• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-05-14 08:49:10 följande:
    Tji fick jag! Är ju röd dag så kan inte ringa förrns på måndag :/ betyder att tiden blir tidigast veckan efter.. Jaja. Kan äntligen boka iallafall!! :)

Jaaa små underbara. Längtar mig blå.

Har faktiskt beställt ett par underbara handvirkade tofflor som jag ska lägga undan o använda på pyret när hen föds. Kunde inte låta bli! En i en grupp på facebook som gör dem :)

Ska försöka få in bild!

Okej. Skönt det är på g så du får spolningen!

Ååh så mysigt! :) en annan ska hem o sova nu haha :) en natt till sen 6.5 dagar ledigt!

Kramar
    men kan du inte ringa imorgon, det är ju ingen röddag då? Borde inte mottagningen ha öppet imorgon, prova =)

Åh gud vilka söta kanintofflor, önskar jag också kunde sticka, virka och sy =)
    Får kanske ta en kurs och lära mig. =)

Ska man säga godnatt nu då eller, ? haha
    kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-15 18:22:25 följande:
    Heej! Skönt att du mår lite bättre. Hur känns det idag? Otäckt med ångesten. Skönt att det gick över fort iallafall. Vad är det för droppar? Vet dina kollegor om vad du går igenom?

Åh vad mysigt. Hur var det att träffa systerns bebis? Blev det en kille eller tjej?

hhar det dykt upp någon mens ännu?

Själv borde jag haft äl här i dagarna men sambon är bortrest. Har inte kollat vare sig flytningar eller ältest. Jag orkar inte!

Mina närmaste tjejkompisar vet men inte de som jag träffade häromdagen. Det känns bäst så just nu.

I helgen blir det ganska lugnt. Haft min kusin över på lite käk och nu blir det bara en lugn kväll.

Hoppas du får en bra jobbhelg.

Kramar till dig
    Hej. Idag mår jag lite bättre, men känner mig otroligt stressad i kroppen och jag misstänker att det är min PMS som spökar, brukar bli så här dagarna innan mens. Jobbat mycket denna veckan också och mitt jobb tar mycket energi nu när jag inte mår så bra. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på väg, skulle tro imorgon eller på söndag. Mina kollegor vet om min situation och det känns otroligt bra, min ena kollega kan jag även ringa och prata med när jag mår som sämst, hon har en förmåga att lugna mig på något sätt.

Det var jätte mysigt att träffa bebisen igår och det blev en söt liten flicka. Har hört av flera att jag är lik flickan och jag känner mig extra stolt för det, jag och syrran är ju tvillingar så det är ju inte så konstigt om jag också påminner om henne. =)
    Ska bli spännande att se när hon blir större och växer upp. Har du syskon?

http://www.aromacreative.se/dr-bach-blomsterterapi/ffr-raddningsdroppar/five-flower-remedy-10-ml-raddnings-droppar, klicka på denna länken så kan du läsa mer om räddningsdroppar, de kan användas vid akuta situationer som stress, chock, sorg eller vid flygrädsla osv.

Hoppas du också får en underbar helg, blir lugn kväll för mig också, min sambo är också bortrest, ska faktiskt bli skönt att bara vara för mig själv. Håller på att skriva ner hela min upplevelse om tiden nu när vi försökt få barn, har nog skrivit flera sidor redan men jag vet inte vad jag tänkte göra med texten utan det är bara skönt att skriva av sig lite.

Ha en fin kväll, hoppas vi hörs snart igen. Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-15 23:05:31 följande:
    De har bara telefon tid helgfria måndag-torsdag :/ så på måndag. men närmar sig i alla fall! =) 

Visst. höll på o smälla av. haha. Så beställa ett par. OM det nu visar sig bli två beställer jag ett till par i annan färg sen :p Sticka o virka kan jag men bara rakt.. haha så kan göra fyrkanter... :p inget mer. har en bok om stickning, ska bara komma till ro haha.. tror virka är lättare dock.. kanske skaffa bok om det =) Sy håller jag på med nu, just nu är det vantar som gäller haha. Och små mössor. Nästa blir nog bäbisbyxor o bodys :) 

haha nått sånt? råkade sova för länge idag! vaknade 21 :O men lyckades inte somna innan 14... så får nog bli lite sy inatt tror jag! kanske jag ska ge mig på ett par bäbisbyxor =) 

kram
    Ah på det viset, nu kom min mens också, eller den har börjat så smått idag.
    Jag får ringa läkaren på måndag och se om jag kan få någon tid, hoppas i början av veckan. Nu håller jag tummarna för oss båda, vi får kanske tid samma dag, vem vet? =)

Du kommer kanske ha en del garderob till din bebis sen när den kommer, smart ju =)

Nu ska jag diska undan efter maten sen ska jag mysa med syrrans hund. Han är gäst hos mig idag.

