• Annaba88

BIM april 2015

halo83 skrev 2015-04-12 06:33:58 följande:

Ingen december bebis för mig. Mensen kom nu 4 dagar tidigare... Får nog inse att vi inte kan få barn ihop.. Ger upp nu. 11 mån försök...

Nämen usch vad trist :( har ni sökt hjälp då? Vi har hållit på i 8 månader så efter sommaren blir det att kontakta hälsovården om vi inte plussar innan.. Kram till er!
  • Annaba88
    halo83 skrev 2015-04-12 11:59:04 följande:

Bisolvonmetoden är väl bara för äl Sekretet? Misstänker att jag inte ens har äl...

Om du misstänker att du inte har ÄL skulle jag rekommendera privat klinik ifall kommunala inte hjälper dig. Hade en kollega som försökte i TRE månader och misstänkte samma. Hon kontaktade privat gyn och fick genast utskrivet pergo. Lät lite som saken inte ens diskuterades så värst utan mera "prova med de här en tid så försöker vi nåt annat om det inte hjälper." De blev gravida ganska snart. Nu när de försöker med tvåan försökte de ett år innan de igen fick pergo och nu väntar vi med spänning :)
  • Annaba88
    pysselini skrev 2015-04-12 13:28:22 följande:
    Hoppas bilden syns. Är det bara jag som ser strecken kanske.
    grattis!!
  • Annaba88
    Lizzie09 skrev 2015-04-13 09:06:54 följande:
    Haha ja vi får nästan göra det! Idag är jag på äl+8, så det går sakta men säkert framåt ;D Taack, håller tummarna stenhårt för dig också!

Åh men vad skönt! Känner du något särskilt i kroppen annars som skulle kunna vara symtom? :)
    Vi är på samma då, ÄL +8 :) när har du tänkt testa? jag tänker hålla mig till lördagen ifall mensen inte kommer innan.. har BIM på fredag.. känner du av något?
  • Annaba88
    KaffeTös skrev 2015-04-13 10:45:04 följande:

Hoppar gärna in här! BIM den 20e. Är dock osäker på när ÄL var då jag fick positiva äl-tester i många dagar i rad.. Det första den 3/4 och det sista positiva den 8/4 (samma dag då ÄL borde infallit enligt min kalender) och sedan negativt test den 9/4.. Hur ska jag räkna? 

Här är bild på testerna. Ser att det ser lite svagare ut den 7e och 5e men jag glömde totalt bort att testa så dessa var tagna efter ganska mycket vätskeintag och en annan tid än jag brukar ta..
    När hade ni räknat att ÄL var? 

Är ju såååå sugen på att testa.. Men om jag går på sista testet så är jag bara på äl+7 och det känns ju lite väl tidigt för att testa Flört

LH sjuker rätt kraftigt efter ÄL så gissar att ÄL var 8/4 på basen av testen så isf är du på ÄL +5 idag så nog är det lite tidigt att testa :) Lönar sig ju att testa samma tid varje dag och med ungefär samma vätskeintag innan så krångligt är det men hoppas det tar sig så får du strunta i testerna nästa månad!
  • Annaba88
    Lizzie09 skrev 2015-04-13 12:21:54 följande:
    Kul! :) Jag kommer tjuvtesta redan imorgon, även fast jag tror att det är lite för tidigt. Men kan inte hålla mig :) Ja jag är känslig för lukter, vissa smaker smakar annorlunda, är svullen om nedre delen av magen, har molvärk i livmodern, det drar i ljumskarna och har ömma bröst och bröstvårtor. Men tror nog att det bara är kroppen som luras med mig. Känner du av något? :)
    Har blivit lurad av kroppen så många gånger redan så litar inte på något jag känner innan jag har ett plus ;) det ilar och drar i livmorden och ner mot ljumskarna och har haft illamående flera kvällar. Halsbränna har jag också, vilket jag aldrig haft besvär med innan. Illamåendet och halsbrännan kan ju lika bra vara symptom på stress så ja, bara att vänta :) hoppas du får ett tidigt plus imorgon!
  • Annaba88
    KaffeTös skrev 2015-04-13 13:15:14 följande:
    Äl+7 menar du väl?

