• Annaba88

BIM april 2015

Hoppar in hit även om jag lovade mig själv att inte tänka så mycket på saken den här månaden. Om jag kan hålla mig så är jag ganska tyst här och så låter jag ägglossningsstickorna vara den här månaden. ÄL har ju hittills varit regelbuden och jag har dessutom kunnat känna den. Jag ville mest få det bekräftat att det jag känner och utslaget på stickorna hör följer samma mönster. Slutade med p-plåster i augusti men för att inte känna oss så deppiga räknar vi februari som vårt första riktiga försök så vi är då inne på vårt tredje riktiga försök nu. ÄL 4.4 och BIM 17.4. 

Mina ÄL-test har varit helt blanka förutom två eller tre dagar med starkt utslag sen är dom blanka igen. Har också använt CB:s test, de är dyra men ifall man har svårt att tyda sina test kan de ju kanske hjälpa..

• Annaba88
    Hallonpaj skrev 2015-03-27 10:34:11 följande:

Det var ett tag sen jag tittade in i den här tråden. Hoppas det går bra för alla Glad

Jag har precis slutat äl-testa nu. Det gav tyvärr aldrig utslag för mig (CBs rosa test) så jag blev lite besviken. Men hoppas ju såklart att jag bara missat stegringen.

Nu är det en lång men spännande väntan på bim 7/4 (räknat på 35 dagar) 

Du kanske inte haft ägglossning ännu? man kan ha en väldigt kort lutealfas också.. håller tummarna för dig :)
  • Annaba88
    Hannah81 skrev 2015-03-29 10:49:02 följande:

Hej! Jag tror inte jag kom med på listan. Jag har bim 21 april. Någon som har ungefär samma?

BIM 17.4 och ÄL 4.4.. ÄL närmar sig ju och efter det är det bara en lång väntan igen.. :) vet du när du har ÄL eller kör du med stickor?
  • Annaba88
    Hannah81 skrev 2015-03-29 11:16:36 följande:

Jag har periodtracker på mobilen. Den säger att jag har äl omkring 7. Har inte testat med stickor än.. Men förra månaden blev det inget så på sätt och vis kanske det vore bra.. Samtidigt vill jag försöka vara mer avslappnad den här månaden. :S

Förstår :) jag kör också med app. Har också testat med stickor fyra cyklar och har fått appen och stickorna att stämma överens så tänkte lita på bara appen den här gången för att vara mera avslappnad. Och visst hat det funkat hittills. Mannen är mycket mera avslappnad och har ingen prestationsångest ännu trots att vi närmar oss ÄL. Gissar att han nog vetat av när det närmar sig p.g.a. stickorna även om jag inte sagt nåt ;) ska se hur det går i helgen sen. Får hålla tummarna att flytet håller i sig :)
  • Annaba88
    Hallonpaj skrev 2015-04-03 06:31:28 följande:

God morgon. Jag hade en sån underlig känsla i magen igår kväll när jag skulle sova. Det kändes som blåmärken i magen när jag låg eller tröck på den, så jag tog trots allt ett billigt test nu på morgonen och kunde inte riktigt tro mina ögon, varav det blev två till.

Jag som aldrig fick utslag på äl-testen och har inga som helst symptom som jag kan säga beror på graviditeten. Jag är i chock! Men jag är Gravid!! 

Grattis!! :)
  • Annaba88
    MissBadger skrev 2015-04-03 19:00:59 följande:

Mensen kom idag. Det var da sjalva fan.

Jag ar sa ledsen. Tararna bara sprutar och jag kanner mig helt saker pa att nagot ar fel pa oss. Vi har bara forsokt en gang men da prickade vi agglossning bra sa det gor art det Kanns jobbigare nu.

Känner mig dun och hysterisk eftersom det bara gatt ett forsok.

Borjar ata jattenattljusolja och rosenrot nu. Far se om det gor nagon skillnad.

Förstår att det är jobbigt men som du säger är det bara en månad. Vi har försökt sen augusti å andra sidan använt ÄL-tester bara ett par månader men så mycket att jag vet att den är regelbunden. Även om du prickar in ÄL perfekt så kan det ta flera månader även om allt är som det ska. Så det är ok att vara ledsen. Nya försök nästa månad :)

Och grattis till de som plussat!
  • Annaba88
    JenvonT skrev 2015-04-05 13:29:16 följande:

Hej på er!

Ser att många blir ledsna när mensen kommer trots bara ett eller två försök. Det är förstås självklart att man blir nedstämd och besviken. Vill dock berätta att det kan ta 6-12 månader för friska par att bli gravida om man har haft hormonella preventivmedel och 3-7 månader för icke-hormonella som kopparspiral och kondom. Du kan bara bli gravid ett dygn per månad då ägget ganska snabbt blir passé. Spermier kan leva upp till 5 dygn i äggledaren så passa på att ha sex dagarna innan ÄL. Det är dessutom bara 20 % chans att bli gravid när ägget släpper eftersom mycket ska klaffa. Livmoderslemhinnan ska förberedas, ägget ska fastna osv. Så oroa er inte om ni inte blir gravida på en gång. Det är ovanligt att det går då fort som på första eller andra försöket!

Det blir snart er tur! Försök att slappna av. Det är ju skönt att försöka skaffa barn

Gläd er åt den spännande framtiden istället så dka ni se att ni snart blir gravida. Glöm inte att liv vill bli till!

Lycka till därute och många varma kramar från mig ????

Från en som läst mycket forskning kring fertilitet och graviditet ????

JenvonT skrev 2015-04-05 13:29:16 följande:

Hej på er!

Ser att många blir ledsna när mensen kommer trots bara ett eller två försök. Det är förstås självklart att man blir nedstämd och besviken. Vill dock berätta att det kan ta 6-12 månader för friska par att bli gravida om man har haft hormonella preventivmedel och 3-7 månader för icke-hormonella som kopparspiral och kondom. Du kan bara bli gravid ett dygn per månad då ägget ganska snabbt blir passé. Spermier kan leva upp till 5 dygn i äggledaren så passa på att ha sex dagarna innan ÄL. Det är dessutom bara 20 % chans att bli gravid när ägget släpper eftersom mycket ska klaffa. Livmoderslemhinnan ska förberedas, ägget ska fastna osv. Så oroa er inte om ni inte blir gravida på en gång. Det är ovanligt att det går då fort som på första eller andra försöket!

Det blir snart er tur! Försök att slappna av. Det är ju skönt att försöka skaffa barn

Gläd er åt den spännande framtiden istället så dka ni se att ni snart blir gravida. Glöm inte att liv vill bli till!

Lycka till därute och många varma kramar från mig ????

Från en som läst mycket forskning kring fertilitet och graviditet ????

Amen! Men som du också säger så är det förstås ledsamt varje gång det inte lyckats. Men det är ingen orsak att stressa upp sig ifall man inte lyckas genast. Vi har försökt mer eller mindre sen augusti..
  • Annaba88
    Hannah81 skrev 2015-04-05 13:27:17 följande:

Nej nu blöder jag. Hur normalt är det?!

En liten blödning vid ÄL kan man få. On det är mensaktigt är det kanske bara en sån månad. Vad har du tidigare använt för preventivmedel? Och när har du slutat? Hade också bara en halv menscykel en månad efter att jag slutat med prevention och det är ju bara kroppen som försöker få ordning på cykeln.
Svar på tråden BIM april 2015