Hoppas du också har det bra, kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-16 22:55:15 följande:
    Jo.. Okej! Jag håller tummarna att du får.tid snabbt :) ja kanske! Spännande!

Ja. Det blev en del inatt! Tre par byxor, en mössa o två dregglisar. Kanske blir lite mer nu inatt :)

Mys! Vad är det för hund? Här blir det sen bio strax :)

Många kramar!
    Mycket fina, du är ju jätte duktig, skulle trott att kläderna var köpta på h&m eller annan barnklädesaffär =)
    Inget du funderat på att tjäna extra pengar på?

Syrran har en siberian husky, lekfull liten vovve =)

Imorgon ska jag ringa läkaren, det skulle du också? Hoppas nu att vi får en tid snabbt båda två. Längtar tills allt är över, så man kan gå vidare.

Hoppas du får en bra kväll, kramar

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-17 08:31:13 följande:
    Godmorgon!

Jobbigt med PMS! Såg i ett inlägg att du fått din mens nu. Hoppas att du får tid För spolning snart.

Skönt att dina kollegor vet om hela situationen. Min närmsta kollega vet, det känns skönt. Men de andra känner jag så ytligt så jag har ingen lust att dra in dem i detta.

Spännande med de där dropparna. Tycker du att de hjälper? Vad tycker dina kunder om dem?

När du skrev om flygrädsla så tänkte jag på en god vän till mig. Hon är så hemskt flygrädd. Har du hört om någon som använt dem mot det?

Åh vad mysigt! Kul att hon är lik dig :) jag har två småbröder och en lillasYster. inte så små längre dock, alla har fyllt 18.

Har du haft en bra helg? Jag har tagut det lugnt men har varit ensam med hunden nu i drygt en veckA. Det börjar kännas. Folk säger att det är värre än att ha småbarn.

Nu på morgonen har jag satt till ett surdegsbröd. Bland mina första faktiskt. Ska bli spännande och se hur det blir :)

Bra idé att skriva av sig om hela den här karusellen. Kul att kunna titta tillbaka på när du sitter där med din bebis en vacker dag :)

Kramar till dig

Japp nu är mensen här, mår bättre nu. Ledig hela nästa vecka och jag ska bara vila upp mig och tänka på hälsan, ge kroppen nyttig mat och motion.

Dropparna hjälper jätte mycket, den tar den värsta stressen tycker jag, nu säljer jag den inte i butik men jag tar hem den till mig när jag ändå beställer varor men jag känner många som använt den och alla säger samma.
    Hehe, jag tänkte använda dropparna nu när jag ska flyga om en månad, kan ju berätta hur jag mådde när jag kommer hem? Ska din kompis snart också ut och resa? =)

Haha jag tycker nog tvärtom, men nu har jag varken hund eller barn på heltid men de gångerna jag fått passa tycker jag nog det är enklare att passa hund men det beror säkert på vilken hund man har eller vilken unge man har :P
    Vad hade ni nu för hund igen?

Åh vad spännande med surdeg, får du berätta mer om sen. =)
    Nu tänkte jag mysa med lite tv serier, slappa lite efter jobb.
    Ha en fin kväll, vi hörs snart igen. Kramar i massor

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-17 19:26:47 följande:
    Åh vad härligt! Hoppas veckan bjuder på härligt väder då :)

Imorgon är jag tillbaka på jobbet efter fem veckors studier.

Ja hon ska iofs resa innan dig tror jag, i början av juni har jag för mig.

Vi har en amstaffkille på snart ett år, så just nu är han nog en av de värsta hundarna, haha. Trotsig och i puberteten. Sjukt envis också ;)

Surdegsbrödet blev helt fantastiskt. Bättre än bageribröd om jag får säga det själv. Bakade en levain på rågsurdeg. Gillar du att baka? Ha en mysig kväll! Kramar
    Men tipsa henne gärna om dropparna, de flesta hälsokostbutiker säljer de säkert eller på nätet. Har man ångest eller får panik på planet minskar dropparna den värsta ångesten. Jag är inte jätteflyg rädd men jag tar dropparna i förebyggande syfte, när jag väl är på planet brukar jag försöka släppa kontrollen och försöka slappa av, man får ta sig en jäkel och försöka somna. hehe.

Min syster vovve är också ett år, han är något busig men ändå väldigt lugn, igår när jag skulle ta han på den sista kvällspromenaden fick jag nästan tvinga honom ut, hehe. världens lataste husky, annars brukar de ha massa spring i benen. =)

Jag gillar att baka man jag älskar nog att laga mat mer, desserter är också en favorit. =)
    Äter sällan bröd hemma, men skulle nog vilka prova baka surdegsbröd någon gång. Är det mycket jobb med det?

