dag :)

kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-05 07:56:50 följande:

Hej tjejen

Den filmen skulle jag också vilja se, får se om jag och sambon besöker bion nästa helg.

Nu sitter jag äntligen i min soffa, har knappt varit hemma i helgen, i lördags var vi bortbjudna och igår var vi bortbjudna, borta bra men hemma bäst.

Hur går det för dig? Haft en bra helg? Nu börjar jag känna av min PMS (eller vad det är), hade två gråtattacker igår och idag minns jag knappt varför jag grät, hehe.

Som vanligt är familjeliv segt, tar hundra år att skriva.  Funderar på att skriva till ledningen för så här kan vi inte ha det.

Kramar i massor

Hej fina!

Ja det tycker jag ni ska göra om ni har tid över! :) oj oj, så skönt o äntligen va hemma då :)

Helgen var lugn, men har sovit alldeles för mycket. Fast det kanske behövdes :) har sytt en del också, bland annat ett linne till mig i mitt för tillfället absoluta favorittyg :D började med letrozol-tabletterna i lördags också. Vet inte om jag känner av dem,men hade väldans ont i nedre dele av magen igår när jag vaknade till. Men det var borta när jag vaknade en stund senare. Kanske var något helt annat också :) två tabletter till sen bara vänta in vul o sprutadags.

Aj då, det äe mindre härligt! Hoppas du slipper för mkt pms iallafall!

Ja. Tycker det är dåligt. Har däremot märkt att det går snabbare när jag skriver via telefonen. Nu när jag har en telefon som gör som den ska ;) haha.

Har du några planer för veckan förutom jobb? :)

Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning