• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-10-05 20:59:10 följande:
    Hej fina!!

Skönt med lite avkoppling i helgen, gud vad söta kläder du syr, du är verkligen jätte duktig. =)

Fick akupunktur idag igen, jag känner mig så himla lugn och avslappad efteråt, kan verkligen rekommendera akupunktur till alla.

Denna veckan har jag roliga planer, kan behövas nu när det är PMS-veckan, hehe. Imorgon ska jag ut och springa med syrrans vovve, på torsdag ska jag och ut fira min styvpappa på restaurang med familjen, till helgen åker jag hem till min kompis och sover över, hon bor en bit härifrån så det känns som en liten resa.
    Kommer vara jag och hennes barn ensamma eftersom hennes man åker på jakt, vi ska gå på SPA och bara ro om varandra, leka med barnen och bara mysa.

Själv då? Har du några trevliga planer, snart börjar du med sprutorna?

Nu är det en vecka kvar till mens, försöker att inte tänka på det för man blir galen men som alltid känns det precis som vanligt.

Kramar i massor
    Hej fina du!

Ja toppenskönt =) Men så gullig du är!! =) 

vad härligt det låter! Längtar tills den 13e då jag ska på massage igen =) Blir så härligt avslappnad varje gång. 

Låter som en toppenvecka du hr framför dig! Har inga större planer i veckan egentligen, jobbar tisdag-onsdag och lördag-söndag, o på torsdag ska jag intervjuas angående fibromyalgin, två fysioterapeutstudenter som skriver c-uppsats, så det blir kul, och efter det ska jag eventuellt ut o äta middag med en kompis =) Och på fredag ska vi fira min lillasyster som fyller 9 nästa vecka, och eventuellt kommer sambons kompis med flickvän över hit på fredag kväll när vi kommer hem från lillasyster =) 
    Sprutan vet jag inte riktigt när jag ska ta, förhoppningsvis får jag ta den redan på måndag, men det beror på hur det ser ut med äggblåsor på måndag. Hoppas verkligen inte det är för många, eller inga alls ._. 

okej. Håller tummarna för er! har du pratat med din läkare om att eventuellt komplettera med spruta också? =) har för mig du nämnde det förut? kanske tänker tokigt nu. Tror jag sovit för mycket i helgen för idag har jag inte sovit över huvud taget, så snart har jag varit vaken i 24 timmar, men är inte särskilt trött heller. Känns väldigt märkligt :o

massor med kramar
  • chbw
    Redcat skrev 2015-10-06 14:36:27 följande:

Hihi okej det finns så många olika så det är ju säkert så att dom rekommenderar olika beroende på vart man bor det går bra med min nertrappning ska tillbaka till vuxenpsyk nästa vecka så då kommer jag trappa ner mer

Nej jag förstår inte riktigt den logiken heller

Ja det är ju skönt att det finns så mycket hjälp man kan få

Testerna han inte komma den här gången så får vänta tills nästa gång jag har haft så konstiga känningar den här månaden.. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag kunna tro att jag har haft äl 2gånger :-/ jag brukar få ont i äggstocken där ägget släpps ifrån och jag vet hur känslan är sen jag tog tester förut. Jag fick ett sådant hugg i äggstocken i lördags så jag vek mig och så hade jag små smärtor hela dagen, sen så igår så fick jag ont igen :-/ vet inte riktigt vad som händer med min kropp. Jag har börjat tagit vitamin tillskott eftersom jag har blivit sjuk många gånger på grund av vitamin brist, kan de ha något med att min kropp är knäpp den här cykeln?

Jag är så glad att det snart är november då ska min sambo lämna ett till prov och så ska vi träffa kuraton igen Jag har vart i någon konstig bubbla i typ en vecka nu :-/ har inte känts som att utredningen riktigt börjat. Eftersom inget kommer hända förens i november.det är därför jag inte har vart inne här heller. Men nu käns det bättre ska på tallin kryssning den 2 nov så har mycket att se fram emot nu Hihi

Hur går det för dig?

Kramar

Jo så är det ju :)

Okej, skönt att det går bra!

Ja det är ju det :)

Okej. Ungefär så får jag vid äl. Ont hela dagen men vid en kortare stund riktigt intensivt svinont i äggstocken. Vissa får ju som jag förstått det två ägglossningar ibland.

Viss känner ju också när ägget fäster...

Okej. Men skönt att det drar igång igen snart med prover o sånt! :) härligt med kryssning också! Vi ska på helsingforskryssning i slutet av oktober :) blir härlig.