Händer annars i veckan förutom jobb? =)
    KRAM
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-17 23:01:19 följande:
    Tack vad gullig du är! :)
    nja.. funderar på o kanske sälja lite, bara för att inte samla massor på hög haha. Men i första hand vill jag sy till mina barn =) Är faktiskt en som beställt ett par byxor så det är kul!! =) 

ååh så härligt! kul med hundar. Lite småsugen, men känner att tiden inte finns. Så vi är nöjda med våra katter :) kanske blir en hund i framtiden när det finns mer tid! 

Okej! ja jag ska också ringa imorgon! Ja verkligen, skönt o få alla svar o få allt helt klart så man kan få påbörja nästa steg :)

detsamma!! Kramar
    Nu har jag ringt mottagning och fick vid nästa vecka, den 26 maj kl 08:30. Trodde jag skulle få tid denna veckan men så blev det tydligen inte. Frågade även om de hade något lugnande man kan ta innan men det fanns tydligen inte, jag skulle bara ta smärtstillande innan. Fy vad nervös jag blev nu, dels är jag nervös över hur ont det kommer göra sen är jag nervös över resultatet, kommer man hitta något fel och hur pass allvarligt är det i så fall? Usch nä nu ska jag försöka tänka positivt. Har du ringt?

Ha en fin dag kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-18 19:15:28 följande:
    Fortsättning på mitt förra inlägg =) 
    De ringde upp vid kvart i tolv, men eftersom jag skulle få tiden på operation för o kunna få nål så var hon tvungen o ringa upp operation och sen ringa mig igen. Fick i alla fall tid nu på onsdag morgon. Måste fasta från midnatt, får äta yoghurt till kl 06, sen bara vatten o saft fram till 0730, sen ska jag vara där klockan nio. Sambon kan inte följa med så måste åka själv. Hoppas på att kunna få sjukresa hem.vågar inte riktigt åka kommunalt ensam om jag blir mycket påverkad av lugnande/smärtstillandet.. :O 
    Nu blev jag nojig haha. trodde inte jag skulle behöva fasta för lugnande, trodde man bara gjorde det för sövning... Jaja. får se vad de gör. så länge jag slipper få ont e jag ändå nöjd!

kram
    Åh vad bra du fick en sådan snabb tid, lycka nu till imorgon. Berätta gärna hur det gick efteråt. =)
    Du får kanske stanna kvar ett tag efter och vila upp dig tills du känner dig piggare.
    Tänker på dig imorgon, jag får tyvärr vänta en hel vecka till, drygt. =(

Hoppas du får en underbar dag, själv lagar jag storkok och ska snart tvätta, riktig kvinnogöra, haha
    Kramar i massor
  • Tess1984

Glömde svara angående smärtstillande, jag skulle bara ta något jag hade hemma. typ alvedon, panodil eller något. Var inte så nog enligt henne jag pratade med i telefon =/
    Vi får se hur det går, vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-05-19 20:11:53 följande:
    Tess1984 skrev 2015-05-19 12:16:24 följande:

Glömde svara angående smärtstillande, jag skulle bara ta något jag hade hemma. typ alvedon, panodil eller något. Var inte så nog enligt henne jag pratade med i telefon =/
    Vi får se hur det går, vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Kramar

Ja. blev helt chockad. trodde jag skulle få tid nästa vecka! :o det ska jag göra! 
    ja, jag hoppas det =) 
    ja typiskt att du inte fick snabbare tid :/ men det är sista undersökningen va? =) så du är väl "klar" för behandling sen? =) 

ja okej. blev också rekommenderad alvedon. Skrattade henne nästan i örat. fick lov o ta citodon om jag ville, men tog alvedon och orudis då jag inte fick i mig mat innan (mår så illa om jag inte äter i samband med citodonet).. Men jag är som sagt väldigt känslig vid alla undersökningar i de områdena.. haha. 
    Håller tummarna att du slipper ont! =) 

åh härligt med storkok! vad ska du laga? 
    Jag ska nog sy lite mer, eller i alla fall klippa tyg haha =)

stoor kram
    Hej =)
    Ja jag tror det är sista undersökningen nu innan vi drar igång med behandling men innan dess ska jag hinna med en fantastisk resa. =)

Haha, min sambo har någon sådan värsting pilla som han brukar ta när han har ont i ryggen (diskbråck, vågar man ta den tro? Tramadol tror jag den heter.

Idag har jag lagat köttgryta, riktigt gott och sen åt jag min hemlagade rabarberkräm till efterrätt som jag lagade igår, fick rabarber av en kund i helgen som hon plockat i hennes koloni, så gulligt gjort.
    Hann med en runda till skogen också för lite träning med syrran, hennes bebis och vovven, jätte mysigt.

Hur går det med dina värden förresten, har du fått ner värdena till normala nivåer?

Lycka nu till imorgon, kommer tänka på dig. Väntar med spänning imorgon hur det gått, kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning