Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Nä jag gjorde mitt på dagen. Prova! :)
Spelar det nån roll om det är morgonurin eller inte? Vi hoppas ju få veta kön på tisdag så hade varit kul att testa innan...
Nä jag gjorde mitt på dagen. Prova! :)
Spelar det nån roll om det är morgonurin eller inte? Vi hoppas ju få veta kön på tisdag så hade varit kul att testa innan...
Nu är jag helt säker! Kände de små "luftbubblorna" och satte min hand vid punkten. Denna gång var det tillräckligt att jag kunde känna det utanpå! Lilltjejen buffade 4-5 ggr på samma ställe! Magiskt!
Åh, nu längtar jag efter att det ska hända igen när mannen kan få känna också!
BLIVANDE MAMMOR!
Hur tänker ni kring planering? När börjar man köpa grejer? Jag har så många tankar i mitt huvud att jag inte vet hur jag ska börja, eller när? Jag har inte köpt någonting än så länge, en body bara. Och en kompis har sytt ett otroligt fint babynest till mig, ska lägga upp en bild så ska ni få se! :)
Vad ska bebisen ha i vinter? kommer bebisen frysa? Åkpåse? Overall? oj tur att man är gravid ett tag så man hinner med allting känner jag :) haha
vilka vagnar är ni andra inne på? Eller vissa har redan köpt va? :)
I helgen har jag börjat känna sparkar ordentligt och jag har också fått se flera stycken utanpå magen! Såååå underbart och konstig känsla. Satt på jobbet och de kändes som någon knackade på lätt inifrån, vart helt förstenad! Haha! Är det inte lite tidigt? att känna/se redan nu, 17+0 idag. så borde ha moderkakan i framvägg kanske..
Imorgon har jag bokat in ett extra ultraljud för att min sambo inte kommer kunna närvara på det ordinarie pga. jobb. Detta betalar vi själva och förhoppningsvis får vi då se könet! Jag tror flicka :)
kram alla
På torsdag ska vi hem till en kompis o kolla på en vagn vi ska ärva. Det blir den till att börja med, sen får vi se om vi byter ut den. Förmodligen får vi även en spjälsäng. Men vet ej om vi kommer få plats med den i lägenheten. Letar med ljus o lykta efter större boende just nu. Om det inte dyker upp nåt bra byte får vi bo kvar på 40 m2. En 1,5:a. Löjligt billig hyra iaf och det är väl mest synd om min man som ska upp å jobba sen. Men kan bli kämpigt.
Om vi bor kvar får det bli lite speciallösningar. Hemmabyggd säng, nedfällbart skötbord på toaletten osv. Vi har iaf bestämt oss för att inte stressa över det. Bara bebis är frisk så löser det sig nog.
Om du redan känner sparkar nu josefinhej så är det nog att moderkakan INTE är i framvägg. (Tror jag iaf, så är den ej i vägen för dig att känna det). Visst är det härligt med sparkar! Det är det bästa och mysigaste hitills tycker jag! Älska, älska lillan därinne! <3
jaha! då vet jag, tack! Underbart är det oavsett :)
Vi bor också på 40 kvm (2:a) och håller ögonen öppna för större också. Problemet är att vi har sikte på ett hus som har inflytt höst 2016 och vill inte flytta fler gånger än 1 gång så vi bor nog kvar i lilla lägenheten i 2 år och får hoppas att vi inte blir för galna på varandra. Det jobbigast är nog som du säger, att man är PÅ varandra jämt och kommer förmodligen drabba den andres sömn. hmmm svårt det här..
HEJ!
Vi ska få en pojke! :D är såå glad idag! Så nu jämnar jag ut kvoten lite här :)
Nu är vi klara med RUL. Allt såg bra ut! Min sambo var snabb med att spana in en pung och vi fick bekräftat av BM att han såg rätt. Först blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig men nu, efter bara en knapp timme, känns det redan bra igen. det kommer ju att bli världens finaste kille <3
Nu har vi varit på RUL, allt såg bra ut! Sån otrolig lättnad! :) Gick efter det till polarn och pyret och köpte en body och ett par små byxor. Så härligt! Här är vår lille skrutt som utövade massa akrobatik:
Fina magar alla har! :) och stooora!
Igår slog det mig hur jävla tacksam och LYCKLIG jag är över att få vara gravid. Började gråta för kände mig så himla tacksam. Allt är så speciellt för oss som har kämpat. Varje gång han sparkar så påminns jag om hur lyckligt lottade vi är. <3
kram på er alla!
Undrar hur mitt järnvärde kommer vara nästa vecka när jag ska till BM. Har ju på eget bevåg slutat med järn. Men jag vräker i mig jordgubbar istället.
Nån som har halsbränna på nätterna? Mitt kommer så fort jag lagt mig. Sov inte på två nätter men sen köpte jag gaviscon och det har funkat perfekt två nätter nu, hoppas det håller i sig!
Amning är en fin upplevelse tycker jag, men sjukt jobbigt i början. Jag kunde knappt ha en tröja på mig den dagen när mjölken kom ordentligt och utan överdrift gick tuttarna från b- kupa till d på några timmar. Fy farao, men när det stabiliserade sig var det perfekt! Min svärmor är barnmorska och hon har hjälpt mig jättemkt, var jättebra när det kändes tufft. Men min bästa vän ammade inte, och det verkar ha funkat hur bra som helst. De var supernöjda med flaska.
Hej alla fina!
Jag har inte skrivit på länge men jag är här hela tiden och läser och kollar in era fina magar! :) Min mage växer också så det knakar och nätterna är riktigt obekväma.
ETTA, vi har ju samma BF också! :) Spännande!
är jag godkänd?
Slutar vi skriva här nu?