Jag har äntligen fått börja med letrozol. På måndag ska jag till kliniken o göra ett vul för o de hur äggblåsorna ser ut o ser allt bra ut får jag förhoppningsvis ta sprutan därikring :) äntligen händer något iallafall. Les på att gå o ha ont utan hjälp. Nu har jag hjälp iallafall, då känns det lite mer värt o ha ont ändå, eftersom jag faktiskt får hjälp för att det ska gå "snabbare" :)

Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-06 20:30:47 följande:

Hej fina

Har försökt skriva några gånger nu under kvällen men familjeliv har segat, som vanligt, hehe.

Spännande att höra om hur det går för dig på måndag, jag hoppas allt ser bra ut så du kan få börja med sprutorna, hur många sprutor kommer du få?

Min läkare har bara nämnt pergotime för oss och IVF som blir nästa steg om detta inte tar sig. Imorgon ska jag på akupunktur, längtar tills jag får nålarna i mig, hehe. =)

Låter som om att du kommer få en bra vecka. Vi har ändrat schema på jobb och jag känner verkligen att schemat passar mig perfekt.

Idag var jag ute och sprang med syrrans vovve i skogen, kändes underbart.

Förresten angående PMS, jag känner knappt något just nu, humöret är känns bättre, jag har knappt ömma bröst (något svullna bröst bara), känner kanske lite mensvärk då och då men inget mer, tänkte börja testa på söndag, åh nu vill jag vara gravid, jag längtar så...drömde inatt att jag fick plus på stickan, hoppas drömmen slår in denna månaden.

Hoppas du får en fin kväll,kramar i massor

Hej tjejen!!

Ja.. jag håller mig till fl via mobilen. Segar nästan ite alls! :o

Det är en spruta som jag ska ta, som jag fattar det ser det till att ägget verkligen mognar o lossar. Men inte helt hundra. Fick tre omgångar utskrivna så totalt tre försök med sprutor iallafall.

Ja okej :) vi får tre sprutförsök med "vanligt" sex och tre sprutförsök med insemination, efter det ivf om det inte funkar.

Åh härligt! Blir det på morgonen? :) men vad härligt att nya schemat känns bra :) går du på heltid? :)

Åh så härligt! Saknar lite att ha ett skogsspår i närheten. Kan ju inte springa men promenera e mycket trevligare i skogen :)

Så skönt att det känns bättre! Så himla spännande. Hoppas hoppas drömmen blir på riktigt den här gången! Håller tummarna för er!! :) :)

Är på väg till jobbet nu, två pass sen två lediga blir skönt :)

Massor med kramar!
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-03 14:25:05 följande:
    Hej! Nej hag kan inte minnas att jag kände något av dem... bara att jag fick mer älsmärtor än jag nog känt nån gång tidigare :)

Pergotime kände jag mig illamående med...

Har du känt något med letrozole?

Tack det kan behövas!

Kramar
    Hej =)

tänkte höra, när du fick letrozole, sa läkaren något om eventuellt sex innan vul? alltså om det bara var o köra på som vanligt eller om man skulle skydda sig utifall att det blir för många ägg som kan lossa? läkaren jag träffade sa inte så mycket, och jag kom inte på att fråga då jag hade fullt upp med o komma ihåg frågor om jag fick ta mina smärtstillande pga mensvärken ihop med letrozolen, och så kände jag mig inte så himla bekväm med den läkaren heller så ville mest gå. 

hur är det med dig?? kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-07 14:14:12 följande:

Hej tjejen!

Ja hi hade sexförbud innan vul. Jag fick ju glra två vul med letrozole för att jag hade 5 ägg som var på väg att mogna vid cd 12. Gjorde nytt vul några dagar senare och hade då bara 2 ägg kvar.

Mellan vul'en hade vi strängt sexförbud också!!

Jag mår inte alls bra faktiskt. Fick just min mens och jag är så less att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.

Vi som hade så fina förutsättningardenna månanden med två fina blåsor, positivt ältest....

Hoppas du mår bra!

kramar

Hej!

Ja okej. Kanske ska ringa o fråga för säkerhets skull. Eller bara vänta tills vul på måndag.

Okej, fy så trist :( :( hoppas du mår bättre snart <3

Det är okej, men verkar som sambons förkylning smittat av sig tyvärr. Hoppas den inte bryter ut helt bara..

Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-08 09:18:23 följande:
    Godmorgon tjejen.

Nu går det bra att skriva än så länge, hehe.
    Vad bra att ni får så många försök innan IVF, skulle insemination vara bättre?
    Min läkare har inte nämnt något om det, kanske ska ge det som förslag om vi inte blir gravida denna gången, har en känsla av att jag inte är gravid denna gången heller vilket känns piss..orkar snart inte denna ovissheten mer, när ska det få bli vår tur? Jag har faktiskt upplevt att akupunkturen har lugnat mig mycket, jag känner inte samma humör och känns något stabilare men längtan och oron finns kvar, jag längtar så efter att få se ett plus på stickan och en växande mage....