Jag har testat exakt samma tid varje dag förutom den 5e och 7e då jag totalt missade de. Skulle själv också gissa på att det var den 8e då det stämmer bäst med egna uträkningar.

Plussade i december på BIM-4 (ma i vecka 9) och då var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket så jag hoppas att jag får lika starka pluss denna gången också när jag väl blir gravid igen. Frustrerande att vänta när det tog sig på första försöket i december, men ska inte misströsta då jag vet att fler har det värre och jag trots allt bara haft en mens sedan skrapning.. Men det är svårt att hålla sig från testerna!
    Nej ÄL +5 borde det vara. Om du hade ÄL on 8.4 så är tors ÄL +1, fre ÄL +2, lör ÄL + 3, sön ÄL +4 och idag mån ÄL +5. Så räknar jag iaf men kanske jag räknar fel?
  • Annaba88
    Lizzie09 skrev 2015-04-13 13:39:38 följande:
    Ja det är precis samma här, så litar inte alls på de eventuella symtomen. Får dock hoppas att det vi känner är på riktigt denna gång! :) Hur länge har ni försökt? Tack!
    Vi slutade försöka att inte bli gravida i augusti ;) men p.g.a. flytt och annat under hösten så var det säkert inte ens möjligt att bli gravida då. Vi räknar därför februari som vår första riktiga försöksmånad  med ÄL-stickor och appar som räknar ut ÄL (och för att minska känslan av att det inte lyckas). Men visst var jag skengravid varje månad  från början ;) därför väntar jag också alltid in mensen innan jag testar, har inte blivit många test hittills, bara nångång när mensen varit lite sen. Hur länge för er?
  • Annaba88

Ååh vad jag hoppas den här månaden! Känns som det är vår månad nu. Tror det mesta jag känner är inbillningar eller nåt helt annat än graviditet men har nu några kvällar varit ordenligt illamående, idag också på förmiddagen. Jag har haft halsbränna vilket jag aldrig haft tidigare (kan ju vara stress och är väl nog alltför tidigt att ha såna symptom). Idag har jag haft mensvärk i magen till och från trodde mensen var tidig men inget ännu. Brukar först börja blöda och på dag 2 har jag riktigt ont vid mensen. Igår sa min man att brösten känns större än normalt ;) och bröstvårtorna är ömma och riktigt känsliga. Dessutom har vår skönthund ändrat beteende. Tidigare sov han alltid brevid min man, så vi blev lite förvånade igår när han skulle ligga brevid mig. Idag har han också följt efter mig överallt t.o.m. vaktat utanför toaletten, helst hade han varit med.

Om några dagar får vi se endera tar jag rekort i skengraviditet eller så är jag gravid :D

• Annaba88
    mkes skrev 2015-04-14 16:45:10 följande:
    Tror du är gravid! Heja! Hur många dagar efter äl är du på?
    är på ÄL + 9 så ännu är det länge kvar.. lördagen får bli testdag för mig om inte mensen kommer innan..
    mkes skrev 2015-04-14 16:42:54 följande:
    Haha, ja, det blir väl lite uppenbart när man helt plötsligt vill ha sex hela tiden. Jag skickade en bild på mitt positiva äl-test till sambon denna månad, tänkte att varför ska jag vara den enda som stressar med att få till lite ligga. Tiden efter äl pratar jag bara av mig här, han är liksom inte intresserad ändå av mina symptom för han fattar knappt vad en äggstock är.
    Vi har testat lite olika sätt. Här märker han nog av det även om jag inte säger och då blir pressen av nån orsak större. För oss funkar det att jag i god tid säger typ "nästa helt är det dags" ;) tvånget försvinner och för det mesta kan vi njuta även av ÄL-sexet ;)
Svar på tråden BIM april 2015