• spöke

Sockersöta flicknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några olika namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Första temat ut är sockersöta flicknamn. 
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på temat sockersöta namn.

Spöke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sockersöta flicknamn
  • Gina43

Kom på ett förslag på äkta sockersött: Chantilly (söt vispad grädde på burk). Uttalas 'shantijy'.

• DenNamnbitne
    spöke skrev 2015-02-20 10:26:03 följande:
    Haha, godisnamn är inget för herrns smaklökar förstår jag.
    Njae kanske inte men jag har alltid förespråkat namnet:

Semla Flört

Vidare finns ju

Napoleon
    Gustav Adolf
  • spöke
    DenNamnbitne skrev 2015-02-20 11:45:20 följande:
    Njae kanske inte men jag har alltid förespråkat namnet:

Semla Flört

Vidare finns ju

Napoleon & 
    Gustav Adolf
    Natulcien skrev 2015-02-20 12:20:03 följande:
    ...och Marie! (Marie-kex)
    Tack för tilläggen.

• Josephine96

Njae det här var inte min cup of tea alls. Polly var väl bäst. Fast Marianne är nog inte så dumt heller faktiskt.

• Gina43
    spöke skrev 2015-02-20 10:27:38 följande:

Jag tänkte Jaffa som i den väldigt sockersöta läsken.

Jaffa cakes - jättepoppis i England! En kaka med ett litet gelélager som smakar apelsin, täckt av choklad. Sockersöta de också!

Jag låg förresten och funderade på sockersöta namn en gång nu när jag inte kunde somna (funkar bättre än att räkna får!). Nu minns jag inte alla fina namn jag kom på men här är iaf ett par förslag till:

Éclair - franskt bakverk (ser ut som en kabel om du frågar mig)

Canella, kan ju bli syster till Vanilla

Cherry (eller Cerise, om vi ska hålla oss franskt) (allt är ju bättre än stackars Melba )

Geisha, syster till Marianne?
  • spöke
    Gina43 skrev 2015-02-24 22:51:33 följande:
    Jaffa cakes - jättepoppis i England! En kaka med ett litet gelélager som smakar apelsin, täckt av choklad. Sockersöta de också! smile2.gif

Jag låg förresten och funderade på sockersöta namn en gång nu när jag inte kunde somna (funkar bättre än att räkna får!). Nu minns jag inte alla fina namn jag kom på men här är iaf ett par förslag till:

Éclair - franskt bakverk (ser ut som en kabel om du frågar mig)

Canella, kan ju bli syster till Vanilla smile2.gif

Cherry (eller Cerise, om vi ska hålla oss franskt) (allt är ju bättre än stackars Melba smile2.gif )

Geisha, syster till Marianne? smile5.gif
    Bra sömntips alltså!
  • Gina43
    spöke skrev 2015-02-25 16:22:19 följande:

Bra sömntips alltså!

Ett mycket angenämt ämne att ligga och tänka på, ja! Det värsta som kan hända är väl att man blir hungrig.

Blir det en blomsternamntråd också?
  • spöke
    Gina43 skrev 2015-02-25 21:54:54 följande:
    Ett mycket angenämt ämne att ligga och tänka på, ja! Det värsta som kan hända är väl att man blir hungrig.
    Blir det en blomsternamntråd också? smile5.gif
    Det är mycket möjligt. Jag tror jag har gjort en tidigare, men det kanske blir en ny. Går runt och funderar på lite olika teman.
  • charlie00

Madeleine röstade jag på, som dessutom min lilla farmor heter. :) Marianne är charmigt och Charlotte funkar, men mest på engelska.

• sina

Marianne. Sockersött och rejält på samma gång, liksom.

• race

Jag röstade på Amandine.
    Singoalla hade varit min favorit om det inte varit så omständigt. Jag älskar egentligen Jaffa också, men tänker för mycket på läsken.

Svar på tråden Sockersöta flicknamn