Jag jobbar inte riktigt heltid, planen är i framtiden att jag ska gå ner i tjänst för att jag ska kunna satsa på eget företag, har just nu en kostklient jag hjälper och det får mig lite mer på andra tankar. =)
    I framtiden skulle jag vilka inrikta mig på fertilitet och hjälpa par att skapa bättre förutsättningar för en graviditet. Har hittat en kurs i Stockholm jag skulle vilja gå nästa år.

Har jag berättat att jag åker till Skottland i November? När åkte du till London?

Nu ska jag städa och fixa lite saker, min styvpappa fyller år idag och vi ska överraska honom ikväll..

Hoppas du får en fin dag, kramar
    Hej fina du! 

haha vad bra ;) 
    Ja, det är skönt. Dock är jag helt öppen för ivf om det nu inte skulle gå. Men hoppas slippa vänta så länge! Ja, eller, som jag fattar det väljer de ut de bäst simmande spermierna och "slänger" in dem direkt i livmodern för att det lättare ska nå äggledaren och ägget. Så det ska ju underlätta isåfall =) 
    Fy vad trist att du känner så :( hoppas det visar sig motsatsen för er nu! <3

Okej, så spännande med eget företag! =) jag har lite funderingar kring o starta eget, har så himla många idéer, men vet inte riktigt vad jag ska göra utav dem, och eftersom jag är vårdutbildad (arbetsterapeut) vet jag inte hur enkelt det skulle va privat om jag inte får nån dunderidé som ingen annan haft... 
    Låter som en spännande plan o jobba mer fertilitet! Kul med kurs, vad är det för nån? =) lång/distanskurs? =) 

Nej det har du inte gjort, vad härligt! Hur länge blir du där? =) Vi skulle åka nu om typ 2.5 vecka, men vi har valt att skjuta på det till i vår istället, så vi kör en enkel kryssning nu i oktober istället =) sambon fick det i present FÖRRA året haha, så dags nu! Känns ändå bra, för då hinner jag på symässan i år, och vi kan planera resan i lugn o ro o spara lite mer än vi hade hunnit nu =) 

Åh härligt med överraskning, då blir han säkert himla glad! 

Pratade nyss med sköterskan på fertilitetskliniken då jag inte fick så bra info kring vad jag får/inte får innan vul, så nu har vi sexförbud haha. Trist..... men å andra sidan lite jobbigt om det skulle visa sig vara alltför många ägg som kan lossa. Men får ta ett par glas vin imorgon när vi har gäster, så det är trevligt iallafall =) 

Hoppas du får en toppenhärlig dag! Massor med kramar <3
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-08 10:44:45 följande:
    Hej igen fina.

Det låter hur bra som helst, undras varför inte vi fick det förslaget, ska verkligen ta upp det nästa gång med läkaren, om det blir en nästa gång men som det känns just nu får vi gå på pergotime igen och det är sista kuren, känns sådär om jag ska var ärlig, jag är också öppen för IVF, är så glad att den möjligheten finns men nu har vi en pergotime kvar och jag försöker tänkta att det måste funka.

Den kursen som jag hittade uppe i Stockholm är bara en helgkurs, den känns väldigt spännande. Hoppas jag kan få gå den. =)

Vi kommer vara i Skottland från torsdag till söndag, vi ska besöka massa slott och  se den vackra naturen, jag ser en serie som utspelar sig i Skottland just nu och det känns därför extra spännande. Serien heter Outlander, den är så sjukt bra, väntar på att nästa säsong ska dra igång.

Oki, känner du något i äggstockarna nu när du blir behandlad? Jag kände det direkt med pergotime, hugger till och spänner på något konstigt sätt, haha.
    Ska bli spännande att höra om ditt besök på måndag, lycka nu till.

Nu ska vi tvätta och städa sen ska vi ner i stan och klippa sambons hår inför överraskningsfesten ikväll...kramar i massor. =)
    Hej tjejen =) 

Ja, jag tyckte det med, hade ingen aning om hur insemination (mer än att mannen lämna prov o så skickades det in, men inte att de skulle in direkt i livmodern o att de skulle plocka ut de "bästa") fungerade innan jag läste på klinikens hemsida.. =) 
    Okej. Kanske du kan få testa letrozol också? De säger ju att den ska vara snäppet bättre än pergo, men jag har ju såklart absolut ingen aning =) 

Ja men vad spännande!! =) Håller tummarna att du kan gå den! 

