• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-12 14:01:26 följande:
    Alla tummar hålles järnet för oss alla! Lyckotråden på frammarsch!  
    true that!
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-03-13 08:46:10 följande:

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

vad fint det lät! :) <3 
  • Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 07:07:56 följande:

Tack för alla lyckönskningar! Ul är klockan 14... Känns som oändliga timmar till dess! Trots att vi äntligen är inne på dagen D. Knäpp man är...

Lycka till idag!! ska kika in här efter 2 igen! :)
    kram
  • Josefinehej

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Skriver mest bara av mig. Kram alla därute

• Josefinehej

Världens bästa tråd! :) TACK för alla svar :) Jag är lite lugnare idag och efter era ord! Men det är så svårt detta ibland..
    Idag ska jag skriva in mig hos MVC som jag dragit på så länge. Måste försöka tänka mer positivt nu :)

kram till alla! <3 

• Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-03-16 12:41:03 följande:

Idag var vi på inskrivningen, blir så glad av barnmorskan världens goaste! Fick prova ett bälte till mina ömmande höfter, kändes så skönt att det blir till att köpa mycket snart.

Fick lite mer klarhet i det här med hjärtljud. Duktiga barnmorskor kan höra hjärtljud from v 12 enligt henne och eftersom hon tyckte det var så länge för oss att vänta till RUL (7/5 fick vi tid till det) så bokade hon in en tid 1:e april så vi får höra lilla ärtan redan om två veckor! Så glad!

underbart att få ett sånt bemötande! :) skönt för er 
  • Josefinehej

Nej! :( Stor kram och jag är så himla ledsen för din skull <3

Kingston skrev 2015-03-16 17:24:58 följande:

Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...

• Josefinehej

Hej alla!
    Tråkig känsla/stämning i tråden just nu och jag är så ledsen för Kingston skull.. Man känner sig nästan lite dum när man är glad för sig själv just idag. kärlek till alla som kämpar <3

jag har varit så orolig och igår fick jag nog och bokade en ultraljudstid idag. Jag ska enligt beräkningar vara 7+1 idag. Enligt VUL så är jag 6+4 (vilket oroar mig eftersom jag vet ju exakt när äggplocket var) Men han lugnade mig och sa att såhär tidigt så kan mätningarna skilja ungefär 5 dagar bak eller fram. MEN vi fick se ett fint tickande hjärta och det kändes så himla bra! Jag oroar mig ändå lite, men det kommer jag förmodligen alltid göra. MEN, nu vet jag att det finns ett liv därinne och på rätt plats. (Orolig för tidigare utomkveds)

Nästa VUL på måndag hos ivf-kliniken, så får vi hoppas grynet har växt lite då!

Någon som har koll på hur stort ert foster var vid första VUL? I millimeter alltså.

• Josefinehej

Tack alla för svar angående storlek på foster. Alltid intressant att höra hur ni andra har det. Ska bli kul att se igen på måndag hur mkt bönan har växt. Kram alla!

• Josefinehej

Går bra för mig med!

Kakan1976 skrev 2015-03-18 09:49:22 följande:

Fast vi är ju inte så många med här så det kanske går lika bra att lägga upp bilderna här? Jag har inget emot en magbild då och då :).

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015