• spöke

Sockersöta flicknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några olika namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Första temat ut är sockersöta flicknamn. 
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på temat sockersöta namn.

Spöke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sockersöta flicknamn
  • dps

Lite väl internationella namn för min smak på den listan du.

• MadHatter

Charlotte är ett märkligt namn, älskar det engelska uttalet men ej det svenska alls.

Tycker att Flor är ett vackert namn också.

• CissiJissi

Jag ville så gärna rösta men efter att ha kollat och kollat så kom jag fram till att jag nog inte heller tyckte om något av namnen:P hade tyckt om det på andra barn, men hade inte gett något sånt namn till min egen dotter.. Jag är inne på namn som Lydia, Sophia, Elisabeth, Ruth och Esther! :P

• Aspie

Jag röstade på Jaffa.

Tänker spontant att Maria (som i mariabollen) också borde vara med. Även om det kanske inte är det första många tänker på när de hör Maria så tänker jag direkt på bakelsen.

• fluu

Älskar Marianne! Gillar det för att jag inte tycker att det är sockersött. Sockersött i mitt tycker: Molly, Lilly, Tilly, Nea, Nellie, Lykke osv.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • spöke
    fluu skrev 2015-02-19 14:30:00 följande:
    Älskar Marianne! Gillar det för att jag inte tycker att det är sockersött. Sockersött i mitt tycker: Molly, Lilly, Tilly, Nea, Nellie, Lykke osv.
    Ja, men det här var ju äkta sockersöta namn. Riktiga godsaker!
  • fluu
    spöke skrev 2015-02-19 14:38:40 följande:
    Ja, men det här var ju äkta sockersöta namn. Riktiga godsaker! smile2.gif
    Allt går på ljudet för mig ,)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Sockersöta flicknamn