Oh så härligt! hahah tänkte precis "outlanders" när du nämde "serie som utspelar sig i skottland" hehe! Har inte sett serien själv, men min kollega har rekommenderat böckerna så har köpt den första, men inte kommit igång o läsa den än =) 

ja oh ja. Fick ont redan dag två, blev tvungen tillomed o ta citodon, men hade ju mens fortfarande så kan vart blandat med vanliga endovärken såklart. Men har haft som molande/ilande i äggstockarna varje dag sen dess, får se om det hänt något på måndag =) 

Ooooh ha så himla kul ikväll =) jag ska handla lite för morgondagen när vi får gäster i två omgångar, och så ska jag sova några timmar efter handlingen =) förska baka o sy lite ikväll/natt tänkte jag =)
    massor med kramar =)
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-08 12:27:11 följande:

Hej gänget!

Vad har ni för amh-värde ? Min läkare sa att alla mina prover var bra men barnmorskan (som bokar besöken på kliniken) har nu vid ett par tillfällen påpekat mitt höga amh (14,6) och sagt att det absolut måste innebära att jag har pco.

Vilket min läkare har avfärdat helt och sagt att inget annat tyder på pco.

Jag blir inte klok! Vad har ni för erfarenheter?

Jag har nu bett läkaren ringa upp mig. Känns så hopplöst efter att mensen kom denna månaden också... :'(

Kramar

Hej! =) 
    Kan inte svara angående amh, för min pcos såg de på ett annat värde. (S-SHGB tror jag det hette). Hoppas läkaren ringer snart! 

kramar
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-08 19:07:29 följande:

Har jag förstått rätt att ingen annan här fått provera eller något liknande för att få mens? Tog sista pillret i söndags och var väl lite naiv när jag trodde det skulle dra igång på en gång. Men ingenting. Har aldrig längtat så efter en mens förut. Är nog ingen annan här som gör heller.
    Men undrar hur lång tid det ska ta. Har läst om allt från någon som fick mens innan sista pillret till nån som aldrig fick. Blir ju inte klok.

Hej =) 
    Jag har fått provera, men jag fick det för o stoppa mensen, så kan inte hjälpa dig där :/ Den har tydligen många användningsområden. Jag tog visserligen bara i 7 dagar, men minns inte när mensen kom efter. 
    Håller tummarna att den kommer snart =) Tänker att om den inte kommit innan veckan är slut borde du ringa läkaren? =) 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-09 08:24:15 följande:
    Hej fina, nu skriver jag från telefonen och det verkar funka bättre. Gillar egentligen mer att skriva på tangentbordet. :)

Verkar ju lovande att du känt av hormonerna, känns som att du svarat bra på medicinen. Jag hade förvisso fler äggblåsor sist men läkaren var säker på att alla inte skulle spricka. :)

Hur är det med dig idag? Jag mår faktiskt bra, ska snart ut och springa med syrrans hund igen och efter ska jag och syrran käka lunch.

Jag kommer åka iväg på en liten mini utflykt på söndag och kommer hem igen på tisdag kväll om ni inte hör något från mig.

Nu ska jag fortsätta skriva klart min klient kostschema, hon är vegetarian så det är en liten utmaning för mig.

Vad händer annars i helgen? Kramar i massor

Hej fina du! 
    Okej =) ja, tangentbordet e skönare, men man blir ju galen när fl trögar på datorn =) 

Ja, jag hoppas det iallafall! =) Hoppas bara på att det inte blir för många ägg som kan spricka så man inte får göra nåt :o

Idag är det okej, jag sov så dåligt igår på dagen så gick o la mig vid 23 igår o vaknade 07 idag, så ska städa lite o försöka sova igen senare tror jag. Vi får dubbelgäster ikväll, först kommer mamma med mina syskon, då vi ska fira min lillasyster som fyller 9 på tisdag, o sen kommer några vänner ikväll o käkar kräfttor, räkor o ost o kex! =) Sen jobbar jag både lördag och söndag. På södag-måndag blir det lång dag, jag jobbar 2130-830 o vid 9 ska vi ha möte med logoped på jobbet så stannar kvar till 10-11 nån gång, o direkt efter det (1145) är det dags för vul. Sen äntligen hem o sova haha =) 

Härligt det låter o springa med hunden o så trevlig lunch efter! O spännande med utflykt =) 

Åh vad spännande! Vegetariskt är så gott! Måste få in mer veg här hemma, men sambon e en riktig köttis! :p 

Hoppas du får en fin fredag, helg o så utflykt sen! 

massor med kramar! =)

Svar på tråden Fertilitetsutredning